hvad gør i?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et kuld malteser ligenu de er 6 uger idag..
Jeg plejer at begynde ligeså stille at tage dem ud i lille hvalpegård fra de er 5-6 uger(afhænig af hver enkelt) først 5 minutter og så øge tiden når jeg føler de er trygge ved det derude så åbner jeg hvalpegården og snart rnder de alle vegne,,men nu er dte jo sååå koldt,,jeg ville ikke turde tage dem ud overhovedet vi har 10 minus grader,,,hvad gør man så??...jeg er jo meget for at mine hvalpe har prøvet alt muligt så folk får en skøn hvalp som ikke er bange for noget,,,men jeg tør simpelthen ikke tage dem udenfor
Hvad gør man så??inforemer hvalpe købere om de ikke har været ude??
eller havd /hvordan gør i andre??
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Her er hvad jeg umiddelbart kom frem til.
Jeg ville ryde min terresse helt for sne, og sørge for at ligge en masse tæpper, som umiddelbart ville tage noget af kulden fra jorden og så ville de komme ud, tit men ikke ret lang tid af gangen, starte med 5-10 min. der tumler de jo rundt og vil være varme og så ind i varmen med dem igen.
Jeg ville under ingen omstændigheder sende mine hvalpe afsted herfra uden at de har været ude, koste hvad det vil
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Efter min erfaring tumler de ikke rundt de første gange de er ude der er de som regel utrygge
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Mine er ikke utrygge når de kommer ud, de tumler rundt med det samme, har prøvet at ha et vinterkuld der flyttede hjemmefra ca. på det her tidspunkt, og de var udenfor 6-8 gange om dagen, og til sidst var det omkring 1/2 time ad gangen, også i kulde
okt 2008
Mine hvalpe er altid forsigtige første gang de kommer ud,,de styrter ikke rundt første gang
Jeg tænker så små hvalpe der bare sidder??tror det kan have hårde følger
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.382
Men det ville da undre mig om man ikke kunne lade hvalpene være ud i 2-3 minutter- uden den store skade er sket ? For de vil da tumle en del rundt- og så ville de holde varmen af det ? Og så bare tage dem ind hvis de ser ud til at fryse ?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.083
Så måske jeg ville vente en smule længere end hvis det havde været godt vejr, men så alligevel tage dem ud, dog kun i korte intervaller.
Og så som en anden foreslår, evt rydde et område for sne.
Et par minutter i frostvejr, burde en 6-7 ugers hvalp da vel nok kunne klare?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.624
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.083
Og igen -når hvalpen bliver 8 uger, ja så vil den jo osse skulle ud mange gange dagligt. Så som 7-ugers burde den vel osse kunne tåle dette?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Jeg syntes bestemt ikke man skal lade være med at lukke dem ud. Det er langt bedre, at de vænner sig til, at det er sådan det foregår når man skal på "toilettet" uanset vejr og vind. De bliver også hurtigere renlige end hvis de har fået lov til, at bruge avisen i 8 uger......det er da langt hyggeligere og mere bekvemt, men bestemt ikke for de nye ejere.
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 609
okt 2008
De skal først herfra som 9 ugers så der er lidt tid endnu til de kan nå at komme ud....forhåbeligt skal vejeret ikke være så koldt indtil der
Mine malteser er altid avis trænet og går næsten 100% på avis...de er altid så hurtigt rigtig renlige når de kommer i nyt hjem,,,faktisk så er det helt utroligt så hurtige de er,,måske er racen bare nem??ingen af mine andre kuld er så kvikke til det
okt 2008
Der er jo forskel på at sidde i en taske ,,end at rende ude selv,,synte sjeg
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.277
Den prægning de der kommer til at mangle er så svær at "gøre god igen"!
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Min Shika (chihuahua på knap 1200 gram og uden pels på bryst, mave og inderlår) er ude 4-5 gange dagligt i disse kolde dage, bare korte ture til der er tisset/bummelum..
Ved godt det ikke kan sammenlignes, men ved en del med så små hunde ikke tager dem udenfor når det er så koldt - Og dé synes jeg er mere uforsvarligt end at hive dem med ud i kulden nogle minutter?
Ligesom en hvalp skal prøve en masse nye ting mens den er i trygge rammer ved opdrætteren, og ikke kastes ud i det første gang når den kommer et fremmed sted hen..
Tror ikke dine hvalpe tager skade - Bare hold øje med deres signaler. Og idéen med tæpperne synes jeg lyder ganske fornuftig at starte med?
KH Ann-Sophie & God juuul *<:)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.358
Desuden er der plusgrader i dag og et par dage frem, så det var måske godt at starte nu.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten.htm
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
hvad gør i??