1.203 visninger
|
Oprettet:
Er hun på vej i fødsel? {{forumTopicSubject}}
Jeg er ny bruger herinde men jeg har lige et hurtigt spørgsmål, håber at nogen kigger med...Vores Jack Russell Molly har termin på fredag, dvs. i dag er hun på dag 55, hendes temperatur har de sidste dage ligget på ca. 37,5, nu er den pludselig på 36,7....skal jeg så regne med at hun går i fødsel snart og er det alt for tidligt i forhold til termin? Hun blev gravid på sin første ægløsningsdag som var d.23 august og igen dagen efter.
Mvh. Linda Thorup
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
når hendes temperatur ligger dernede, så vil fødslen sikkert komme før på fredag.
man siger som en tommelfinger regel at når temperaturen igen begynder at stige, så sker fødslen indenfor et døgn.
har hun ellers symptomer på opblokning?
55. dagen er meget tidligt, der skulle helst gå et par dage mere
okt 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 43
Hun virker ikke urolig, opfører sig som hun plejer...håber virkelig ikke at hun føder før tid men jeg prøver at tage hendes temperatur igen i aften. Jeg skal nok skrive tilbage hvis der sker noget nyt, tak for dit svar.
Mvh. Linda
feb 2006
okt 2010
Hun virker en smule urolig, går meget omkring men kan også godt ligge lidt i kassen, hun har vist ikke spist så meget men før fik vi mad i hende via en foderbold og en lille halv gulerod.
Vi tager temperaturen igen efter vi har spist, så skriver jeg igen.
feb 2006
hvornår i løbetiden blev hun parret?
hvis hun er blevet parret sent i løbetiden altså efter ægløsning, så vil hun føde tidligt, hvis hun er parret tidligt, før ægløsning, så vil hun føde sent.
de 63. dage er fra selve ægløsningen og det er ikke altid det er samtidig med parringerne.
i skal ikke presse hende til at spise....hun vil sikkert ikke have noget at spise lige op til fødslen, ligesom hun også vil kræve at komme ud og tømme sig flere gange.
er hun begyndt at opblokke?
okt 2010
Hun har været ude nogen gange men ikke mere end hun plejer, vi presser hende ikke til at spise, fyldte bare lidt mad i hendes foderbold.
Jeg skriver igen hvis der skulle ske ændringer....tak for svar
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
okt 2010
okt 2010
okt 2010
Er hun på vej i fødsel?