HD Shih tzu {{forumTopicSubject}}
Jeg har prøvet at spørge om dette i shih tzu gruppen, men der er desvrre ikke kommet nogle svar.
Håber at der er nogle der ude et sted der kab hjælpe mig lidt med mti spørgsmål.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange af jer der har fået undersøgt jeres hund for HD, grunden til dette er at jeg lige nu er ved at kigge på en hvalpe der er efter forældre med A og C hofter, jeg fik afvide at A var meget sjældent at de havde og at C var meget normalt,
Som jeg husker det er det vist kun DRU som har et krav om at man undersøger, inden avl. Men der er nu flere som alligevel også får det gjort så de ved hvad de har.
Så nu er mit spørgsmål, hvad skal man gå efter?
For hvis C er normalt er det vel endeligt flot nok, eller?
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 25
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
aug 2008
hvad er HD-indeks
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.727
jeg vil råde dig til at undersøge din hund og ta den der fra.....
aug 2008
alle mine hunde skal undersøges for hd, for har fået afvide at det er noget racen døjer med, men det er svært at få ret mange oplysninger fra folk, da der ikke er ret mange uden for DRU der får hundene undersøgt.
jeg havde aldrig hørt før at racen kunne døje med hjertefejl heller, eller det der patella.
aug 2008
men skal hunden ikke være mere ind et år for at blive hd undersøgt?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
aug 2008
Og ang hd test, jeg håber da også at der er flere der undersøger for det, men jeg kender desværre ikke mange.
HD Shih tzu