{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.759 visninger | Oprettet:

Kennelhoste - drægtig tæve - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har et godt råd.
Jeg var til udstilling med Mille for snart 14 dage siden.
Hun begyndte at hoste efter en uge og vi var ved dyrlægen. Daisy er drægtig og på dag 60 idag så jeg er godt nervøs for at hun bliver smittet. Så snart vi fik mistanke til kennelhoste, isolerede jeg Mille fra de andre.
Keiko (vores schæfer) er nu også begyndt at hoste. Hvad skal jeg dog gøre. Og hvad sker der hvis Daisy bliver/er smittet - dør hvalpene så?
Vi isolerer Daisy i soveværelset så hun ikke er sammen med de andre.
Kennelhoste er vist noget fanden har skabt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelhoste - drægtig tæve - HJÆLP
  • #1   12. mar 2009 tror lige du skal have en snak med din dyrlæge. Jeg vil ikke melde fanden på væggen, men det er ikke så heldigt.
    Nu vil jeg ikke værer bagklog eller noget. men gå aldrig til udstilling med en drægtig tæve eller hvis du har hvalpe derhjemme. folk er nogle skide egoister, der mener de har ret til at komme " med kennelhoste" når de har betalt.
    Og så skal du vaccinerer dine hunde med de der nye næsedråber mos kennelhoste.
    Men JA kennelhoste er FANDME noget fanden har skabt. Og mine får det næsten ALTID på DKK udstillinger, så jeg stiller kun i klubben.

• #3   12. mar 2009 Håber måske på et godt råd...
    Det var ikke Daisy (som er drægtig) jeg var på udstilling med - det var Mille, men selvfølgelig har hun det med hjem til de andre.
    Jeg havde aldrig hørt om næsedråberne før nu, er måske lidt skuffet over at min dyrlæge ikke fortæller om dem. Daisy og Keiko blev vaccineret i november så det var jo en lille ting at give dem også
    Jeg tager ikke på udstilling mere...
    Da jeg var ved dyrlæge med Mille i mandags fortalte jeg at Daisy var drægtig. Hun ville ikke gøre noget andet end at de skulle isoleres.

• #4   12. mar 2009 anette j< kan se du er fra sønderjylland, hvilken dyrlæge bruger du?

• #5   12. mar 2009 skynd dig til doktor dyr og få den nye vaccine der sprayes i næsen på din hund, så skulle du med isolation få styr på sagen

• #6   12. mar 2009 Men selvom de får det til næsen ka de stadigvæk få det, men de har svære ved det. Der kommer hele tiden ny varietationer af det, li som influenza hos mennesker.

• #7   12. mar 2009 hunden er på dag 60 det er begrænset hvilken behandling hun kan nå

• #8   12. mar 2009 Du skal have fat i dyrlægen.... Kennelhoste kan faktisk sætte et herpesudbrud i gang og så er der fare på færde...

• #9   13. mar 2009 Bare lige så man ikke tror kennelhoste kan kureres ved den vaccine der sprayes i næsen,,, den er først 100% aktiv efter 3 uger,,, og alligevel kan hunden risikere at få kennelhoste, dog bare i en meget mildere grad....

Men ring da til din dyrlæge imorgen tidlig og få en go' snak med ham/hende,,, tror at de vil kunne finde frem til noget der kan hjælpe tæven,,, og sikkert også berolige dig ;-)))

• #10   13. mar 2009 det var også derfor jeg skrev isolation

• #11   13. mar 2009 Ber lige et par beroligende ord: Min tæve lå med 3 ugers hvalpe da hun åbenbart var blevet smitte (hvor - har ingen anelse den dag i dag)
    Men Ditto (moderen) var den der hostede mest men derimod kun 3 ud af 9 hvalpe havde en enkelt dag og ikke så slemt.
    Så hvalpene klarede det altså fint smiley

• #12   13. mar 2009 Mette O: Jeg bruger trekantens dyrlæger.
    Spurgte dem i mandags om Daisy også skulle have medicin ligesom Mille. De er ikke testet om der sker noget med hvalpene, så hun syntes ikke Daisy skulle i behandling. Hun sagde at de ikke virkede forebyggende.
    Jeg ringer når de åbner kl. 8.

• #13   13. mar 2009 Er Gitte en af dyrlægerne hos Trekantens Dyrlæger?

• #15   13. mar 2009 Har lige talt med dyrlægen igen.
    Keiko skal i behandling, og jeg får piller med til Daisy, men hun skal kun have dem hvis hun også begynder. Det er ikke så smart at give så tæt på fødsel. Vi skal holde hende isoleret og når hvalpene kommer skal de være isoleret de første 3 uger. Hun sagde at Daisy har dannet antistoffer i sin råmælk som hvalpene får, så vi kan håbe og be til at de går fri...

• #16   13. mar 2009 begge mine forrige hunde fik kennelhoste efter de havde været i pension, det kurerede vi med madolie og hvidløgspulver der gik 4 dage så var det ovre. min gravhund har også hostet lidt og ringede til dyrlægen og fik den besked hun sku ha lidt honning, der gik 3 dage så var det væk. men tjek med dyrlægen nu når den ene er drægtig.

• #17   13. mar 2009 husk at kennel hoste er luftbåren

• #18   14. mar 2009 Lis

Skrækkeligt!

• #19   14. mar 2009 Lis: skrækkelig historie - synd for de små pus
    Håber det er rigtig som dyrlægen siger at Daisy danner antistoffer i råmælken. Daisy har ikke tegn på kennelhoste. Keiko og Mille er i behandling. Daisy er lukket inde i vores soveværelse og badeværelse.
    Hendes temp her til morgen var faldet - så nu sker der snart noget smiley

Kommentér på:
Kennelhoste - drægtig tæve - HJÆLP

Annonce