{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

Useriøs hvalpekøber {{forumTopicSubject}}

UF hvor blev jeg lige sur.
I går fik jeg en mail omkring vores hvalpe. Hun spurgte til prisen og lidt andet. Havde ikke sat sig ind i hvem af vores tæver der var mor til kuldet og sprugte om Pascha skulle have hvalpe på et tidspunkt...... det er altså hende der ligger med hvalpe lige nu.

Nå, jeg vil jo være flink og ikke fravælge lige med det samme, det er sikkert ikke altid nemt at finde rundt på diverse hjemmesider. Så jeg svarer pænt på hendes spørgsmål og giver en del bonusinfo omkring det kuld jeg har lige nu, og generelt om vores opdræt.
Så får jeg lige en mail tilbage i dag, at de vil gerne komme og se hvalpene på søndag - Fint nok - og så lige den her:
"9000,- det er vel med stamtavle...hvad er prisen hvis vi fravælger den?"
Så står jeg af. Om hun så tigger og ber er der ingen hvalp hos mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Useriøs hvalpekøber
  • #1   21. jan 2011 Kan godt forstå du står af..

• #2   21. jan 2011 jeg synes nu du skulle bruge lidt tid på at sende en mail hvor du forklare noget om hvad den stamtavle betyder og hvad den giver køber. fortæl at det ikke er noget man kan fravælge. Ikke alle ved alt om det vi opdrætter vægter så højt og det skal man ikke dømme folk på. Det kan jo være at de har hørt alle de historier om at man kan vælge den fra og så bare købe den senere hvis man skulle få lyst.

Så jeg ville bestemt bruge lidt tid på at forklare dem tingenes rette sammenhæng og så vurdere dem ud fra det svar de kommer med. Folk kan jo ikke gøre ved, at de ikke ved at og hvad skal de så gøre hvis ingen gider forklare dem noget'?? så står de bare tilbage med følelsen af, at opdræt med tavle er noget være snopperi og det er et lukket land for alm mennesker.

• #4   21. jan 2011 Det er SÅ underligt at nogen tror at man kan fravælge stamtavlen - og at man også kan spare penge ved det..... :0(

• #5   21. jan 2011 Jeg har lige haft en sms snak med hende. Hun synes stamtavle er noget pjat, så der kan man ikke trænge igennem. Iøvrigt ville hvalpen ikke skulle bruges til noget specielt og jeg vil helst have dem ud i aktive hjem enten til agility eller lydighed.

• #6   21. jan 2011 jeg forstår ikke denne nedladende væremåde overfor folk der står og måske først skal til at finde ud af hvad den stamtavle skal og kan bruges til.... det kan ikke give tavleopdræt noget positivt med den indstilling. Intet under at der er folk der tror vi er en gang snobber.... trist

hvis vi opdætters vigtigste måle ikke er at guide, råde og vejlede, hvad er det så?? at smide uvidende folk på porten? hvor pokker skal de så få deres informationer og indsigt fra?? fra dem der vitterlig sælger uden tavle??

• #7   21. jan 2011 Platugler - ja det kan sagtens være uvidenhed omkring stamtavler - selvom vi andre tager os til hovedet i afmagt :0)

• #8   21. jan 2011 Anette: se så er det jo noget helt andet... du har taget en snak med hende og har ikke kunne overbevise hende om vigtigheden i en stamtavel og dens formål... så er der jo ikke andet at gøre end at ønske en god dag og held og lykke i at finde den rette hund til dem.

• #10   21. jan 2011 Jeg svarer pænt til folk, og prøver at oplyse om hvad stamtavlen står for. Men når man nærmest bliver betegnet som grisk og idiot så holder det pæne sgu op

• #11   21. jan 2011 Anette sådan en person var også blevet sorteret fra her. En hund skal bruges til noget og især en border og hvis man har den indstilling til en tavle så skal man nok bare kigge efter hund på DBS eller lign sider, for man får vist ikke meget held hos en opdrætter med den atityde...

• #12   21. jan 2011 Dorte; så tager man sig til hovede og suk'er... trækker vejret en gang og så forklare man dem vigtigheden i det avlsarbejde man laver og hvorfor stamtavlen er vigtig.

• #13   21. jan 2011 Anette: det meldte din første indlæg jo overhovedet intet om... jeg svarede ud fra at du udelukkende havde fået en forespørelse om pris uden tavle ... kan jo ikke gætte mig til andet

• #14   21. jan 2011 Selvom jeg havde overbevist hende om vigtigheden af stamtavlen er jeg ikke sikker på at hun kunne købe en hvalp her. Men det var mere de andre ting hun skrev.
    Jeg plejer dog at give folk en chance.

• #15   21. jan 2011 Bodil: synes det er rigtig trist at fravælge folk, fordi de ikke har fået 12 i at formulere sig.... det kan da stadig være super hvalpekøber... men dig om det.,

• #16   21. jan 2011 Platugler: Nej det kan man ikke læse af det første indlæg. Jeg var bare lige lidt oppe i det røde felt.
    Men jeg ER også en hønemor, når det kommer til mine hvalpe

• #17   21. jan 2011 Generelt skal man lade tvivlen komme hvalpekøberne tilgode. Dvs, jeg lader dem komme på besøg, selvom jeg måske ikke helt synes de egner sig til en border. Nogle gange har jeg ret og afviser dem pænt som hvalpekøbere hos mig. Andre gange må jeg ændre holdning. nogle folk vinder ved nærmere bekendtskab. Det hjælper ofte at få en lille snak over en kop kaffe.

