1.659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

avls forbud avls forbud

Nu har jeg jo pt mops hvalpe til salg og en spørger mig på min annonce hvem faren er,,,nu er det på en tæve uden tavle så der bliver ikke lavet papir så dte er ikke det der er problemet men mere at en skriver på min annonce at min hanhund er der avls forbud på??..og jeg skulle være smidt ud af dkk...nu forholder dte sig sådan at jeg aldrig har været medlem af dkk...min hanhund er købt af dkk opdrætter og har aldrig været udstillet eller ""sat sine ben"" i dkk,,så hvordan kan det lade sig gøre

Jeg er ikke medlem af dkk og kan ikke gå på hundeweb,,jeg er blevet fortalt at den dkk opdrætter hvor jeg købte ham fra er siden hen blevet smidt ud,,kan det være derfor der er alvsforbud på ham??
vil det så sige at alle de hvalpe hun har lavet ikke dur i dkk nu??

Jeg undre mig bare en del ,,jeg avler i dru så det er ikke et problem for mig men syntes bare dte var mærkeligt

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  avls forbud
  • #1   11. okt 2009 er enig med dig er meget mærkeligt.

men nogle mennesker kan bare ikke se længere end dkk og det må man bare lukke ørene af for desværre

• #2   11. okt 2009 Du må gerne sende en PB til mig med faderens navn, så skal jeg tjekke ham på hundeweb?

• #3   11. okt 2009 Men ja, Din hanhund har avlsforbud i DKK fordi opdrætter er ekskluderet.

• #4   11. okt 2009 Jeg har nemlig fundet ham på hundeweb og der står det rødt på hvidt.

• #5   11. okt 2009 Men han er kun 1 år gammel? Det er vel ikke ham, der er far til hvalpene?

• #6   11. okt 2009 for at svare på det sidste ? du stiller. self kan dine hvalpe ikke komme dkk. da mor jo aldrig har haft en dkk stambog. så kan hvalpene heller ikke få stambog..
    men ud over det er det også for dårligt at opdrætter ikke har fortalt at der er avls forbud på ham.
    menhvis hun først er røget ud efter du har købt ham skal der jo stå at han er flyttet og så burde han godt kunne bruges til avl. på den rigtige måde..
    vh reg opdrætter af norske skovkatte..

• #7   11. okt 2009 Jeg tror ikke at han er ejerskiftet?

• #8   11. okt 2009 Mette;
    Der står ejer ekskluderet og ikke opdrætter.

Ved de andre hvalpe fra samme kuld står det ikke....

Kan det tænlkes at opdrætter ikke har vidst at hvalpen blev solgt til DRU-opdrætter/udstiller og så har valgt at f¨nedlagt avlsforbud - hvis man da kan det?

• #9   11. okt 2009 næ det virker ikke sådan.. men det kan jo i det hele taget godt være at han slet ikke egner sig til avl og der derfor er sat avls forbud på ham..

men det finder man nok aldrig ud af desværre..

her i katteverdenen er det desværre lige så slemt med opdrættere der ikke kan finde ud af det..

• #10   11. okt 2009 Lise:

Næææææ, men det kan jo tyde på at hunden slet ikke er ejerskiftet og at opdrætter stadig står som ejer?

• #11   11. okt 2009 Men hvis din hund aldrig har været udstillet i DKK så er den heller ikke avlsgodkendt...

• #13   11. okt 2009 Opdrætter står ikke som ejer.... jeg har tjekket ((o:

• #14   11. okt 2009 Damn....
    Tjekkede den forkerte hund (en fra kuldet). Opdrætter STÅR som ejer - beklager !!

• #15   11. okt 2009 dte er mig der nu ejer ham...og ja han er far til dette kuld som 1 årig,,kuldet var absolut ikke planlagt men dte er ikke dte det drejer sig om

Jeg købte ham da han lige var født derfor skulle opdrætter gerne stå som min...

