{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.166 visninger | Oprettet:

Hårtab ved diegivende tæve. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Min cavalier har fået 4 hvalpe, der idag er 5 en halv uge gammel. De er nogle kraftige basser, og spiser rigtig godt, både at "Våd-kost" og mælk.... Men hvor længe skal de blive ved med at drikke hos Düchess? Pt drikker de ca hver 3 time hele døgnet rundt plus at de får blendet tørkost med modermælkserstatning ( Blot fordi der var noget mælkeerstatning til overs )
Düchess fælder helt enormt, og ligner efterhånden i kinesisk hårløs (Ikke så heldigt når man sælger cavalier hvalpe hehe ) Men kan det være fordi de simpelthen suger al nærring ud af hende at der ikke er overskud til at holde på pelsen?
Hun får Hills nature's best (Hvalpe udgaven ) plus lakseolie (Dog kun i 1 portion i døgnet)
De er jo som små igler når de ser hende, men jeg går lidt ud fra at hun selv siger stop når hun synes de er for gamle/store?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårtab ved diegivende tæve.
  • #1   21. jun 2009 mine hvalpe diger til den dag de flytter hjemmefra, det lader jeg tæven bestemme selv.

Mht. til hårtab, er dette helt normalt

• #2   21. jun 2009 Du skal huske at give hvalpene frisk vand 24 timer i døgnet. Det kan være derfor at de drikker hos moderen. Men ellers siger hun normalt selv fra hvis hun ikke vil havde det.
    Du behøver ikke at blende hvalpenes hvalpefoder de kan godt begynde at spise det som det er. Hvis du er bange for at det går for hurtigt når de spiser så drys det ud på gulvet. De skal nok ryde det op men sammentidig bruger de deres øjne og næse.
    Men husk VAND

• #3   21. jun 2009 Kennel: Det lyder godt... Så går jeg ud fra at hun selv finder ud af det. Og håber på at pelsen vender tilbage når de flytter. smiley

• #4   21. jun 2009 Sandie: Godt du siger det, for har ellers læst mig til at så længe foderet er blendet skal de ikke have vand ved siden af. Men jeg vil da straks prøve át give dem foderet som det er, og så introducere dem for en vandskål smiley

• #5   21. jun 2009 Ayla tabte alle sine lange hår og havde kun underulden tilbage da hun havde hvalpe. Man siger at det altid er godt at ta billeder at tæven inden hun bli'r gravid,,så de nye hvalpeejere kan se hvordan hun i virkeligheden ser ud ;o)

Men jeg synes måske nok at et måltid i døgnet er for lidt når de små stadig dier så meget. Hun skal ha' alt det hun kan spise når de stadig dier,,i flere små portioner. Du undgår ikke at hun taber pelsen og ser herrens ud,,men hun bliver sundere og kommer hurtigere tilbage til sit eget jeg.
    Ayla spiste på det tidspunkt 3-4 gange om dagen. Hun får normalt ca. 500-600 g. men dengang var hun oppe på 2-2,5 kg. i døgnet !! :o)

• #6   21. jun 2009 Tanja: Måske jeg har skrevet det lidt forkert, hun får mad mange gange i døgnet... ca. 5 gange og MEGET mere end normalt, kort sagt hun får det hun vil have.... Det er bare kun en gang i døgnet hun får lakseolie i smiley
    Det er også alle de lange faner osv der er røget herhjemme... Men har et helt fotoalbum med hende, så hvalpekøbere kan sagtens få blik af hvordan hun "normalt" ser ud smiley

• #7   21. jun 2009 Theresia- mine hvalpe for vand når de er 3 uger og sammentidig for de hvalpefoderet som er blendet. Og de drikker af det.
    Når mine er 4 uger gamle for de hvalpefoderet som det er.
    Husk at give dem ormekur og klip deres negle smiley

• #8   21. jun 2009 Theresia- har du have ?

• #9   21. jun 2009 Theresia,,nååååå,,hi hi,,,så kan jeg bedre forstå det,,jamen så er alt jo som det skal være :o)

• #10   21. jun 2009 Sandie : Ormekur og negleklip er totalt skemalagt så det er der (Heldigvis) styr på.... Men tak for det.
    Huha jeg synes godt nok det er tidligt med fastføde allerede fra 4 ugers alderen, men vil de have det er det da det hele værd... Men de skal da nok lige vænne sig til det. Men tænderne fejler intet, så jeg vil da prøve når de vågner smiley
    Have det har jeg ja, og hold da op hvor de nyder det. De har endda fundet ud af både at tisse og lave stort derude hehe. (Det skulle de da nok også helst, men man er vel ikke stolt madmor for ingenting hehe)

• #11   21. jun 2009 Tanja: Hehe ja Düchess er så madglad at et måltid om dagen ville være dyremishandling selv ved normale omstændigheder, hun eeeelsker hendes mad... Desuden så sluger hun det så hun er nødt til, også før der kom hvalpe, at blive fodret mange gange om dagen,

• #12   21. jun 2009 Min tæve taber al sin pels når hvalpene er ca. 8-12 uger. Hun bliver helt lyserød og det tager mindst ½ år før hun ser nogenlunde normal ud igen.

• #13   21. jun 2009 Vibeke: Det er da forhåtbenlig løgn?! Lyserød?! EJ gisp, så galt håber vi ikke det går her...

• #14   21. jun 2009 Theresia- der er ingen problemer med hvalpefoderet når de er 4 uger. de har tænder så prøv du bare.
    Det er super med en have. Jeg laver altid tisse træning fra de er 5 uger gamle. Hver gang de har sovet og det er tid til at vågne åbner jeg hvalpehegnet og spæner mod havedøren imens jeg råber "kom så, kom så" og klapper i hænderne. I starten er det kun et par stykker der lige når ud og tisse resten gør det på stuegulvet. men inden for en uge når de det alle sammen.
    Hvalpekøberne har haft stor glæde at dette da hvalpen stort set var renlige da de fik hvalpen ellers gav den en lyd fra sig så de lige kunne nå det.

Kommentér på:
Hårtab ved diegivende tæve.

Annonce