888 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

æv og hulk æv og hulk

Hej igen jeg søgte amme og hjælp for et par dage siden meeen.
Det har været et par hårde døgn.
Jeg har fået en amme idag men desværre er det ikke lykkedes helt.
igår aftes døde den ene han og idag efter at de er kommet til ammen er tøsen og en han død.
De var simpelthen afkræftet,selvom vi gav flaske, havde varmelys og vaskede mås hver 2 time.
Nu er der en dreng tilbage og indtil nu har han virket som den mest livskraftige.
Så hjælp mig Be' til det i tror på om at han klarer den, han har brug for det.
Ammen er en dværggravhund som fik hvalpe samme dag som mine blev født

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  æv og hulk
  • #1   22. aug 2008 jeg har givet et link som jeg mener det var dig der gav, til hende her: http://www.123hjemmeside.dk/Fambach/832601

jeg ved ikek om det har større effekt at ringe, men ville ikke ringe selv, da jeg jo ikke har noget med det at gøre

• #3   22. aug 2008 Hej Ghita
    Det gør mig virkelig ondt, jeg sidder næsten og snøfter.
    Håber det går godt med den lille han.

Mange hilsner
    Inge

• #4   22. aug 2008 Alt er krydser herfra i håb om at den sidste bette dreng klarer sig

• #6   22. aug 2008 nej stakkels lille babyer , hvordan gik det egentlig med moderen ?

• #7   22. aug 2008 krydser alt der kan krydses, al held og lykke

• #8   22. aug 2008 krydser fingre, men mon ikke han klare den, nu han har fået en "mor" hvor fint at de andre hvalpe er lige gamle med ham

• #9   22. aug 2008 Hvis du kigger på mit indlæg fra i onsdags om akut amme ! så vil du finde ud af at moderen døde af kalkchock

• #10   22. aug 2008 puha en hård omgang. Herfra sende i hvert fald en lille bøn til de højere magter.

• #11   23. aug 2008 Mor og alle børn er nu forenet et sted hvor alt vil gå dem godt
    R.I.P
    mine kære jeg tænker på jer

• #12   23. aug 2008 Hvor gør det mig ondt, søde Ghita...
    Trøstekram fra mig og mopperne.

• #13   23. aug 2008 Åh det er jeg ked af at høre:-)

Hvil i fred alle sammen:-(

• #14   23. aug 2008 Hmmmm. nu kan jeg se på din profil, at du har været opdrætter i temmelig mange år, hvordan kan din tæve så dø af kalkchok ???????

Sådan noget forebygger man da så det ikke sker, eller hvad ???

• #15   23. aug 2008 Søren A- kort sagt- Shit happens

Hunde kan sagtens få kalkchok også med forebyggelse. Det er en tilstand der kommer i forbindelse med fødsel, og efterfølgende dining af hvalpene, så helt kan det ikke forebygges. Man kan give kalk under og efter fødselen, men hvis man giver det, uden at tæven har brug for det, kan man gøre ondt værre.