• #18   21. jan 2011 Anette; det tror jeg vi fleste er.... men jeg har bare lært at selv om de ikke kan formulere sig og skrive lange seriøse mails - fordi de ikke aner en dyt om hvad en stantavle betyder osv osv så kan det stadig være super køber og ejer af en hund. Jeg har osgå oplevet dem der kunne skrive det helt rigtige og viste hvad de drejede sig om, slet ikke egnede sig til at få en hvalp herfra. Ofte synes jeg faktisk de de "grønne" nemmest at have med at gøre... de er åbne og lytter til det man fortæller og ikke som dem der mener at de ved alt på forhånd

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
    #19   21. jan 2011 Hønemor ville jeg ikke kalde dig. DU har nogen prioriteter og dem står du ved det kalder jeg rygrad og stolthed over det man gør som opdrætter. Så du får lige et golf-klap herfra... Flere mennesker der ikke ser hunden som en $ seddel....;-)

• #21   21. jan 2011 der er andre købere end sådan nogle, altså - hvis det var mig havde jeg også valgt fra -

• #22   21. jan 2011 Jeg har fået flere henvendelser over tid på mail med meget lidt info fra de personer der henvender sig. Jeg svarer altid pænt tilbage at jeg meget gerne vil have nogle flere oplysninger om hvem de er og hvad de kan tilbyde en lille hvalp og planerne med dem. Nogen gange får jeg svar tilbage, og andre gange ikke. Så har de i hvert fald fået en henvendelse fra mig. Kommer det til mere korrespondance og der bliver spurgt om prisen, så er der nogen der er ærlige og melde tilbage at det er for dyrt for dem. Ingen har spurgt om de kunne få den uden tavle. Jeg skriver så tilbage, at det er jeg da ked af, men så er den da heller ikke længere. Hellere nogle der vil mine hvalpe end nogen der ikke vil. Indtil videre har jeg perfekte hvalpekøbere, og det er jeg glad for.

Jeg synes det er vigtigt at fortælle lidt om mit opdræt, og så kan de vælge om det er hos mig de kan få lov at købe en hvalp.

• #23   21. jan 2011 ROLIG NU

- for 2 år siden vidste jeg ikke, hvad der lå bag ordet stamtavle, så ja jeg ville også forklare denne "useriøse" hvalpekøber hvad der ligger i ordet stamtavle, og hvilke muligheder det giver smiley

• #24   21. jan 2011 Kira: tak smiley og ja, jeg er helt enig.. folk dommer meget hurtigt.

Bodil: jeps, man skal svinge med folk.... men har du aldrig oplevet at være tvunget til at være sammen med en person du bare ikke brød dig om.. feks i skolen og pludselig viser det sig at i svinger vildt god??
    det har jeg oplevet, så jeg afviser ikke folk på så tyndt et grundlag, som en sætning der ikke lige passer mig.

man siger at man ikke kan skue hunden på hårerne.... det gælder begge veje, at livet lært mig....det er det der er inden i der tæller og ikke overfladiske ting, som en enkelt sætning.....eller en misforstået opfattelse af hvad en stamtavle er og står for

• #25   21. jan 2011 Bodil: i lige måde... kan bare sig at jeg ville være ked at som køber at blive vægtet på så tyndt et grundlag... det er jo lige netop overfladisk, selv om du mener du går efter kvalitet på den måde. Men det er selvfølgelig en let måde at skille folk fra på, i stedet for at bruge tid på at kigge ind bag det ydre... men som du siger, hver sin smag.

• #26   21. jan 2011 Jeg skrev en lang mail omkring vores liv, og hvad jeg mente vi kunne tilbyde en hvalp. Fik så en besked tilbage fra opdrætter om at han altså ikke solgte hvalpe over mail eller telefon, men vi var velkommen til at komme ned til en kop kaffe og en snak.
    Jeg var først stødt over at han troede jeg ville købe en hund over mail, men tog derned for at se på det hele og efter det møde var der ingen tvivl hos nogle af os. Så jeg er helt enig med Platugler, man skal ikke skue hunden på hårene, sandheden kan være en helt anden når man sidder overfor personerne. smiley

At man så vælger personer fra fordi man ikke kan trænge ind til dem er helt fint for mig, selvfølgelig skal man gøre det. Men giv lige folk en chance, i har også være førstegangs købere på et tidspunkt. Jeg kommer fra en familie uden hunde, så det hele var nyt for mig, dog tror jeg at jeg var en af de bedre oplyste, men har lært meeeget siden om linjer osv. Jeg tænkte at hvis jeg får stamtavle og hvalpen kommer fra et sted som har hunde på den måde jeg kan lide, er alt godt. Vi har fået en god hund, ingen tvivl om det, men næste gang bliver der overvejet aner noget mere, så vi har bedre chancer på udstillinger smiley

• #27   25. jan 2011 Ja, jeg har også haft folk der spørger efter prisen, hvis de fravælger tavlen...underligt et eller andet sted, at folk har den ide at det kan man sagtens...
    Er der egentlig nogen der ved, om der er nogen avlsforbund hvor det rent faktisk kan lade sig gøre, uden at man får ørerne i maskinen?

Jeg havde ved mit sidste kuld en, der ringede for at høre om fordele med og uden tavle. Jeg må have holdt en god tale, for de købte en hvalp:-)

• #28   27. jan 2011 jeg kan både se det fra trådstarters side men også platugler

vores gamle foxterrier var af et opdræt på fyn og da var jeg kun 11 år gammel min far sagde til opdrætter at vi ikke ville have stamtavlen med og at vi ikke havde noget og bruge den til da han mente det var snobberi og vi fik hvalpen hjem nogle tusind billigere tror jeg,

ville aldrig selv undvære tavlen men måske kunne opdrætter havde fortalt ham vigtigheden i tavlen fremffor bare at sige ja eller nej

hunden fik dog 12 lykkelige ¨år alligevel

Kommentér på:
Useriøs hvalpekøber

Annonce