{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Mht. hvalpekuld. {{forumTopicSubject}}

Når du beslutter dig for at du vil lave et kuld hvalpe, har du så tænkt over hvordan du skaffer de rette købere til dem?

Det MÅ være dejligt at få et kuld hvalpe.
Det MÅ være en fantastisk oplevelse.
Jeg går selv og drømmer om det.
Men har fundet ud af at det bliver alt for svært på mange punkter. For når man får et hvalpekuld følger man dem i deres første 8 uger. Man knytter sig til dem, og vil kun det allerbedste for dem - at de får et dejligt hjem, hvor de kan blive elsket og passet, præcis som de fortjener. Eller er det bare out of sight, out of mind? For så er dette indlæg bare kedeligt.....

Hvis det er førstnævnte er du nød til at tage nogle forholdsregler, INDEN du får et hvalpekuld.
***Du skal finde ud af om der overhovedet er købere til hvalpene (Med mindre at du vil have alle hvalpene selv.)
*** Du skal sørge for at bruge tid på at tale med potentielle købere- for at være sikre på at de tager indkøbet af hvalp ligeså alvorligt som det er- at man får en ven for de næste 10-15 år.
*** Og hvad nu hvis de ikke kan beholde den nyindkøbte hvalp alligevel? Vil du så overtage hvalpen og give den alt den prægning den har brug for?
Har du EGENTLIG tænkt det hele igennem????

Dette indlæg er mest ment til de opdrættere der lige synes at det kunne være hyggeligt med et kuld hvalpe...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mht. hvalpekuld.
  • #1   4. okt 2008 Når jeg har haft hvalpe, så er der kun annonceret i klubbladet, hvornår tæven er parret og med hvem.
    tævenavn prøver mm er parret med hanhundens navn prøver mm.
    dato for parringen.
    Hvalpe forventes dato..

Når så hvalpen er født, bliver det igen annonceret i klubbladet.
    Hvalpe er født efter forældre.. navne på forældrene mm.
    salgsklar dato...

andet annoncer jeg ikke med..

Og hvalpene er allerede solgt inden de er født..

• #2   4. okt 2008 Hulgårds Babett
    Når du læser mine nederste 2 linier er det heller ikke så meget dig dette indlæg er ment til smiley
    Men dejligt at høre :-).
    Med en hund der har sådanne færdigheder som Babett, er det så ikke også mest MEGET seriøse købere der er til hvalpene? Man ved at hvalpene kommer i hænder på nogle der tager det at være hundeejer meget seriøst?

• #4   4. okt 2008 Mit første kuld så dagens lys for 14 dage siden. Jeg annoncerede den forventede parring på min hjemmeside (og ingen andre steder) nogle mdr. før forventet parring. Alle hvalpene var solgt et stykke tid inden fødslen og jeg har også sagt nej til nogen stykker undervejs, som jeg ikke mente var de rigtige ejere til disse hvalpe... At jeg stadig har én hvalp til salg skyldes et afbud få dage efter fødslen, han var ellers solgt, men havde i følge køberen pludselig den forkerte farve og halelængede!! I det ene tilfælde har jeg så åbenbart fejlbedømt køberen, eftersom jeg hele tiden har gjort klart at jeg hverken kan eller vil garantere noget om farve og halelængede -selv hvis der havde været en hvalpe med den farve og hale de ønskede, er det ikke sikkert de ville have fået den alligevel, temperamentet er squ vigtiger!!! Et fejlskud fra min side og de kommer aldrig til at købe hvalp her...

• #6   4. okt 2008 Anne T
    Nå folk forudbestiller en hvalp, så kan man se om de hænger ved til det sidste- altså når hvalpen er klar- og så er det vel også nemmere at sorterer folk fra, som man ikke synes matcher, sådan som du netop har gjort.

Pinky Babs
    Det er især ups kuld og blandingskuld jeg tænkte på, da jeg skrev indlægget. Og det er godt at du har gjort et arbejde med at lave kontrakt- det gør det da ihvertfald lidt lettere. Og du har måske også spurgt kennel klub opdrættere om hvad der skal stå i sådan en kontrakt?

• #7   4. okt 2008 Chardame
    Tak smiley
    Nej, det har du nok ret i, selvom jeg havde håbet det.
    Men man kan håbe at de læser det i det mindste...

Kommentér på:
Mht. hvalpekuld.

Annonce