• #16   23. aug 2008 Hej igen
    Tæven havde fået hvalpefoder og kalktilskud de sidste tre uger af graviditeten, Så jo jeg havde forebygget,
    Hun fik også kalk under og efter fødslen.
    Jeg vil prøve at beskrive hvordan det skete,
    Jeg var på vej hjem og snakkede med min mand i tlf imens han luftede og fodrede hende, ca. 20 min senere kom jeg hjem og efter at jeg havde sagt hej til min mand gik jeg direkte ind i vores soveværelse hvor Misha lå med sine hvalpe. hun kiggede på mig og jeg kaldte på hende, Hun hoppede ud snusede lidt til mig vendte sig om og løb over i et hjørne hvor hun uden varsel brækkede sig voldsomt. da hun var færdig var hun fuldstændig vakkelvorn og kunne næsten ikke st på sine ben og hun magtede ikke at hoppe op til hvalpene igen. jeg røg lige i telefonen til dyrlægen og fortalte at jeg kom med en tæve med kalkchok. det tog ca. 15min at nå til dyrlægen med pakning af hvalpe hund og køretur. Da vi nåede dyrlægen stod hun parat med kalk og drop, Stort problem dyrlægen kunne ikke ligge droppet men gav kalk i nakken. efter ca. 10 kommer den anden dyrlæge og han prøver også at ligge drop, heller ingen held, venerne var klappet sammen.
    alt i alt kan jeg sige at hele forløbet fra hun viste symptomer til det var for sent varede max 30 min.
    Så selv med forebyggelse og hurtig udrykning kan det gå galt!
    Jeg mener at både jeg og dyrlægen har gjort alt hvad der står i vores magt!
    Hvalpene fik mælk hos en tæve der har nu 4 uger gl hvalpe og en tante der holdt dem rene og varme indtil en amme kunne tage dem, jeg fik mange tilbud bl.a. fra en med grand danois men jeg viste på forhånd at det nok ikke var et match da den har for store patter også andre som boede alt for langt væk gav tilsagn om hjælp. men da det ikke er sagen at køre i tog med 4 nyfødte hvalpe blev en del valgt fra.
    Ammen son tog dem var en dværg gravhund der havde fået hvalpe samme dag som de var født, så et perfekt match. Desværre selvom det lykkedes at hun tog sig kærligt af dem, så var det kun lykkedes mig at få dem til at tage omkring 10 til 20 gram på på fire dage og derfor var de nok så afkræftede at de ikke kunne tåle skiftet fra modermælkserstatning, mælk fra tæven med 4 ugers hvalpe og til en fremmed tæves mælk.
    Jo jeg mener alt er forsøgt gjort rigtigt og jeg håber ikke at det sker for mig igen eller at det sker for andre.

• #17   24. aug 2008 Annika C

Jeg ved udemærket godt hvad kalk-chook er, og jeg ved tilfeldig vis også godt, at du ikke kan give for meget kalk.... Så nej du behøver ikke lære mig om kalk - Chook

Ghita p
    Det er jo så heller ikke ligegyldig hvor i nakken tæven får kalk sprøjten, hvis man ligger den under huden, ja så virker den som et depot over de næste 6 til 8 timer, og ja skal det gå stærk, ja så skal den have den direkte i musklerne.
    Og nej, det er ikke sikker, at en kalk sprøjte er nok til en tæve med kalkchok. heller ikke til en lille hund.

• #18   25. aug 2008 Det er både jeg og dyrlæge helt klar over.
    Nu er jeg jo ikke lige en novice vedr. hundefødsler, da jeg har været opdrætter i over 20 år. Jeg ville såmænd bare dvare andre om at ligegyldigt hvor meget man forebygger kan ting gå galt.
    Uanset hvad, så savner jeg min tæve voldsomt og synes hun burde være her hos mig nu.

• #19   25. aug 2008 Søren -helt ærligt så synes jeg ikke det er særligt pænt af dig at "angribe" en hvis hund + hvalpe netop er død.
    Naturen er nu engang sådan indrettet at nogen gange -selvom vi gør alt det rigtige -så er det bare ikke nok.

At klandre Ghita for det synes jeg da er usmageligt

• #20   25. aug 2008 Ghita P
    Det var såmænd også kun for at oplyse andre om hvad der kunne gøres.

Michelle "stride kælling" Hvor har jeg klandret Ghita, den eneste der her klandre nogen er da dig.

Når nu i er i gang, ja så vil jeg da lige poienter, at hvalpe sagtens kan flaskes op, med stor suces, så at tæven er død, er ille altid = hvalpenes død

• #21   25. aug 2008 Søren -du gentager da ganske mange gange at hun kunne have gjort det ene og det andet og at de kun får kalkchok når man ikke gør hvad man bør osv...¨

Og ja, hvalpe kan flaskes op. Det ideelle må være en amme. Desværre lykkedes det så bare ikke denne gang

Kommentér på:
æv og hulk

Annonce