Jeg har opdrættet malteser hvalpe i dru..og havde tænkt mig når tiden kom dertil at min hanhund skulle i dru så det er ikk eet problem for mig jeg undre mig bare totalt at der kan være avls forbud på en hund der aldrig har været udstillet eller andet og jeg står som smidt ud af noget jeg ikke er medlem af,,af noget jeg aldrig har deltaget i..udfra det ser det jo ud som om jeg har været i dkk og er smidt ud pga jeg har overtrådt deres regler...men dte giver mig bare mere mening i hvorfor jeg ikke gider dkkk

Og til alle jer som straks laver en god historie ud af det ,,opretter jeg selv som ejer af hunden en tråd om det så jeg skjuler intet så dre er ""desværre"ingen dramatik i det her,,for mit vedkommende,,jeg syntes bare det er helt hen i vejret

• #16   11. okt 2009 lise og de 2 monster ,,vil det sige at dejamin står som ejer?? så dte er derfor??..jeg må hellere få chekket det om jeg har fået noget galt i halsen

Jeg kan ikke ktror man kan tage alle hundene far den kennel og ligge avls forbud på dem fordi opdrætter er smidt ud ,,det er ikke fair for hvalpe købere

• #17   11. okt 2009 j&s_
    I Dkk står opdrætter som ejer og har åbenbart aldrig ejerskiftet hundens stamtavle.
    De andre hvalpe fra kuldet (som Er ejerskiftet på stamtavle) har ikke fået avlsforbud..

• #18   11. okt 2009 j&s N

Jeg kan sige at opdrætter står som ejer af din hund!!! DU står ikke som ejer med mindre du er opdrætteren. Opdrætter og ejer er en og samme person. Måske der er en væsentlig grund til ekslkusionen, hvis opdrætter har lavet samme nummer med andre købere?
    Du må da have fået ejerskiftepapirerne?

• #19   11. okt 2009 jeg har hans stamtavle og min købs aftale har lige chekket det,,,jeg har kun dkk papir på denne ene hund og har aldrig chekket det,,jeg betalte depositum på ham da han var ca 1 uge så troede automatisk han var skiftet til min hund,,måske mig der er fjolset,,,men dte må jeg jo få gjort noget ved.....så er dte måske forklaringen og dne kan jeg bedre forstå så

• #20   11. okt 2009 De var 4 i kuldet? Han er den eneste, som stadig er ejet af opdrætter, ifølge hundeweb, og han er den eneste, der er avlsforbud på i DKK.

• #21   11. okt 2009 Det er vel fordi de andre ejere selv har sørget for ejerskifte, det gjorde jeg også med min hvalp...

• #22   11. okt 2009 ok tak så må det være derfor..

Caroline har du også hvalp derfra??

• #23   11. okt 2009 *Det er vel fordi de andre ejere selv har sørget for ejerskifte, det gjorde jeg også med min hvalp*

Det bør en DKK opdrætter KLART gøre selv. Det skal ikke være op til køber af hvalpen!!

• #24   11. okt 2009 jeg havde nemlig forstået at alt det stod opdrætter for når dte var dkk,,og da jeg købte ham så tidligt må hun jo have vidste det da hun sendte ind for bøger,,,jeg sørger altid selv for at skrive ny ejer på når jeg laver stambøger der er ingen grund til det ekstra arbejde hvis man kan springe dte over

