Dyretolk - så er det prøvet. {{forumTopicSubject}}
- Jeg havde i Søndags besøg af en dyretolk. Det var en fed men samtidig lidt syret oplevelse.
Oda (voksen mops på 4år) Havde om morgen (søndags) kastet op, min tanke var at hun havde slogt sin mad for hurtigt...
Dyretolken kommer lidt over middag, og det første hun siger inden vi er gået rigtig i gang, "den store, har ondt i maven" altså Oda.
Hun skal have deres navne, og deres alder.
Vi startede med Oda, dyretolken satte sig først på gulvet, begge hunde opsøgte hende med korte mellemrum.
"Oda er en meget dominerende tæve - hun kan godt lide /nyder at få andre hunde kørt op i en spids.Hvis Oda var et menneske var hun en lidt hård type kvinde, som ikke er bleg for at slå fra sig..
HUN skal mentaltrænes, hun bliver ikke rigtig træt(hun forklarede at hunde har to centre i hjernen, et beredskabs center - hvor man hele tiden er på vagt, og et afslapnings center, hvor man slapper totalt af.. ( Oda er meget på vagt).
Oda fortæller at jeg har tænkt over en operation hun ved dog ikke om det omhandler hende eller jeg. Jeg fortæller at jeg har overvejret at få Oda steriliseret, da hun gang på gang bliver flask drægtig) Dyretolken siger at jeg skal fortælle Oda om indgrebet inden dagen kommer, som var hun et barn.
Oda ser Asta som en meget lille hvalp, 8uger gammel. Hun er meget glad for Asta, og hun er glad for at "JEG" løser problemerne inden de opstår mellem Oda & Asta. Oda er meget glad for mig,
Hun skal have sin mad flere gange dagligt og gerne med kogte grønsager ved, da det ellers er for hårdt for hendes mave. Har du skiftet foder for nyligt spørger dyretolken pludseligt? - Ja svare jeg.
Asta er 8mdr.
Asta ved godt at hun er nederst i forhold til Oda, Asta ser sig selv som en 6ugers hvalp, og derfor lader hun Oda vaske hende konstant. Hun er meget god til andre hunde, især helt små hvalpe - da hun ser sig selv som lige med dem.. Hun vil gerne løbe agility på et for sjovt plan når hun er gammel nok, hun er ikke vild med at stå på bord (det siger hun inden jeg fortæller at når vi er på udstillingen grummer hun rykken så snart hun står på bord.)
Asta er meget glad for Oda..
Jeg spørger om Asta har ondt nogen steder ( undlager at sige at hun har kennelhoste-hun hoster ikke konstant) Dyretolken siger hun havde kort tid ondt, men når du opdager det og tager hånd om problemet, så gør det ikke længere ondt, den kærlighed du udviser for dine hunde helbreder der hvor det måtte gøre ondt, dine hunde ved at du vil dem det bedste..
Begge hunde blev healet efterfølgende.
- Og var meget trætte hele søndagen...
(tirsdag - igår) Købte jeg et hundespil- og prøvede at spille med oda, og det var en super oplevelse..
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.411
Vi talte med én på et tidspunkt, da konflikterne mellem Lanka og Punktum var værst, og vi var villige til at prøve hvad som helst. Men vi fik desværre ikke rigtigt noget brugbart ud af det.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.483
jun 2009
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 3 Emner: 155 Svar: 478
Dyretolken's hjemmeside : www.aviante.no
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
maj 2009
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Synes at det er vildt spændene, og kunne godt tænke mig at prøve det til mine piger :O)
feb 2011
jun 2009
Min veninde var hos hende i går, hun har købt en græsk gadehund. Dyretolken fik navn og alder af vide ikke andet, jeg var til stede.
Hun sagde at Lullu lever i sin helt egen trykke boble, da hun i sit tidligere liv, inden du (min veninde) fik hende, var blevet meget skuffet, levet for sig selv og de drømme, forventninger hun havde var blevet knust. Derfor knyttede hun sig ikke så godt til min veninde endnu, da hun ikke var sikker på at hun ikke blev givet videre igen, så hvorfor knytte sig? - Hun havde det bedre hos min venninde end der hvor hun kom fra. Og under healingen lå Lullu og tyggede kødben, og var helt optaget af det. Dyretolken sagde også at det tyggeben er det eneste hun konsentre sig om nu, intet andet, MEN pludselig var det ligesom Lullu kom til sig selv, ud af boblen, hun kiggede rundt i stuen, som om hun ikke havde opdaget at vi sad 4 voksne mennesker sammen med hende i stuen, hun blev hel fjollet, og slikkede vores hænder på skift. Men da hun så sit kødben igen, gik hun straks igang med det igen..
Min veninde fik råd til hvordan hun kunne komme tættere ind på livet af hendes hund, og hvordan Lullu langsomt ville tro på det min veninde gjorde var godt, og kun var for hende...
... Hvad kan jeg sige, jeg er målløs!
jun 2009
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Jeg tænker på om det evt har nogen træningsmæssig værdi eller om det "bare" er for sjov?
jun 2009
- Det var klart en prøvelse på at se om der var noget i forhold til mine hunde jeg kunne gøre bedre.
(jeg skulle have optaget hele forløbet, det er svært at huske alt det hund sagde.)
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 936
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
Ved du noget om hvornår hun kommer til dk næste år?
maj 2009
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 357
Hun hedder Winnie Stubkjær og skulle altså være vildt dygtig!
Mener at hendes hjemmeside er www.winn-healing.dk ellers kan hun googles:o)
feb 2011
jun 2009
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 106
jun 2009
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 33
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jun 2008
jun 2008
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Så jeg samler flasker... :b
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
Jeg har bl.a. oplevet at Grethe Lis har fortalt ting, som hun ikke på nogen måde har kunne vide uden at have snakket med mig først - det var ret surrealistisk bl.a. min hunds opvækst, bestemte ting vi laver, bestemte ord jeg bruger osv. Det lyder helt hen i vejret - I know!
Af praktisk karakter er jeg blevet gjort opmærksom på at min hund er øm i hofterne og skal give ham glucosamin, at han havde for tyndt et fedtlag og han frøs, at han syntes lydighed er kedeligt og i stedet ville gå spor for han elskede at bruge næsen osv.
Min hund er godt tilfreds med hans liv, men ville gerne have længere gå ture, flere damer, bedre mad, ser sig selv som en legende, bevidst om at han så sød ud osv. og til STOR skuffelse for min kæreste, så snakkede min hund kun om mig hehe..
Til sidst blev han healet for sidst ømme bagparti og mave/tarm system.
Alt i alt er jeg godt tilfreds
Jeg kan varmt anbefale Grethe Lis
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
Dyretolk - så er det prøvet.