{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.052 visninger | Oprettet:

Mærke liv. {{forumTopicSubject}}

Hvornår kunne i mærke liv i jeres drægtige tæve?

Tiah er på dag 43 men jeg synes ikke rigtig jeg kan mærke noget, i hvert fald ikke noget jeg er sikker på er hvalpe.

Hvornår kan man sige man er på den "sikre" side? altså hvornår det næsten er sikkert det ikke går galt. Jeg er jo klar over at der altid kan være undtagelser men bare sådan hvor omkring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærke liv.
  • #1   2. apr 2009 jeg syntes jeg mærker liv meget sent, noget der ligner 1-2 uger før planlagt fødsel

  • #2   2. apr 2009 Flatrunner.det er jeg egentlig glad for, der var bare en anden den anden dag der havde maerket liv ved dag 43 saa jeg var ved at blive helt nervoes. Men saa har jeg jo en uge mindst mere at loebe paa.

  • #3   2. apr 2009 Jeg mærkede liv for første gang i 7. uge på dag 43. Jeg brugte mange timer på at ligge og holde på hendes mave. I starten skulle jeg have meget tålmodighed. Nogle dage efter kunne man se "livet" på afstand smiley

  • #4   2. apr 2009 Liv - og små spark.... mærkede jeg først i uge 7 - senere bliver det til lidt større bevægelser ;0)

  • #5   2. apr 2009 Vores tæve er på dag 59 idag og har stadig ikke mærket liv.

    Men de er levende smiley


  • #6   2. apr 2009 Det lyder som om der er stor forskel fra hund til hund. Vi er jo lige gaaet ind i uge 7 og jeg har ikke brugt TIMER paa ta holde hendes mave, mere kun minutter af gange det er vidst det enest nogen af os har taalmodighed til smiley

  • #7   2. apr 2009 Jeg kan slet ikke lade være. Jeg mæker også allerede mave nu, hvor Lilly kun er (måske) 19 dage henne. Synes samtidig det er skide hyggeligt og Lilly elsker at blive nusset samtidig.

  • #8   2. apr 2009 Jeg mærkede liv de sidste 1-2 uger før fødselen ved første kuld (der var 5). Og sidste gang var det hvis 1 uge før fødselen (der var 8). Det var meget svært ved sidste kuld at "finde" dem men det var først de sidste par dage at de virkelig rørte på sig og jeg kunne se det på siden af hunden.

    Jeg kan mærke dem på begge sider af hunden tættest ved bagbenene.


  • #9   2. apr 2009 det lettede lidt at vide smiley saa er der nok ikke noget helt galt bare fordi jeg endnu ikke har maerket dem smiley

  • #10   2. apr 2009 De første små bevægelser ( nærmest som sommerfuglevinger - plejer jeg at kalde det ) små bobler.............er det luft i maven eller er det en hvalp jeg kan mærke :o)

    I de tidligste tilfælde har jeg kunne mærke det, når tæven var 46 dage drægtig, men i de fleste tilfælde kan jeg først mærke det, når de er 49 dage drægtige.


  • #11   2. apr 2009 Jeg kan til hverdag mærke luftbobler i Lillys mave. Det liv jeg kunne mærke fra dag 43 var spark i mine hænder. Svage i starten.

    Men måske det var fordi hun havde "Cocker" hvalpe i den bette krop. Hun blev jo også stor som et hus.


  • #12   2. apr 2009 Den sidste halvanden uge kunne jeg mærke at de sparkede. Det var en vidunderlig oplevelse. Før da var det som andre har beskrevet små livsbobler.

  • #13   2. apr 2009 ja glaeder mig ogsaa helt vildt til jeg kan maerke dem, saa behoever jeg ike laengeregaa helt i panik om de nu ogsaa kommer levende ud smiley saa er det bare at laegge haanden paa maven.

  • #14   2. apr 2009 Kennel Cantiah's: Hehehe kan ikke lade være med at grine lidt af dig. Du minder så grumt meget om mig da Lilly ventede sig. Total paranoia smiley

  • #15   2. apr 2009
    Gitte M * 18 dage og vi kan knurre nu *

    Jeg kan blive hel salig :o) elsker den fornemmelse af de små første bobler og senere, når man nærmest kan mærke, at de vender i hånden på en.