• #26   12. okt 2009 self ærgeligt at hunden ikke er ejerskiftet, men mon ikke du kan rede trådene ud med DKK.Retfærdighedsvis vil jeg her holde med opdrætteren, at hun ikke har skrevet dig på som ejer, selvom du betalte depositum da den var 1 uge gammel.I tiden fra den 1 uge til hvalpen skal fra opdrætteren kan der ske meget- du kunne jo springe fra eller andet kunne ske, der gjorde du ikke ville/kunne købe hvalpen.Hvalperegistreringspapirerne skal indsendes til DKK senest når hvalpen er 3 uger gammel, og jeg personligt lægger altså ikke andres navn ind på ejeroplysningspapirerne, bare fordi de har betalt depositum.Alle hvalpene bliver reg med mig som ejer, uanset om de er formodet solgt eller ej....føst når hvalpen afhentes informerer jeg hvalpekøberen om, at huske at få ejerskiftet hunden- hvilket forøvrigt er gratis.Se det fra opdrætterens side: du har ikke betalt andet end depositum, men gør krav på hvalpen, uden at betale det resterende beløb du skylder opdrætter.Du kan nu trygt henvende dig i DKK og sige at du har betalt for hvalpen- ja du står jo også som ejer...- og at rætteren nægter at udlevere hvalpen.DKK kan i disse tilfælde pålægge opdrætteren at udlevere hvalpen.det er svært at løfte bevisbyrden for om hvalpen virkelig er betalt, eller om du bare ikke har fået kvittering på betalt hvalp.håber du forstår min fremsilling af "sagen"
    Du skal vide jeg føler med dig, og håber du får rettet alle misforståelserne med DKK.

• #27   12. okt 2009 opdrætter skulle der stå...o

• #28   12. okt 2009 lille update

Har talt med dkk,,avlsforbudet er helt tilbage i januar men jeg skal sende ejerforhold ind sammen med ansøgning om at ophæve forbudet,,så hvis jeg er heldig ophæver de det...men hun ville bestemt ikke love mig noget

Tenna jeg kan sagtnes forstå din fremstilling og jeg har vist også tidligere skrevet jeg var lidt naiv og dkk kan jo ikke vid ebedre end han stadig er hos kennelen...men der er nu noget om hvis man køber en hund far denne kennel nu senere hen så vil den ikke kunne komme videre i dkk det finder jeg mærkeligt
    Tenna jeg har salgs kontrakt samt kvittering hvor der står jeg har betalt 12000kr for ham,,så der har jeg mine ting iorden

• #29   12. okt 2009 *men der er nu noget om hvis man køber en hund far denne kennel nu senere hen så vil den ikke kunne komme videre i dkk det finder jeg mærkeligt*

Det er nu ikke så mærkeligt, for hvis opdrætter har haft en disciplinær sag kørende og har tabt den, så udelukkes ALLE i husstanden, både mennesker og hunde, oftest af DKK i en given periode. Så opdrætter er simpelthen udelukket fra DKK.

Tenna:

*ja du står jo også som ejer...*

Nej, OPDRÆTTER står registreret i DKK som ejer af hunden. Det er derfor eder er avlsforbud på ham i DKK.

• #30   12. okt 2009 Jeg kan komme i tanker om et scenarie, hvor der bliver nedlagt avlsforbud på et helt kuld, og det er, hvis opdrætteren har fusket med de hunde der står som forældre på stamtavlen.

Viser det sig, at den den hund der står der eksempelvis ikke er far til hvalpene, så vil hele kuldet få avlsforbud uanset ejerskabet.

Nu kan jeg så forstå, at det ikke er det, der er sket i dette tilfælde, men det er set sket ;o)

• #31   12. okt 2009 hej igen
    Beklageligvis afholder det jo ikke en opdrætter fra at skifte klub, og starte forfra- så at sige.men mon ikke folk her inde på siden har fanget navnet på opdrætteren(håber jeg)
    i mit indlæg længere oppe, var det heller ikke din sag jeg skrev om, men bare for ligesom at ridse op hvordan det kunne gå for sig, hvis man var en kold og kynisk hvalpekøber-tror de fleste opdrættere venter med at ejerskifte hvalpen til alle pengene er betalt- depositum betalt eller ej!

• #32   12. okt 2009 Kan det ikke være ligegyldigt om han har avlsforbud i DKK. Det burde han alligevel få når du bruger ham i DRU.

• #33   12. okt 2009 laila,,nej det kan det ikke være,,jeg føler det som en plet på hans tavle at han har avls forbud i dkk selvom jeg evt senere bruger ham i dru.....folk vil kunne se det og tro der er noget i vejen med ham

Kommentér på:
avls forbud

Annonce