hva faen laver du!!!!! {{forumTopicSubject}}
Dette kom min mand hjem og spurgte om. Han havde lige været ude hos nogle, af hans kunder, med et tilbud. de snakkede hunde, han er jo præget hjemmefra!! Kunden sagde til ham " Du kan godt sætte din pris ned, når din kone avler hunde!!!! det tjener hun jo styrtende på!!
Kunden havde købt en Mops, som der var en "lille" smule collie i, det viste sig, at den var blevet parret , før de havde købt den, og nu havde de solgt de 6 hvalpe til 9ooo, pr stk!!!! det var ikke sidste gang, den skulle have hvalpe!!!! HER sidder man så med et opdræt, som bliver udstillet i mange lande og herhjemme selvføgelig, tager 6-7000 kr pr hvalp, giver garanti, køber får en anden hvalp, hvis der er noget galt, uden at skulle aflever den første tilbage!!! Er man dum, eller bare bidt af sund opdrætter sind? Svært at overbevise husbond om, at man lige skal have lidt fra hans kassekredit til næste indkøb af hunden, som desværre er født "over There"
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.654
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.246
Men ja bare der er lidt mode hund i den så ryger prisen bare i vejret, synes folk er total dumme og give så mange penge for en hund uden tavle.... De bliver snydt så det løber...
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.950
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Men kan så slet heller forstå, man køber en hvalp til 9000 uden tavle. Den var ikke gået her
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
dec 2008
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
nå men hvem kan fortænke dem i at tage sådan en pris, når man kan få det?
måske er det os andre der er tossede, hvem ved?
jeg har det nu godt med at kunne se folk i øjnene og vide jeg har gjort det så godt som overhovedet muligt...kunne jeg få mere for mine hvalpe, ja sikkert...men ville jeg få de rigtige hvalpekøbere, ja det er jo så ikke sikkert.
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
Måske bliver de ved med at være tilfredse, men der kan jo godt snige sig en sydom eller skavank,ind, hvad så? hvad er forældredyrene testet for??
Connie Ja vi må vel siges at være tosset!!! der er mange købere, der vil give noget mere for mine hvalpe end jeg forlanger, og andre vil kun give de 7000.00kr, Skal jeg så "snyde" de der vil give mere? nej jeg vil kunne se mig selv i øjnene.
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
Arhj, det er jo helt vildt. Den gravhund vi havde før Bella, var med DKK tavle fra en kennel der hed Tunebo. Det er godt nok 12 år siden, men han kostede 4.000.-
dec 2008
Men det har jo ikke noget med prisen at gøre. Hvis min hund bliver syg eller når den dør bliver jeg jo ikke mindre ked af det om den har kostet 500 kr. Det er det jeg mener med, at hvis sælger har været ærlig, så ved man også, hvad man køber og hvilken risiko, man løber og har man stadig lyst til at betale 9000, jamen så værs'go for min skyld.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
feb 2006
men dels har man så garenti hos opdrætter, dels er avlshundene testet for racerelaterede sygdomme
og en mops/collie blanding...ja gud ved hvilke sygdomme en sådan blanding kan udvikle
men jeg er egentlig ikke så ked af sådan et rigtigt gadekryds som af de hunde der bliver solgt som "ægte" uden stamtavle.
jul 2007
Enig
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
dec 2008
Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan føle sig til grin over selv at gøre et godt stykke arbejde. Jeres arbejde bliver jo hverken dårligere eller mindre vigtigt (måske endda tværtimod) af, at andre springer over hvor gærdet er lavest.
Det lyder næsten som en bitterhed over, at I ville kunne tjene flere penge, hvis I gjorde som "de andre". Jamen så gør da det, hvis det er pengene, det handler om. Men det lyder ikke som om, det er pengene, der er det vigtige for jer, så hvorfor være arrig/sur/føle sig til grin over at gøre noget, man selv er stolt af?
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 9
-Stamtavlen er jo ikke en garanti for at hunden aldrig bliver syg -tværtimod synes jeg at man ofte hører om at racerene hunde er mere modtagelige overfor sygdomme end blandinger.. For mig er stamtavlen vel kun vigtig for seriøse avlere og godt kan lide at gå til udstillinger, og ikke for folk som 'bare' ønsker en dejlig hund. Hun er hverken bedre eller ringere fordi hun er en blanding Min er som nævnt en blanding (Chihuahua/Dværgpinscher) og jeg synes at det er skønt at hun er speciel og at folk ikke umiddelbart kan se hvilken race(r) hun er. Det skal lige siges at jeg selvfølgelig også synes, at man skal være meget opmærksom på hvilke racer man blander, således at man ikke sætter hunde i verden der bliver skøre. Min tæve er nu med hvalpe, da vi gerne selv vil have en hvalp efter hende -de hvalpe vi så skal sælge vil jeg absolut heller ikke sælge til foræringspris, da jeg er af den holdning at hvis man ikke har penge til at give et engangsbeløb for hunden, vil man jo heller ikke have råd til at have hunden hvor der kan komme uforudsete udgifter. -Det skal lige siges at jeg dog slet ikke har i sinde at tage noget i retningen af 9000 kr for mine hvalpe. Det var min holdning, og kan sagtens forstå at avlere synes det er lidt unfair at man kan få priser af den størrelse helt uden at bruge tid på udstilling osv..
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
jul 2007
Vil nu ikke give dig ret i, at tavler kun er for opdrættere og folk der går på udstillinger For mig er det også for at kunne gennemskue evntuelle arvelige sygdomme, skavanker i linien der ikke er fortalt og simpelthen for at se, mine tøsers stamtræ, så langt tilbage at jeg er sikker på, de er rene hele vejen.
Jeg er så også af den overbevisning, at for mig, ville det ikke være ligegyldigt hvad jeg skulle betale for min blandingshund. Jeg ville aldrig give 9000 for en blandingshund, lige meget hvor sød den er.
Man kan jo næsten sætte den op sådan: Købe en Prada taske, hvor der ingen steder står, det er Prada. Til samme pris, som den Prada taske i vinduet, hvor der både er garanti og certifikat. Jeg vælger så at købe den Prada taske i vinduet med certifikat
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.246
feb 2006
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 9
hva faen laver du!!!!!