1.194 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hårtab ved diegivende tæver! Hårtab ved diegivende tæver!

Ja overskriften siger jo næsten det hele.....

Min tæve er blevet helt bar på ørene og lige bag ørene, på halespidsen og tyndhåret hen af ryggen....

Har engang hørt at det kunne godt ske for tæver der lå med hvalpe!

Er der nogen der har prøvet det samme eller kan fortælle mig om jeg skal tage til dyrlægen eller måske hvad jeg selv kan gøre....

Overvejede at give hende et bad i K-hex shampoo.....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hårtab ved diegivende tæver!
  • #1   25. aug 2007 Jeg synes altid tæver med hvalpe ser "slidte" ud - pelsen ser bare ikke ud som normalt.

• #2   25. aug 2007 det gør mig bare så ondt at hun skal ligne "L-O-R-T" hvis du forstår.......vil jo bare så gerne gøre alt hva jeg kan for hende, mens hun passe de små vapser!

• #3   25. aug 2007 Sanne E: hun får skam hvalpefoder, lakseolie og A/D dåsemad.....så hun burde får alt det hun skulle bruge :o)

• #4   25. aug 2007 jeg har spurgt min dyrlæge og fik at vide at en tæve giver alt hun har til hvalpene, de tapper hende for vitaminer og det viser sig på pelsen, men så snart hun holder med at give die går der ikke ret lang tid før hun er pæn igen.

• #5   25. aug 2007 tusind tak for svarene, så er jeg mere rolig, men jeg tror nu alligevel hun får et enkelt bad......

• #6   25. aug 2007 Personligt ville jeg ikke give hunden bad mens hun har diende hvalpe..
    Det er ganske naturligt og helt almindeligt, at de bliver noget kedelige at se på - de bruger energien på at fostre hvalpe op, ikke at se pæne ud.
    Jeg synes ikke der er nogen grund til at give hende en "kunstig" lugt lige mens hun har hvalpe. Det er så få uger det drejer sig om...

Pelsen kommer igen - men der går noget tid.. Den kommer langsomt snigende henover de næste måneder... Og et bad forandrer ikke på det overhovedet.

• #7   25. aug 2007 Jeg har kun oplevet 1 gang, at en tæve bliver helt bar på nogle steder af kroppen. Ved mine andre tæver begynder de godt nok at fælde, men bliver ikke bare. Den tæve jeg havde, hvor den blev pletvis bar, havde noget med stofskiftet, overfunktion af skjoldbruskkirtlen. Det var hen ad siderne hun var bar.

• #8   25. aug 2007 Lykke J: Troe du jeg skal få hende tjekket hos dyrlægen eller vil de bare fnise af mig og sende mig hjem igen:o)

• #9   25. aug 2007 De kan sagtens se rigtig træls ud, når de har haft hvalpe, men normalt fælder de ens over hele kroppen, dog kan underulden hos mine godt sidde i totter, så den kan se helt mølædt ud, hvis man ikke lige børster den..he he, men aldrig bar.
    Den behøver jo ikke at fejle det min tæve gjorde. Jeg ville nok vente og se tiden an, om hun bliver pæn igen, når hun er kommet af med hvalpene, og derefter få hende undersøgt, hvis hun stadig skulle være pletvis bar. Så ingen grund til panik nu:-)

• #10   25. aug 2007 Man bliver jo bare så øv, for man vil jo gerne at hun også fremstår pæn, ligesom hvalpene......for evt. købere!

• #11   25. aug 2007 Ja, det er typisk, det er altid, mens man har hvalpekøbere rendende, at tæven ser aller mest træls ud:-) Men det ved folk jo, når de kommer, at det er hårdt at passe et kuld hvalpe, og det kan ikke undgåes, at det kan ses på tæven.

• #12   25. aug 2007 man er jo bare så bange for at man skal blive klantret (staves?) for at være en dårlig hundemor :o)

Kommentér på:
Hårtab ved diegivende tæver!

Annonce