{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kennelhoste vaccine
  • #1   14. sep 2010 Øhh hvorfor må de ikke få den samtidig?? Mine bliver da vaccineret for det hele på engang...

• #3   14. sep 2010 hmm,,den vaccine gennem næsen siger min dyrlæge de kun må få alene og der skal være 2 ugers mellemrum??

Nu det jo hvalpe på 8-10 uger og ikke voksne

• #4   14. sep 2010 den gennem næsen er mod kennelhoste og ved ik med hvalpe, måske det en stor mundfuld med begge vacciner samme dag, men voksne vuffer får dem samtidig.. og hov fik da lige slettet det jeg skrev før hehe dygtig mig hehe

• #5   14. sep 2010 spændende vil meget gerne høre flere erfaringer..
    Jeg vidste faktisk ikke man kunne vaccinere så små hvalpe

Jeg harvde et problem sidste år med et hvalpekuld,,der var intet herhjemme og 2 dage efter de landede i deres ny hjem hostede de og blev snottet.Det var det jeg ville sørge fpor ikke sker igen

Hvis nu man fks har smitten i huset og en lille havlp får vaccine havd sker der så??tænker om den bliver syg

• #6   14. sep 2010 Ved at den opdrætter jeg skulle have haft hvalp fra fik sine hvalpe vaccineret for det hele samme dag og de fik også den i næsen.

• #7   14. sep 2010 og hvor hurtigt virker den

• #8   14. sep 2010 Voksne kan hvert fald godt få dem samme dag....

For Sille fik nasal-vaccinen et par måneder før normal vaccine (hun har ikke fået den før, altså kennelhostevaccinen), og fik at vide at jeg næste gang kunne trække tiden, så hun får dem begge samme dag....

Men ja det kan da godt være det er for stor en mundfuld for hvalpe....

• #9   14. sep 2010 svejgaard,,så du mener man slet ikke skal give dem den vaccine? eller bare ikke samtidig?

• #10   14. sep 2010 de kan godt blive smittet trods vaccinen, men chancerne er meget små.. Har ens hund først været hårdt ramt af kennelhoste, så tør man slet ik undlade den vaccine.. jeg tør ihvertfald ik, for tessa var mega syg i 6uger. Men snak med dyrlægen, tror nu godt de kan få begge vacciner samme dag.

• #11   14. sep 2010 Jeg har talt med dyrlægen og han sagde der skulle gå 2 uger

Jeg sendte en hvalp afsted for 1 uge siden og hun har nu lungebetændelse som følge af kennelhoste mener de,,,hun er den eneste hvalp ud af 7 der er blevet syg,,,men hvis jeg kan sørge for de ikke bliver så syge ved at give dem den kennel vaccine også så gør jeg det gerne

• #12   14. sep 2010 Svejgaard det er jo også små hunde jeg har men blev de også snottede osv ved revaccineen?

• #13   14. sep 2010 Der er jo bivirkninger ved alt og ja nogen slipper helt for dem, andre er mindre heldige, men jeg er stadig tilhænger af vaccinen

• #14   14. sep 2010 Sille havde ingen bivirkninger ved nasal-vaccinen

• #15   14. sep 2010 Min dyrlæge talte også om at de kune skulle have noget af dosisen,,måske dine har fået en hel??

• #16   14. sep 2010 ok virker den ligeså godt som den i næsen?

• #17   14. sep 2010 Den del af kennelhoste, der er i den blandende vaccine (parainfluenza) er ok, men giver man den i næsen, får man begge komponenter af kennelhosten med (Bordetella bronchiseptica og parainfluenzavirus).

Man kan give næsevaccinen sammen med en (eller to) andre vacciner, men i store træk anbefaler producenten, at man venter 14 dage mellem vaccinationerne. Både fordi det kan være en stor omgang at blive vaccineret med begge, men mest fordi producenten ikke kan garantere for virkningen af vaccinen, når den bruges sammen med andre vacciner.

Jeg gav mine hvalpe hvalpevaccine ved omkring 7 uger og anbefalede, at de fik næsevaccinen senere.

Næsevaccinen kan gives fra 3. leveuge, så man kunne evt. give den på 5-6 uge og dan almindelige på 7-8 uge.

• #18   14. sep 2010 Jeg havde som sagt for ca 1 år siden et helt kuld som fik kennelhoste efter de var flyttet.dvs de 2 som var ger 14 dage mere end de andre fik aldrig noget.
    Ingen af mine vpksne hunde hostede på det tisdpunkt..jeg havde fået kennelhosten med hjem fra dyrlæge mener vi:-((

Da så min ene solgte hvalp er blevet syg blev jeg klart meget bekymret og ringede til dyrlæge for at høre om jeg kan gøre noget så det ikke ske og han anbefalede mig at de blev vaccineret

tak majbritt for din korrekt udførelse,,det så derfor han anbefaler det på den måde.

• #19   14. sep 2010 Maj-britt: Gælder det kun hvalpe?

Undrer mig ellers over at min dyrlæge siger at min voksne hund godt kan få begge vacciner samtidig.... Og synes egentlig at det er lidt pebret at skulle betale 2 x 600kr, istedet for 1 x 700kr smiley

• #21   15. sep 2010 Bettina F. : Nej, det gælder alle hunde, men måske særligt hvalpe, da de voksne hunde jo allerede har opbygget immunitet overfor tingene en gang og nemmere kan klare at reagere godt nok på begge vacciner. Det skal siges, at dette er lidt gæt-værk. Vaccineproducenterne kender ikke engang selv svaret, så derfor skal jeg selvfølgelig ikke kloge mi for meget :o)

Kommentér på:
kennelhoste vaccine

Annonce