Hårtab ved diegivende tæve. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Min cavalier har fået 4 hvalpe, der idag er 5 en halv uge gammel. De er nogle kraftige basser, og spiser rigtig godt, både at "Våd-kost" og mælk.... Men hvor længe skal de blive ved med at drikke hos Düchess? Pt drikker de ca hver 3 time hele døgnet rundt plus at de får blendet tørkost med modermælkserstatning ( Blot fordi der var noget mælkeerstatning til overs )
Düchess fælder helt enormt, og ligner efterhånden i kinesisk hårløs (Ikke så heldigt når man sælger cavalier hvalpe hehe ) Men kan det være fordi de simpelthen suger al nærring ud af hende at der ikke er overskud til at holde på pelsen?
Hun får Hills nature's best (Hvalpe udgaven ) plus lakseolie (Dog kun i 1 portion i døgnet)
De er jo som små igler når de ser hende, men jeg går lidt ud fra at hun selv siger stop når hun synes de er for gamle/store?
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Mht. til hårtab, er dette helt normalt
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Du behøver ikke at blende hvalpenes hvalpefoder de kan godt begynde at spise det som det er. Hvis du er bange for at det går for hurtigt når de spiser så drys det ud på gulvet. De skal nok ryde det op men sammentidig bruger de deres øjne og næse.
Men husk VAND
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 103
jul 2006
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Men jeg synes måske nok at et måltid i døgnet er for lidt når de små stadig dier så meget. Hun skal ha' alt det hun kan spise når de stadig dier,,i flere små portioner. Du undgår ikke at hun taber pelsen og ser herrens ud,,men hun bliver sundere og kommer hurtigere tilbage til sit eget jeg.
Ayla spiste på det tidspunkt 3-4 gange om dagen. Hun får normalt ca. 500-600 g. men dengang var hun oppe på 2-2,5 kg. i døgnet !! :o)
jul 2006
Det er også alle de lange faner osv der er røget herhjemme... Men har et helt fotoalbum med hende, så hvalpekøbere kan sagtens få blik af hvordan hun "normalt" ser ud
aug 2008
Når mine er 4 uger gamle for de hvalpefoderet som det er.
Husk at give dem ormekur og klip deres negle
aug 2008
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
jul 2006
Huha jeg synes godt nok det er tidligt med fastføde allerede fra 4 ugers alderen, men vil de have det er det da det hele værd... Men de skal da nok lige vænne sig til det. Men tænderne fejler intet, så jeg vil da prøve når de vågner
Have det har jeg ja, og hold da op hvor de nyder det. De har endda fundet ud af både at tisse og lave stort derude hehe. (Det skulle de da nok også helst, men man er vel ikke stolt madmor for ingenting hehe)
jul 2006
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
jul 2006
aug 2008
Det er super med en have. Jeg laver altid tisse træning fra de er 5 uger gamle. Hver gang de har sovet og det er tid til at vågne åbner jeg hvalpehegnet og spæner mod havedøren imens jeg råber "kom så, kom så" og klapper i hænderne. I starten er det kun et par stykker der lige når ud og tisse resten gør det på stuegulvet. men inden for en uge når de det alle sammen.
Hvalpekøberne har haft stor glæde at dette da hvalpen stort set var renlige da de fik hvalpen ellers gav den en lyd fra sig så de lige kunne nå det.
Hårtab ved diegivende tæve.