1.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Border Collie Border Collie

Hej.
Jeg søger GODE Border Collie kenneler med brugshunde.
Jeg påtænker at få mig en Border Collie om et par år eller tre. Elsker at træne hund ( begge mine hunde træner BHP/IPO og SPH træning ) og selvfølgelig skal min kommende Border Collie også trænes ( Enten PH eller IPO ). Jeg kan forstå på nogen af dem jeg har talt med, at de Border Collier der avles her i DK, mest er til familie- / udstillingsbrug, men der må der også findes nogen der avler frem til brugshunde. Hvis jeg ikke finder nogen her i DK, tænker jeg på at søge i Australien ( hvis der er nogen der kender en god kennel der, må de meget gerne skrive også )

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Border Collie
  • #1   21. jan 2009 Prøv at snakke med "Foden" herinde.. hun har helt styr på alt hvad der rører sig omkring brugsbordere.. og avler også selv en smule.

• #2   21. jan 2009 Hejsa.

uden at kende en specifik kennel, så må der blandt Dansk Hyrdehunde Klub findes nogle opdrættere af BC'er der udelukkende går efter arbejdslinier?

Måske du kan få lidt hjælp derfra?

• #3   21. jan 2009 Jeg ville også spørge Rikke :o)

• #5   21. jan 2009 Jeg har lige sendt en PB med rikkes website. Ved ikke hvorfor jeg ikke bare skrev her, men det er: www.bc-world.dk

• #6   21. jan 2009 Der er mange gode kenneler i Danmark som slet ikke udstiller da det ikke er et krav - heldigvis. Du skal ikke kigge i Australien hvis du vil have hund fra udlandet, de har næsten kun dårlige udstillingshunde dernede. Er detudhængning hvis jeg nævner nogle gode kennler?

• #7   21. jan 2009 Skal lige sige at du skal virklig undersøge forældrene godt borderen er jo ikke så psykisk robust som schæferen, jeg kennder ikke PH og IPO programmerne, men ved ikke helt om borderen ville være egnet til det.

• #8   21. jan 2009 www.doxx.dk
    Jeg ved, at hun ligger vægt på gode instinkter i hendes avl, men indrømmet: Jeg har ikke undersøgt det nærmere

• #9   21. jan 2009 på og kig på den her kennel? http://holmgaard-bordercollies.kennel.dk/

• #10   21. jan 2009 Undskyld at jeg ikke har svaret jer før nu- måtte lige en tur til Roskilde. Mange tak til jer alle for jeres svar og de links I har sendt til mig.
    Ved heller ikke om Borderen vil kunne klare en IPO / PH, da det nok vil blive svært at få den til at lave forsvarsarbejde- men det kan jo også være at jeg får smag for hyrdearbejde og den slags.
    Schæferen går jeg nok aldrig væk fra, men det skal jo ikke forhindre mig også at have en Border Collie og lave noget dejligt arbejde med den

• #11   21. jan 2009 Okay Lea ja der er jo ingen tvivl om at den elsker at arbejde og så længe du bare er indstillet på det så må du jo se hvor langt du kan komme med den. De er jo også enormt forskellige min gamle han og hans søster ville godt kunne klare den slags hvorimod min Blue ville dø af skræk hehe. Du må sige til så skal jeg nok prøve at finde nogle kennler og hvis du finder noget så skal jeg nok kigge lidt på linjerne, jeg kigger selv efter ny hvalp lige nu, så har sat mig en del ind i det efterhånden. :o)

• #12   21. jan 2009 2 gode tips for ikke at ende med udstillingshundene -
    1. Køb ikke hvalp efter hunde der er udstillet, det findes faktisk ikke rigtigt nogen med arbejdshunde herhjemme der udstiller. De hunde som er en kombi af arbejds og udstillingslinier kan altså godt blive lidt småsære.

2. De der har bestået hyrdeprøven det svare altså lidt til at sige at ens hund har bestået en hvalpeprøve, det er ikke 5 potter pis værd :o)

Skal du have en tæve eller han?

• #13   22. jan 2009 Nu vil jeg lige tillade mig at blive lidt småfornærmet.

At skære alle Border Collie kenneler over en kam, og sige at hvis man har været i nærheden af en udstilling er hundene ikke noget værd. Er den største gang pis jeg har hørt længe.

Ikke fordi jeg selv er den største udstillings nørd. Jeg udstiller kun lidt for at få en vurdering af bygning og bevægelser.

Jeg har hunde med ganske gode arbejdsegenskaber, men fordi jeg ikke har en flok får i baghaven, er de åbenbart ikke noget man skal komme i nærheden af.

Langt de fleste der opdrætter Border Collie også under DKK, vægter altså arbejdsegenskaber og mentalitet højere end udstilling.

Jeg ved godt der er et par stykker der går mere op i at de ser pæne ud. Og også fra Australien kan man få en Border der kan arbejde.

• #14   22. jan 2009 Ja det er lidt groft, men det er mere eller mindre min holdning. For det første mener jeg ikke at en border collie har noget at gøre i avlen, hvis den ikke kan flytte mindst 100 får. Derudover mener jeg ikke at en border collie har noget at gøre på en udstilling, udseenet er irrellevant for en border, den skal alene vurderes på sundhed og arbejdsegenskaber.

Kommentér på:
Border Collie

Annonce