Så galt kan det gå..... {{forumTopicSubject}}
I går mistede vi desværre en hvalp.
Nitte har virkelig været utrolig stresset over lille skid og har pebet og bakset rundt for at få ham over til sig.
Det har så resulteret i at hun er kommet til at lægge sig på en af de andre. Vi har nu fjernet lille skid som nu ligger i en lille kasse på en varmepude i et andet rum. Trist at jeg mistede en sådan dejlig hvalp. Havde snakket med en stor avler som fortalte at de konsekvent fjernede og aflivede svagelige hvalpe for ikke at tæven skulle blive stresset. Mente godt at jeg alligevel ville give lille skid en chance, men det havde sin pris. Er meget trist over det som er sket og må nok erkende, at jeg igen er blevet bekræftet i at jeg aldrig bliver storavler. De andre hvalpe og Nitte har det rigtigt godt nu efter lille skid er hos os. Vi har begravet den anden hvalp i aftes og mangler nu at fortælle børnene at han er væk.
Skriver dette for at andre måske kan bruge det hvis i kommer i sådanne en situation.
Få den svagelige hvalp væk fra tæven, og plej den et andet sted i huset hvor hun ikke kan hører det.
Vores Golden Retriever tæve er sød til at slikke og ordne ham når han har fået sonde. I samråd med dyrlægen sonde mader jeg ham 6 gange i døgnet.
Har ikke brug for at hører andres moralpræken men vil blot fortælle min historie.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Ærgeligt at den anden hvalp måtte lade livet - men ja sådan er naturen desværre ind imellem....
Ingen moralpræken herfra...
Kun et knus til dig og fuld opbakning...
feb 2007
feb 2007
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 465
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
Er det ok at spørge om, hvorfor han ikke ligger og putter sammen med de andre ??Jeg mener, du kan jo godt give ham mad/sonde, fordi han ikke bliver taget væk fra sin mor og søskende eller ?
Jeg spørger, fordi jeg selv står og skal have hvalpe i næste mdr. - Jeg har flasket rigtig mange gedekid, men har altid ladet dem blive hos familien i stalden, da de ellers ikke får det sociale fra mor og søskende med i opvæksten
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Kan godt forstå at du prøver på at redde den lille. Har den ikke mulighed for at tage sutteflaske? fordi jeg tror desværre ikke, at man kan undgå at ødelægge nogle reflekser, når man giver sonde mange gange om dagen. Nu har jeg være opdrætter i nogle år, og har til dato aldrg givet sonde, det "tør" jeg ikke. Men det er selvfølgelig en god ting at kunne gøre det, hvis man ikke har andre muligheder.
Held og lykke med den lille og de andre.
Ulla: tror at det er fordi den er mere urolig? end de andre.
Madam Blå dåse, der mangler vist et indlæg?
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 504
Har fjernet ham for at give ro, han kommer ind igen når han er stærk nok.
Han er nu sammen med min Golden Retriever tæve som gik på pension i 2008. Hun slikker og ordner ham.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Men det er bare noget af det sværeste ved at få hvalpe, at opleve det lille nye liv også kan slukke igen, det er næsten ikke til at bære....
Så held og lykke med din hvalp....
Så galt kan det gå.....