{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Hvad er passende....? {{forumTopicSubject}}

Man hører jo at hvalpe og ung hunde ikke må motionere ALT for meget - da de vokser... Men så har jeg to spørgsmål:

Hvornår stopper en hund med at være unghund og bliver "voksen"?

Og hvor meget motion er passende?

Vi går med baloo ca. to gange om dagen, nogen gange tre. Turene tager som regel en halv times tid. I weekenderne laver vi altid noget særligt med ham - noget vi ved han nyder, enten hundeskoven eller andre steder han kan lide. Det er den fysiske aktivitet, den mentale aktivitet sørger vi så til gengæld for at han får så meget af som muligt.

Men som sagt hvad r passende?

Håber der er nogen der forstår hvad det er jeg vil frem til, og at der er nogen der vil være behjælpelige....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er passende....?
  • #1   15. mar 2005 Tjaa, det er jo forskelligt fra race til race. En hund som vores Anton er først førdigudviklet når de er 2 år. Men det er fordi racen er så stor.
    Andre er klar mellem½-1 år.
    Vi fik decideret at vide at vi ikke måtte motionere ham ret meget de første år. Men der er nu så meget krudt i ham at han helt sørger for det selv. *SSS*
    Er der ikke en vejledende retning for boxere ?

• #2   15. mar 2005 Baloo er jo en amerikansk bulldog... smiley Og der er sikkert en vejledende retning, men ved ikke helt hvor jeg skal finde den - da racen ikke er godkendt hos DKK...

• #3   15. mar 2005 M & L: Baloo er IKKE en boxer *ss*

Anne & Peter: mener at store hunde betegnes som udvokset som 18 mdr, små 15 mdr...

• #4   15. mar 2005 Anne & Peter: sådan er det hvertfald i udstillings-regi... Store hunde er unghunde i perioden: 9-18 mdr, små 9-15 mdr... Tror du ikke det er det samme sådan generelt??

• #5   15. mar 2005 Du skal regne med din hund er udvokset når den er omkring 1 1/2 år, så indtil der må du bare ikke overdrive din motion med fx at cykle med ham. Men at gå ture på en halv time et par gange om dagen sker der altså ikke noget ved. Og heller ikke at tage i hundeskoven, stranden eller lignende i weekenderne. Du gør det helt rigtigt efter min mening.

Man skal bare passe på man ikke overbelaster dem en 2 timers tur, cykling og lignende næsten hver dag indtil de er udvokset. Når din hund først er udvokset bestemmer du helt selv hvad du vil vænne din hund til. Jo mere du går med din hund, jo mere vænner han sig til det, og får en bedre kondi.

Martina ;o)

• #6   15. mar 2005 Jeanette & Morten: Jo jeg kunne forestille mig at det er det samme sådan generelt... smiley

Martina: Tak for rådet. Jeg er såmænd ikke bange for at han får for meget motion - tværtimod er jeg bange for at han ikke får nok.... smiley

• #7   15. mar 2005 Og forresten... hold da op hvor er han super flot!!! Kan rigtig godt lide racen og hvis jeg skulle have en Amerikansk Bulldog skulle den have den farve og de aftgening jeres har. Den er virkelig flot...

Er den født stumphalet eller er den kuperet? For jeg troede da de havde lang hale?

• #8   15. mar 2005 Okay... så misforstod jeg dit indlæg... *gg*

Men pas på med ikke at vænne ham til alt for meget, for de bliver så hurtigt vant til at skulle gå en rigtig lang tur hver dag, at når man så ikke lige har tid en dag eller to... eller man er syg en lille uge, så er de fuldstændig rastløse. Tro mig... jeg kender det med mine hunde. Dobermann er hyperaktiv... jeg skal passe på jeg ikke går for meget med dem. Hellere lidt mindre i hverdagene og så bruge rigtig meget tid med dem i weekenderne, så de er dejlig trætte bagefter. Det er de jo ikke hvis de er vant til en så lang tur hver dag...

• #9   15. mar 2005 Det er også det vi forsøger.... Vi sørger for at han kan mærke at det er weekend - lige som vi selv kan... Så får han ekstra super meget opmærksomhed... smiley VI kan allerede nu mærke at han ved præcis hvornår han plejer at komme ud og gå... - så vi prøver ar variere det... smiley

Tak for de pæne ord... Bliver helt forlegen... hi hi.. Han er født med den hale... Hvis du kigger på det sidste billede på hans profil, så kan du se at hans storebror fra et tidligere kuld faktisk også har sådan en hale.. smiley

• #10   15. mar 2005 Ja jeg har godt set det billede med hans bror... sker det tit at de er født stumphalede? Eller er det sjældent?

• #11   15. mar 2005 Jeg vil ikke sige at det sker tit... Men i vores tilfælde har hans mor Dipsy (som også er på galleriet) en kortere hale end gennemsnittet, og hun har knækket som vores, og det er så gået i arv.

Men giver jo en charme i sig selv... smiley Kend den på knækket...

• #12   15. mar 2005 Hehe... ja den er god nok...

• #13   15. mar 2005 Hov jeg skrev forkert... :

Hans mor har knæk på halen og hans far har en lidt kortere hale end gennemsnittet.... smiley UPS...

• #14   15. mar 2005 Ups *GGG*

Hvad han end er er han SKØN ! Flotte farver - de ligner faktisk en boksers´ smiley

Kan man ikke finde en vejledning i den kæmpe store hundebog. hvad er det nu den hedder....... Politikken ?
    Ikke helt sikker. Vores dyrlæge har den ihvertfald. Der er racer fra hele verdenen med.

• #15   15. mar 2005 hej... en tommelfinger regl er at hunde ALDRIG må "gås træt" dvs. at når i kommer hjem skal den ikke gå ind og lægge sig og sove i lang tid... for så har i overdrevet...!! jeg har selv haft Amr.bull og det er en fantastisk race...!!!
    Min Bell (det hed hun) havde en fantastisk næse... og såvidt jeg ved ligger det til racen... så hvis i er bange for at han ikke bliver stimuleret nok... så giv han 20 min spor... og tro mig han vil sove rasten af dagen *ss* på den gode måde...*ss*

Hvis i vil havde noget inspiration så prøv dette link... de har nogle GODE aktiverings øvelser!!

(link fjernet)

• #16   15. mar 2005 M&L: Du er ikke den første der tror han er en bokser... Det er faktisk sjældent folk gætter rigtigt... hi hi...

Bettina: Baloo har overhovedet ikke nogen sans for at følge sin næse... hi hi... han er utrolig dårlig til at snuse og bruge sin næse... smiley Lidt en skam... Men tak for linket, det vil jeg lige kigge lidt på... smiley

Kommentér på:
Hvad er passende....?

Annonce