{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til nybagt mor???
  • #1   29. apr 2009 hun skal have fri adgang til hvalpefoder

• #2   29. apr 2009 Hun skulle være startet på hvalpefoder mens hun var drægtig

• #3   29. apr 2009 Hun skal havde hvalpefoder og som søster siger skulle hun havde været startet på det men hun var drægtig.

• #4   29. apr 2009 Så blev det vidst slået fast smiley

Håber du har haft din dyrlæge indover og tjekke hende efter fødslen hvis det er dit første kuld?

• #5   29. apr 2009 *Tanja*: Hun er først nu gået i fødsel men selvfølgelig kommer dyrlægen ud og tjekker hvalpene når de er kommet ud :-). Vil være helt sikker på at både hvalpe og mor har det godt. Og er jeg det mindste i tvivl om noget under fødslen så ringer jeg efter dyrlægen. Jeg tager ingen chancer med deres helbred. Jeg spurgte dyrlægen inden tæven blev drægtig om foder og hun sagde tæven bare skulle have hvalpefoder når hun havde født, det er derfor vi ikke er begyndt på det. De sidste par dage har tæven heller ikke været særlig interesseret i at spise noget.

• #6   29. apr 2009 Sikke en uansvarlig dyrlæge...

Din tæve har brug for meget mere energi så hun kan opretholde sin egen energi, men også så hun kan få mælk til hvalpene.

Giv hende evt hvalpefoderet opblødt, med en dåse tun i olie over, lidt a38, et råt æg eller andet godt så hun får spist.

Det er vidst meget almindeligt at de går fra foderet op til fødslen, men at hun ikke har fået foder med det mere energi i er ikke så smart, det burde dyrlægen have fortalt dig.

Held og lykke med det hele smiley

• #7   29. apr 2009 Tusind tak for de gode råd... Dem vil vi helt sikkert bruge smiley Indtil nu er der 7 hvalpe men vi er ikke helt sikre på at hun er helt færdig endnu :-).

• #8   30. apr 2009 uuuuha tillykke tillykke
    Skriv endelig hvis der er noget du vil spørge om eller er i tvivl om.
    Når det er dyr vi snakker om så spørg heller for meget end for lidt.

• #9   30. apr 2009 10 flotte hvalpe blev det til smiley og mor og børn har det fint. De blev tjekket af dyrlægen i middags. Jeg lægger billeder ind snarest af de skønne små :-). Tæven er ikke meget fir at spise, men det er nok fordi der sker så meget nyt for hende lige nu. Vi har lavet noget havregrød til hende og så tilbudt hende hvalpefoder, men hun er vist mest bare træt oven på den fødsel.

• #10   30. apr 2009 hvis hun har fået 10 hvalpe og spist 10 moderkager, så har hun fået rigeligt til at starte mælkeproduktionen.

prøv at lave meget udkogt tyndt havresuppe til hende, og giv hende det afkølet evt inde i kassen, mange tæver vil ikke gå fra hvalpene.

og start så op med fri hvalpefoder i morgen

tillykke med kuldet

Kommentér på:
Foder til nybagt mor???

Annonce