983 visninger
|
Oprettet:
Hvalpeklar ?? {{forumTopicSubject}}
Sad lige og kiggede i markedet, og blev en lille smule forvirret over de unge hunde der enten søgte parring, eller gerne ville parre..
Ved at med store hunde siger man 3 år, kan det så virkelig passe at små hunde, (papillon - chihuahua etc. ) ikke er mere end 1 år før man begynder parre med dem ?
Kan ikke forestille mig at de allerede er mentalt udviklede i den alder, der er de vel unghund lige som alle andre racer..
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.411
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
det synes jeg er så skrækkeligt og ville gerne have de lavet om, så ingen hunde må avles på før de er 2 år.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Følger lige lidt med, lille Oda skal have ET kuld hvalpe på et tidspunkt det er godt lige at få lidt info
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 6 Emner: 98 Svar: 553
Ha ha Hundemutter, den havde jeg ik hørt før
feb 2006
mon ikke min hage skulle samles op nede på brystet, da vi havde en fremmet dyrlæge ude for at tjekke Bianca efter fødslen.
hun var 2½ år og så siger han måbende og med lidt forargelse i stemmen "er det hendes første kuld"
ja gu er det da hendes første kuld, hvad tror han ellers ??? men de findes altså de dyrlæger
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
Edda er nu 7½ år og har ikke nået at få flere kuld - jeg syntes ikke hun behøver at få flere (hun fik en med læbe- ganespalte og det har nok holdt mig lidt tilbage (jeg ved det ligger i hendes forfædre og det gjorde også i faren til hendes kuld..... jeg ved ikke om Fossi har det i hans gener... men da edda havde alderen til kuld nr 2 passede det ikke i vor kalender) .
Liv bliver 6 år i maj og jeg regner med at hun får chancen i næste løbetid.... hun skulle havde haft et kuld i foråret , men der kom der ikke nogle / eller også havde de ikke nået at parre sig..... det er jo ikke alle hunde der ønsker tilskuere). Jeg syntes Liv har helbred til at få et kuld mere, men hvis hun ikke har fået sit 2. kuld om et år, så bliver der heller ikke noget nr. 2 kuld til hende.
Med hensyn til hanhunde: Bjarke var 5 første gang og han havde problemer med at finde ud af det.... han kom nok for sent i avl.
Fossi var 13 mdr. Så vidt jeg husker har jeg læst et sted at det optimale tidspunkt for debut for min str. hund er omkring 15 mdr. alderen... dvs. når de er så voksne at de kan stille/begå sig i åben klasse.
Min race har ingen hd krav eller andre sundhedsundersøgelser at tage hensyn til.
feb 2006
mange hanhunde har problemer hvis de bliver for gamle inden de indgår i avl.
vores har heller ingen sundhedsmæssige krav, så jeg ville heller ikke have problemer med at bruge en ung hanhund.
Hvalpeklar ??