Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring med stambog
  • #1   1. jan 2011 Jeg er heller ikke sikker på at det bliver en DRU han, Jeg tænker bare på at hvis den rigtige hanhund til min tæve ikke er registreret i DKK er en parring med satmtavle så helt umulig.
    Man kan jo godt finde hunde der lever op til smme krav som DKK stiller selvom de ikke er registreret der smiley
    Men selvfølelig er DKK registreret han at foretrække smiley

• #2   1. jan 2011 Jeg tænker...... Hvad vil din svenske opdrætter sige til det?

JEG har klausuler i kontrakten på mine hunde at jeg må ikke parre udenom DKK.

• #3   1. jan 2011 Hun er som sådan ikke købt til avl og i min kontrakt fra den svenske kennel står der heller ikke noget om nogen krav eller lign. i forbindelse med parring.

Hun er jo også kun 3 mdr. så vi taler ikke om at der skal ske noget foreløbigt. Men jeg har da tænkt at hun skal udstilles og avlsgodkendes og så må jeg se om hun har noget godt at fører videre på til den tid.
    Men derfor er det jo meget godt at have undersøgt og tænkt det godt igennem i god tid.

• #4   1. jan 2011 Jeg må indrømme at jeg ikke er så meget inde i det her med stambogsføring endnu. Findes der andre FCI hunde end DKK hunde i DK ???

• #5   1. jan 2011 *Findes der andre FCI hunde end DKK hunde i DK*

Jeg forstår ikke helt?

DKK er den eneste danske klub, der er medlem af FCI. Så hvis du skal bruge en FCI hund fra Danmark, har den DKK tavle.

MEN en del køber DKK hund og avler i andre klubber. Så dem ville jeg holde mig fra, hvis du vil lave DKK tavler:-)

• #6   1. jan 2011 Ville det ikke kræve at TS skulle rykke sin tæve til DRU så?

• #7   1. jan 2011 Cavalier tossen L

Nope........

• #8   1. jan 2011 smiley Jeg fornemmer at DKK menneskerne gerne ser at der blir avlet inden for DKK regi. Og i har sikkert også helt ret i at det er det bedste, men som ny i det her ser jeg det lidt som en pligt at undersøge hvad der er af muligheder for at kunne lave nogle gode hvalpe når den tid forhåbentlig kommer.
    Derfor sætter jeg også enorm stor pris på kritiske spørgsmål til projektet, og gode meninger og holdninger vil bestemt blive taget med i overvejelserne.

• #9   1. jan 2011 Mette: det blev tidligere anbefalet at jeg gik efter en FCI hund, og da jeg ikke selv kender andre end DKK der er FCI hunde i DK var det det mit spørgsmål gik på.
    Gav det mening smiley

• #10   1. jan 2011 Charlotte: betyder det at en DRU stambog overhovedet ikke er noget værd. Jeg ved godt at DKK har strammere regler for avl, men er DRU virkelig så løse???

• #11   1. jan 2011 Hmm jeg kan godt se at ud fra det i beskriver, så skal jeg vist holde mig til DKK. Synd for de gode DRU avlere at det er så løst med reglerne at de så nemt kan "misbruges"
    Jeg har lige endnu et spørgsmål, bare af nysgerrighed. Hvis jeg laver et kuld på min tæve uden for DKK, er løbet så kørt hvis jeg senere gerne vil lave et DKK kuld???

• #12   1. jan 2011 Det er da fantastisk med så hurtige svar der lede en igennem den jungle af regler. 1000 tak for hjælpen, det er helt sikkert ikke sidste gang jeg søger jeres hjælp.
    Nu har jeg da fået hjælp til det jeg skal tænke over i forbindelse med evt. avl, eller måske er der i virkeligheden ikke så meget at tænke over. Svaret er vist givet:-)
    Nu vil jeg så begive mig ud i endnu en jungle, for den næste sprit nye udfordring for Noma og jeg er udstilling. PYYYYHHH smiley

Kommentér på:
Parring med stambog

Annonce