Kan han mon ikke parre hende...? {{forumTopicSubject}}
Min westie er på sin 12. dag i løb.
Vi har haft en han gående siden i lørdags og kan have ham hele ugen, da hans ejer er på ferie.
Først i dag er han begyndt at vise rigtig interesse for parring, men hver gang han hopper op og laver parrings bevægelser, stiger han ned kort efter.
Det skal siges at begge hunde er uerfarne på det område. Og jeg selv har heller ingen erfaring med hunde parring.
Sidst hun var i løb prøvede vi også med samme han uden det blev til noget - altså uden de hang sammen på noget tidspunkt.
Kan det være at han ikke kan nå ?
Har prøvet at holde vores tæve så hun ikke går fremad, men han hopper ned alligevel. Kan det være at han ikke kan nå ? Eller skal jeg mon bare lade dem klare det selv... og se om det overhoved bliver til noget?
Det er bare lidt frustrerende at vide, at denne løbetid også bare smutter uden resultat.
Håber på nogle gode råd
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 190
sådan var det også da min franske skulle parres, han havde heller aldrig prøvet før, og jeg blev ret bekymret da det var 12 dagen og han endnu ikke kunne "finde ud af det " og bare gav op og hoppede af, det var som om han ikke kunne nå, og når jeg ville hjælpe hoppede han af.. jeg skrev gså her inde og fik afvide hun nok ikke var klar
og jeg gik i seng og var meget bekymret fo det ik ville lykkedes, MEN så på 13dag, var han pludselig meget mere ivrig, men kunne stadig ikke nå, han lod mig nu hjælpe lidt til ( jeg med gummihandske prøvede simpelthen han hjælpe ham med at ramme ford han bare bevægede sig ud i luften og han blev mere og mere ivrig.. og efter han havde forsogt i over en time med fukdeknad på pludselig var den der lige pludselig og de sad sammen i ca 10 min, dagen efter igen, der behøvede han ikke så meget hjælp. og til sidst kunne de faktisk selv.
men en god ide kan være at lukke dem fra hinanden lidt, det hjalp i hvertfald mig, så han kunne få enrgi og ligesom blive mere ivrig efter hende
det hjalp i hvertfald hos mig
held og lykke med det ! mvh Heidi
maj 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 8
Nu i dag har de været adskilt mens vi har været på arbejde, og det er først her til aften han er blevet rigtig interesseret.
Han forsøger nu med jævne mellemrum, men uden at nå ind...
maj 2009
jan 2008
de skal sikkert bare have lidt tid, jeg var meget bekymret for min han ville give op til sidst pga han nærmest ikke gad forsøge mere til sidst, men til sidst wupti så lykkedes det, da bare se tiden an
maj 2009
jan 2008
vi var ikke meget for handsken heller, og da vi så gjorde det strtede han bare med at hoppe af med det samme, men så blev jeg ved, og sneg mig sådan lidt ind og hjalp og roste ham når han forsøgte, og til sidt lod han mig så hjæpe. men det var som om han lige skulle finde ud af hvad jeg lavede:)
vi har træ gulv og der kunne de simpelthen ikke. så hvis de går på trægulv er det en ide at få dem op i en seng eller sådan noget
vi prøvede at få ham lidt op på en lille pude så han var lidt højere.
for det var som om han var for lav og sådan som hun struttede med bagdelen gjorde det bare svære for ham. så vi prøvede at presse hende lidt ned i knæ. og holdt hende stille mens han forsøgte for hun gik frem og hoppede rundt fordi han var for langsom
maj 2009
Tror vi prøver med dine råd i morgen Heidi
jan 2008
men så heldigvis lykkedes det til sidst, håber det samme for jer.
min tæve er nu i 4 uge og vi er meget spænde på scaningen og se om der er hvalpe
mange gange held og lykke med det hele
maj 2009
Held og lykke med scanningen
nov 2008
Følger: 68 Følgere: 65 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 261
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Det viste sig at min hanhund havde et dårligt knæled og derfor fik smerter når han skulle hoppe på tæven. Det var ikke en arvelig lidelse, men en skade efter agility. Men der var intet at se i hverdagen, der gik han helt normalt.
Så smerter kan altså også vise sig på den måde at han ikke kan parre
maj 2009
Nej det skal ikke nødvendigvis være ham, men jeg har ikke sørget for at have en anden i baghånden
Hvad koster en enseminering, og sørger dyrlægen selv for at tage hans sæd ?
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
inseminering vil jeg ikke anbefale, hvis de ikke kan parre selv, så viderfører man jo dårlig evne til at parre....det skal være med hunde, der har parret før, man gør det...efter min mening.
maj 2009
Vi lader dem også gå i haven, både fordi der er ujævnt og så de kan være sig selv - uden tilskuere..
Selvfølgelig holder jeg lidt øje med dem, men også det har været uden held.
Håber du har ret Lykke, i at det er for tidligt, og at vi så har flere dage at tage af.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
maj 2009
Hvis vi beslutter at prøve igen, må det helt sikkert blive med en erfaren hanhund. Så hvis nogen har en erfaren han westie på sjælland og er interesseret i at sælge en parring, hører jeg gerne fra jer
Kan han mon ikke parre hende...?