Krise nu!! hvalp afvist Krise nu!! hvalp afvist
Hey, min lille pekingeser har lige født 3 små fine hvalpe. de to første kom indenfor 5-10 min og den sidste kom ca. 45 min efter.. Vores lille hund har nu total afvist den sidst fødte.
Den kom med bagenden først - og det gjorde absolut mest ondt på hende, at føde denne hvalp ... hun magtede ikke selv at få fosterhinden "sprunget" - så vi hjaælp hvalpen ud og gjorde luftvejene frie - hvor efter hun selv slikkede den + de 2 første igen og igen..
Efter KORT tid går hun fra alle 3 hvalpe - og nu vil hun ikke vide af den sidst fødte hun har bidt den hårdt - lige ved det ene forben så den bløder
De 2 andre hvalpe er der intet med, men den snapper/hopper efter den sidste
HJÆLP!?!?! hvad gør vi, for at den accepterer den sidste hvalp?
Håber jeg har skrevet det nogenlunde forståeligt - men det går lige lidt stærkt herhjemme
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
hold hvalpen varm med varmedunk, giv den modermælkserstatning og tør den bagi for at stimulere tarmen.
det er det eneste du kan gøre lige nu og få dyrlægen til at tjekke den, når han kommer og giver vestimulerende og kalk - hvilket jeg vil foreslå han skal under alle omstændigheder.
men det er ikke sikkert du kan redde den lille hvalp, som sagt kan det være noget galt med den
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 8
vi har undersøgt hvalpen, og der er ikke umidelbart nogle fejl.. men vi har nu prøvet det med at tage dem væk i 30min..
det tog lidt tid før tulle ville op i kassen til dem. Men den ligger der nu, og Tulle er helt rolig, de ligger alle nu på række og dier.. såh.. men vi regner stadig med at holde vagt.. for man ved jo aldrg.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 8
og forresten så har jeg oploaded billeder inde ind tulle's profil?:)
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
Krise nu!! hvalp afvist