2.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Lille fransk bulldog, parring? Lille fransk bulldog, parring?

Hejsa.
Jeg har en lille tæve på ca et år, hun er vejer lidt over 8kg, som er minimum vægten for tæver i denne race..
Jeg tænker på, at når hun engang skal parres i 3 el 4 løbetids periode, hvad skal jeg så tage hensyn til??
Skal jeg finde en lille han bulldog, eller er størrelsen ligegyldigt?
Spørgsmålet kommer nemlig ud fra, at min kammerat, har en utrolig flot han, som vi gerne vil have parret med min. Men han vejer 15kg og er noget større kropsmæssig end min egen, kan det give problemer elller hvordan fungere dette?

Håber i kan komme med råd og vejledning til dette..

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille fransk bulldog, parring?
  • #1   12. apr 2010 Må jeg spørge hvorfor du ønsker at avle på hende??

Synes til at starte med at du skal vente med at vurdere om hun er egnet til avl til hun er fuldt udvokset, altså 2 år gammel... Dernæst få hende undersøgt for HD, patella luxation, hemivertebrae (generelt ryggen) samt skopi af luftvejene..

Personligt ville jeg helt undlade at avle på så lille en tæve... Men er hun af så en kvalitet at det kan opvejes, så ville jeg finde en han der ikke er alt for stor... Selvfølgelig uden at han heller er "for lille"... Jeg ville i hvert fald frygte for at hvalpene var store ved en parring med en så stor han, og hun derved vil have endnu sværere ved at føde...

• #3   12. apr 2010 Ja hun skal testet når den tid kommer og ja hun blir først avlet på når hun er udvokset og tjekket i hoved og røv smiley
    Vil gerne avle på hende, fordi hun har en super skøn natur og sys hun skal have lov til, at være "mor", hvis hun kan holde til det..

Hanen er stor, og et rent muskelbundt, han er simpelthen så flot...

• #4   12. apr 2010 Dejligt med flere der vil sundhedstjekke inden avl - thumbs up :O))))

Ville nok finde en lidt mindre han... Han ligger bestemt i den høje ende af vægtskalaen for de franske... Og når nu hun ikke er så stor (det ka selvfølgelig ændrer sig endnu)

• #5   12. apr 2010 har franske ikke generelt svært ved at føde selv, eller er det mig der forveksler det med en anden race?? for hvis det er tilfældet, så vil det da nok være en idé at vælge en han der er tættere på hendes egen størrelse, for ikke at risikere at hvalpene bliver for store i hende og gør fødslen endnu mere vanskelig.....

• #6   12. apr 2010 Kennel Aasteds - jo det er en race med fødselsproblemer... Rigtig mange franske bulldogs får kejsersnit...

• #7   12. apr 2010 @ michelle

Ja gider ikke avle fejl videre... Men ja han er en ordenlig basse men har er satme også lækker.. Ja kunne da godt tænke mig hun blev bare lidt større smiley

• #8   12. apr 2010 min franske vejer 8kg fik 6 hvalpe fødte dem selv uden problemer....og hun blev testet inden avl

• #9   12. apr 2010 Kristian - det er da helt ærgeligt at din tæve ikke har stamtavle... Vi kunne godt bruge flere som dig, der sætter sundheden først :O)

Held og lykke med det :O)

• #10   12. apr 2010 hov faren til min var også 14 kg,,han virkede ikke stor men muskler vejer og vi fik så smukke buller hvalpe

held og lykke de er skønne buller hvalpe får helt kuller af tanken

• #11   12. apr 2010 Hunde har ikke behov for at få hvalpe.... !

• #12   12. apr 2010 Jeg ville nok vælge en mindre han, når hun nu ikke er så stor. det ville jo være ærgerligt, hvis hun reelt godt kunne føde sine hvalpe selv, men ikke kan pga størrelsen på hvalpene.

• Celia A
    Celia A Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 57
    #13   16. apr 2010 Hvorfor vælge en han der vejer OVER racespecifikationerne ? Hvorfor ikke vælge en han der ligger inden for racestandarterne og er den bedste du kan finde ? smiley

Kommentér på:
Lille fransk bulldog, parring?

Annonce