{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Unghund får hvalpe?? Og hva så?? {{forumTopicSubject}}

Har kigget på nogen fine hvalpe her inde.. Men ser så moren kun er godt og vel et år gamle:/ Er det ikk for tidlig denne tæve fik hvalpe?? Og hva kan der ske ved hun får så tidlig hvalpe?? Tæven er KUN fra 2008 så kun er vel kun et år??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund får hvalpe?? Og hva så??
  • #1   12. okt 2009 Efter min mening er det absolut for tidlig.
    Lad dog hunden blive fuldt udviklet først, inden der skal avles på den.
    Men det er som om folk ik ka vente......Det er min menig, om det.

• #2   12. okt 2009 Hvad kan der ske ved at en 12 årig pige får et barn ?? Hun er jo kønsmoden...

faren ved at købe hvalp efter en så ung hund er at man slet ikke kender temperamentet eller sindet på tæven endnu.. man kar også dårligt kunnet nå at undersøge tæven for racerelaterede arvelige sygdomme eller lidelser....
    Og så er det bare uetisk.. Synes jeg

• #3   12. okt 2009 hun kan jo så ikke være tjekket for en lang række sygdomme, da hun er for ung til det.
    hun har måske ikke helt haft forstand på at passe hvalpene

temperament er arveligt, men da hun ikke er voksen endnu, så kan man jo ikke helt se hvordan hun bliver
    det gælder både fysisk og psykisk

• #4   12. okt 2009 Jeg ville så slet ikke købe sådan en hvalp, da jeg vil føle det som om jeg støttede avl på hvalpe.

• #5   12. okt 2009 bortset fra det der allerede er nævnt, så kan der nok ikke ske det store for hvalpen (det er mere synd for mor-hvalpen).

Men jeg ville klart fravælge den type opdrættere aligevel. ikke støtte den type forfærdelige kyniske pengegriske mennesker!

de stopper kun den dag der ikke er penge i det - og det er der først den dag der ikke er nogen "naive" købere.

brug hellere din tid og penge mere fornuftigt, og find en hvalp fra en SERIØS opdrætter. smiley

• #6   12. okt 2009 Det der kan ske er at visse arvelige lidelser (fysisk/psykisk) ikke har haft tid til at vise sig så man risikerer at stå med en potentielt syg hvalp. Noget andet er at tæven kan være for umoden til at tage sig af hvalpene og derved fejlpræger dem.

• #9   12. okt 2009 For mennesker er grænsen 15 år (den seksuelle lavalder), men det er ikke ensbetydende med at man burde lave børn i den alder.

• #11   12. okt 2009 Nej, korrekt (og dog, for den aldersgrænse er menneskeskabt i begge tilfælde). Men så lad os sammenligne hunde med dingoer. Dingoer får også først første kuld ved omkring 2 års alderen da de bliver kønsmodne meget senere. Hos dingoer kan enhver tæve få hvalpe, men de bliver slået ihjel ved fødslen (hvor ulve er mere præventive - alfatæven forhindrer simpelthen de andre i at parre sig, og det ikke er helt ukendt at de andre absorberer evt upskuld)

Iflg naturens egen model får hvalpe ikke hvalpe

• #14   12. okt 2009 Inge - det er ikke helt rigtigt det du skriver om DKK-

de etiske anbefalinger siger at tæve skal være over 2 år....for nogle enkelte racers vedkommende har specialklubberne lavet andre regler.

• #17   12. okt 2009 Rikke J
    Hvad mener du selv, hvorfor er du ik med mere?

• #18   12. okt 2009 K/P== Har ikk vært på efter jeg oprettet det her emne SÅ HAR IKK KUNNE SVARE!........ Jeg ville bare høre hvad der kunne "ske" ved at en tæve fik hvalpe tidligt og om der kunne ske noget.. Der sidder jo mange herinde på HG som har lidt mere kendskab til dette end mig, så derfor oprette jeg netop dette her emne:) JEg ved ikk hvad jeg skal mene med dette her.. Mente bare der måske kunne ligge noget bag hvis det var tæven var meget ung når den fik hvalpe!...

Kommentér på:
Unghund får hvalpe?? Og hva så??

Annonce