  • #16   2. apr 2009 Tinna: ja det er GRUSOMT!!

    Først tæmkte jeg at når bare parringerne gik godt så vile jeg slappe af, men da det var overstået skulle jeg bare liiige vide om der nu var noget. fik en scanning mere, Det var der men hvor MANGE, hmm omkring 5 men slog hjerterne, 3. scanning sagde ja og de voksede ogsaa. Men det kan jo stadig gaa galt kan det ikke?? hmmmm jeg maa hellere undersoege hende ca en million gange dagligt. Nu taenker jeg, bare foedslen gaar ok, bare de er i live, bare hun ikke aborterer, bare ingen har defekter, bare jeg kan finde gode hjem, hvad nu hvis...

    Altsaa INGEN havde fortalt mig at man blev lettere vanvittig af at opdraette hundehvalpe....


  • #17   2. apr 2009 Jeg er glad for at det lykkedes Bianca denne gang at gennemføre drægtighedsperioden. Allergladest fordi det er samme han som første gang. Men jeg kender alt til følelsen ikke at kunne mærke liv. Denne gang var jeg helt euforisk første gang jeg kunne mærke en pote på vej tværs over Biancas mave. Når jeg så synes der blev lidt for stille, så troede jeg straks der var noget galt. Men små ufødte hvalpe sover jo også inden i mors mave.

  • #18   2. apr 2009 Du kan først slappe helt af når hvalpene er flyttet trygt hjemmefra *GG*

  • #19   2. apr 2009 Men bekymrer man sig saa ikke for om ejerne goer det lige saa godt for ens vapser som man selv ville?
    Maaske bliver jeg aldrig helt normal igen smiley


  • #20   2. apr 2009 Jeg gør ikke mere. Gjorde da min tævehvalp boede hos en familie jeg ikke stolede på. Men så skulle de af med hende og hun bor nu sammen med sin bror. Alle hvalpe er hos ejere jeg stoler på 100% så jeg slapper af nu smiley

  • #21   2. apr 2009 Haaber jeg kan finde saadan nogle ejere. Er ret sikker paa jeg har fundet et super godt hjem til en af dem allerede, de er bare saa soede og glaeder sig saa meget smiley

  • #22   2. apr 2009 Det lyder spændende, alt det i oplever.

  • #23   2. apr 2009 Eddie og Jackie: Spanedende, vidunderlig og helt vildt fustrerende ind i mellem, men jeg elsker det smiley i hvert fald hvis der kommer vapser ud

  • #24   2. apr 2009 Kennel Cantiah's .: ja det må være dejligt. Ska nok krydse fingre for jer.

  • #25   3. apr 2009 Cantiah's - Det er faktisk også hårdt at finde gode og ejenede hvalpekøber til de små. Vi havde over 45 henvendelser på min mors chokolade kuld på 8. Hos os er det ikke først til mølle. Der sker en masse telefon og email kontakt og derfra kan jeg guide mig frem til dem som jeg vil møde. Når de har været her til et møde kan jeg og dem senere afgøre som vi ønsker et sammen arbejde.

    Jeg har fundet nogle rigtig gode familier som jeg har det trygt med og de har alle inden for de første par dage efter hvalpens hjem komst meldt tilbage hvordan det hele står til, så det er jo flot.
    Men nu havde jeg også lovet dem at jeg ville bombardere dem med emails og pudse hundepoliti på dem hvis de ikke skrev hurtigt tilbage smiley :-) smiley
    Se lige chokolade kuldet:
    (link fjernet)


  • #26   3. apr 2009 Luna er på dag 47 og jeg kunne ikke mærke noget igår heller, så jeg er da begyndt at blive lidt urolig.

  • #27   3. apr 2009 Mette R jeg er ogsaa lidt urolig desuden synes jeg ikke laegere hun er sa udspilet som hun var for en uges tid siden, men det fordeler sig vel ogsaa anderledes som tiden skrider frem.



Kommentér på:
Mærke liv.

Annonce