{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Så galt kan det gå..... {{forumTopicSubject}}

I går mistede vi desværre en hvalp.
Nitte har virkelig været utrolig stresset over lille skid og har pebet og bakset rundt for at få ham over til sig.
Det har så resulteret i at hun er kommet til at lægge sig på en af de andre. Vi har nu fjernet lille skid som nu ligger i en lille kasse på en varmepude i et andet rum. Trist at jeg mistede en sådan dejlig hvalp. Havde snakket med en stor avler som fortalte at de konsekvent fjernede og aflivede svagelige hvalpe for ikke at tæven skulle blive stresset. Mente godt at jeg alligevel ville give lille skid en chance, men det havde sin pris. Er meget trist over det som er sket og må nok erkende, at jeg igen er blevet bekræftet i at jeg aldrig bliver storavler. De andre hvalpe og Nitte har det rigtigt godt nu efter lille skid er hos os. Vi har begravet den anden hvalp i aftes og mangler nu at fortælle børnene at han er væk.
Skriver dette for at andre måske kan bruge det hvis i kommer i sådanne en situation.
Få den svagelige hvalp væk fra tæven, og plej den et andet sted i huset hvor hun ikke kan hører det.
Vores Golden Retriever tæve er sød til at slikke og ordne ham når han har fået sonde. I samråd med dyrlægen sonde mader jeg ham 6 gange i døgnet.
Har ikke brug for at hører andres moralpræken men vil blot fortælle min historie.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så galt kan det gå.....
  • #1   20. jan 2009 Synes det er flot gået af dig at du giver den svage hvalp en chance...
    Ærgeligt at den anden hvalp måtte lade livet - men ja sådan er naturen desværre ind imellem....

Ingen moralpræken herfra...
    Kun et knus til dig og fuld opbakning...

• #2   20. jan 2009 Madam blå på dåse - men man er vel i sin fulde ret til at gøre hvad man kan for hvalpen hvis man selv har tiden og overskuddet til det ?

• #3   20. jan 2009 Slap dog af jeg spørger stille og roligt - du behøves overhovedet ikke skrive med store bogstaver af mig ....

• #4   20. jan 2009 Go energi , herfra!!!

• #5   20. jan 2009 Det er så flot gjort af jer, at kæmpe for den lille mand.. jeg ville ha gjort et samme..

• #6   20. jan 2009 Lonnie - Super flot arbejde du laver med den lille hvalp - Min dybeste medfølelse til dig.

Er det ok at spørge om, hvorfor han ikke ligger og putter sammen med de andre ??Jeg mener, du kan jo godt give ham mad/sonde, fordi han ikke bliver taget væk fra sin mor og søskende eller ?

Jeg spørger, fordi jeg selv står og skal have hvalpe i næste mdr. - Jeg har flasket rigtig mange gedekid, men har altid ladet dem blive hos familien i stalden, da de ellers ikke får det sociale fra mor og søskende med i opvæksten

• #7   20. jan 2009 Det er bare så træls en måde at miste hvalpe på, når tæven lægger sig på dem. hvis de i det mindste er syge, kan man gøre noget for at prøve på at redde dem, men når tæven lægger sig på dem, så er det bare ærgerligt, uha kender der følelse.

Kan godt forstå at du prøver på at redde den lille. Har den ikke mulighed for at tage sutteflaske? fordi jeg tror desværre ikke, at man kan undgå at ødelægge nogle reflekser, når man giver sonde mange gange om dagen. Nu har jeg være opdrætter i nogle år, og har til dato aldrg givet sonde, det "tør" jeg ikke. Men det er selvfølgelig en god ting at kunne gøre det, hvis man ikke har andre muligheder.

Held og lykke med den lille og de andre.

Ulla: tror at det er fordi den er mere urolig? end de andre.

Madam Blå dåse, der mangler vist et indlæg?

• #8   20. jan 2009 Du skal da ikke have negative udladninger fra nogen for den historie,du gør jo alt hvad du kan,og ja,der var en hvalp der blev ligget i hjel,og det sker,og sådan er det jo bare--naturen er barsk,det glemmer vi jo bare

• #9   20. jan 2009 Ulla- Jeg er blevet nødtil at fjerne ham, da min tæve er urolig over at han ikke er stærk nok til at komme hen til hende og de andre. Så tumler hun rundt i fødekassen og er urolig, derfor kom hun til at lægge en hvalp ihjel.
    Har fjernet ham for at give ro, han kommer ind igen når han er stærk nok.
    Han er nu sammen med min Golden Retriever tæve som gik på pension i 2008. Hun slikker og ordner ham.

• #10   20. jan 2009 Lonnie - Okay så forstår jeg hvad du mener, og du gør det helt rigtige ved så at fjerne ham fra ksssen - jeg havde en gang en tæve, som simpelthen skubbede en svag hvalp væk fra sig og nægtede at vaske den, så hellere tage sådan en hvalp fra en tid - Rigtig dejligt at du har din Golden, som passer godt på ham og vasker ham - held og lykke med dem alle :o))

• #11   20. jan 2009 Jeg har også selv oplevet, hvor stresset min tæve kan blive af en lille skriger.....Og efter første gang forgæves at ha forsøgt at holde den til.... Ja da fik jeg ham fjernet i tide........Jeg holdt så ikke liv i ham, for jeg kunne se og mærke at det kun skulle gå een vej, og det gjorde det så.....
    Men det er bare noget af det sværeste ved at få hvalpe, at opleve det lille nye liv også kan slukke igen, det er næsten ikke til at bære....
    Så held og lykke med din hvalp....

Kommentér på:
Så galt kan det gå.....

Annonce