948 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Jeg bliver så trist Jeg bliver så trist

når jeg ser et kuld hvalpe i marked, kigger nærmere på forældredyrene og kan se at mormoderen er aflivet i en ung alder /4 år) p.gr.a. HD...... Hun har haft 2 kuld hvalpe, hvoraf man nu har avlet på den ene fra et af de kuld.
Det er blandingshvalpe og der er dermed ingen avlsrestriktioner. De er blandet af 3 racer, som alle er disponible for HD og AD.
Jeg HÅBER sq at hvalpene er sunde og raske!!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg bliver så trist
  • #1   11. okt 2009 Tja, jeg bliver også trist. Men det er penge lige ned o foret på ejeren, og så ski pokker i hvalpene og deres købere.

• #2   11. okt 2009 Det er så sørgeligt...

Jeg stødte på en annonce idag med en hund der var til salg. Ejeren er en 19 årig pige der sælger fordi hunden ikke kan sammen med hendes kæreste... Undskyld hvad???

Blir' altså trist smiley

• #3   11. okt 2009 Nej, jeg bør ikke kigge i marked. Det ødelægger sq min dag!!!

Jeg har en super skøn veninde, som har måttet aflive 2 hunde p.gr.a. HD i en alder af 1½ år og 8 måneder.

Så jeg tænker på hvalpene og på de kommende ejere. Hvad de, meget nemt, risikerer at skulle igennem i de kommende år.

Og avl er jo en helt historie for sig. Hvorfor skal man avle, bare fordi man har en tæve? Tavle eller ej. Sundhed eller ej.

• #4   11. okt 2009 Jamen søde Mette dog....
    Hvad kan man sige andet end "tsk, tsk".... DU har jo åbenbart ikke fulgt med i debatterne og aner ikke en dyt om avl... ALLE ved da at blandingerne er de sundeste hunde og at når man avler på blandinger så er man sikret mod HD. *SUK*

• #5   11. okt 2009 Lise:

Jaaaamen jeg kan kun undskylde mig med at jeg er blåndine!!!!....*GG*

Jeg har 2 skønne, smukke, dejlige DKK tæver. Den ene er steriliseret. Den anden bliver det også!! På trods af Ahofter og 0albuer........ Hvorfor? Fordi de ikke kan bidrage med noget til labradoravlen, som ikke findes allerede. OG fordi vores liv og hjem ikke er indrettet til hvalpe OG fordi jeg ikke vil stå med x antal hvalpe, som jeg ikke kan få solgt og derefter gå på kompromis med en køber!!

• #6   11. okt 2009 *Så man kan aldrig vide sig sikker med mindre man selv er meget kritisk!*

Det bør man søreme også være som køber!!!

• #7   11. okt 2009 Jeg synes tit at jeg høre den der med at der jo kan fuskes med tavlerne, sundhedsresultaterne osv. Jeg tænker bare, hvorfor skulle en seriøst opdrætter med godt navn og rygte gøre det? Ens gode rygte er guld værd, så hvorfor ødelægge det?

Jeg kan slet ikke forstå at man vælger at lave "hyggekuld" når DK og resten af verden er så proppet med hunde som ingen gider have.

• #8   11. okt 2009 *Jeg synes tit at jeg høre den der med at der jo kan fuskes med tavlerne, sundhedsresultaterne osv. Jeg tænker bare, hvorfor skulle en seriøst opdrætter med godt navn og rygte gøre det? Ens gode rygte er guld værd, så hvorfor ødelægge det?*

Nej og bliver man nuppet i det EN gang, så er man færdig i DKK. Hvis ikke af klubben, så blandt andre opdrættere af samme race som minimum. Og med rette!!

• #9   11. okt 2009 Ja, det er virkeligt trist, ikke mindst for de nye hvalpekøbere, der nu risikerer at få en syg hund.

Meeeen hunden var jo sikkert sååååå søøøøøød, at den skulle da have lov til at være mor, det havde den nemlig selv sagt at den gerne ville.

• #10   11. okt 2009 Lykke:

Nu har jeg virkelig lyttet til mine tæver....... Og de har ALDRIG sagt at de ville være mødre..... HVIS de havde gjort det, måtte jeg have skuffet dem og sagt: "IN YOUR DREAMS!!!"..........*GGGGG*

• #11   11. okt 2009 mette: ahr...bare hold op, de vil helt sikkert gerne være mor, og du er da nød til at skulle have nogle hvalpe, så kan du jo tjene lidt på dine hunde:-)

Kommentér på:
Jeg bliver så trist

Annonce