{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.414 visninger | Oprettet:

Pris på avl {{forumTopicSubject}}

jeg kunne godt tænke mig lidt meninger herfra : hva bør man give for en parring ( i mit tilfælde en Malteser parring ) kan oplyse jer herinde i tyskland koster det mellem 4 - 5 000 kr i sverige koster det 7000 svenske kr.. og det er med fci papier somm DKK godkender hvor der selvføgelig kan komme DKK papier på... ( Hunden for ca 3 - 4 hvalpe )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på avl
  • #1   18. jul 2008 lyder meget rimeligt andre giver 8000kr

• #2   18. jul 2008 1.000 kr + 1.000 kr for hver levedygtig hvalp efter 4. leveuge

Vil jeg tro, men har ingen andre at relatere til.. Har DKK ikke nogle retningslinier man kan gå ud fra ?

• #3   18. jul 2008 og hvor mange hvalpe for jeres hund i snit

• #4   18. jul 2008 Det er sørme da meget forskelligt - afhængig af hvilken hanhund man vælger, men vil tro at det oftest ligger omkring prisen på en hvalp eller. noget med 500 til 1000 kr. for parringen og så 500 til 1000 kr. pr. levedygtig hvalp.

Vh
    Tanja

• #5   18. jul 2008 I min race koster det mellem 7000 og 10000 kr, med DKK tavle

• #6   18. jul 2008 I mt tilfælde kan i nok se det erf or dyrt med en hvalps pris ikke ?????
    når jeg ikke ved om hva hvalpe han laver da er første gang for ham.

• #7   18. jul 2008 Jeg tog, for nogle år siden, 700 for parringen og 700 pr. hvalp der var levende på 10. dagen:-))

• #8   18. jul 2008 i vores race får de heller ikke så mange hvalpe.
    så mange tager en pris for en parring + en pris pr levedygtig hvalp

det kunne se sådan ud 1000 for parring og 1000 kr pr hvalp eller
    1500 pr parring og 500 kr pr hvalp
    max en hvalps pris
    begge dele har jeg været med til
    denne gang skal jeg give 1500 kr pr hvalp og ingenting for selve parringen.

• #9   18. jul 2008 Takker for de mange gode svar, dem kan jeg helt sikkert bruge til noget.... Jeg vil bare i mit tilfælde ikke være med til de tager en hvalp herfra efter eget ønske og hvis der kun er en hvalp tager de den (handhund ejeren ) og jeg for ikke noget ud af det andet end udgifter og jeg ville have omparring i næste løbetid.hvis der kun kom en ... men nej så ville de slet ikke være med.....

Tænker bare hvor grådig har man lov til at være !!!!!!!!!!!!

• #10   18. jul 2008 tror du så ikke du skulle kigge dig om efter en anden at bruge til parring

• #11   18. jul 2008 det har jeg bestemt også gjort....

• #12   18. jul 2008 Pia: Den deal ville jeg også sige nej til.

Cavalierene får også ca. 3-4 hvalpe og en cavalier koster 10-12.000.

Jeg har en god han og tager 1000 for parring og 1000 pr. hvalp v. 3 uger. Max en hvalps pris.
    Jeg vil ikke køre overpriser, fordi jeg mener, at min han skal bruges, da han kan bidrage nogle virkelig gode ting til racen. Bliver de gode hanner for dyre, tager folk jo de mindre gode og det er et skråplan.

Når Canis bliver hjertescannet igen som 4-års, sætter jeg prisen op til 1500 for parring + hvalp, hvis han kommer ud med et godt resultat. Det samme hvis han får sit sidste cert og bliver champ.

• #13   18. jul 2008 men der er bare nogle der er meget frække, og du ved ikke om han kan, de må jo tror det er amalienborg de har

• #14   18. jul 2008 pia: en skam Asger ikke kan bruges;-))

• #15   18. jul 2008 Et bud herfra (racen taget i betragtning) ville være 4-5000 (lidt lavt sat da det er hans første parring, og alt efter hvor godt hannen har klaret sig på udstilling kunne man øge denne pris)og så en pris omkring de 800 pr. levende hvalp efter en bestemt og nedskreven dag. Kommer der kun en hvalp kan man evt. få en omparring til halv pris (2500+ 800 pr hvalp) og omparring gratis hvis ingen hvalpe kommer.
    Det ville jeg synes var fair for alle partere. Racen er jo meget lille hvorfor hanhundeejerene ofte er mere kræsne med hvem de lader deres hanner parre.

• #16   18. jul 2008 karin : ja rigtig træls for han er bare så sød ... men kan være han for halv søskende om et par måneder. smiler

• #17   18. jul 2008 er det ikke meget normalt med en hvalps pris?

sådan foregår det i hvert fald med amerikanske bulldogs..

• #18   18. jul 2008 Christine::

Ja, men de får også oftest mere end 2-3 stykker:-)) LIDT surt at skulle af med prisen for EN hvalp, hvis hunden kun får EN hvalp:-))

• #19   18. jul 2008 Mette : ja det er grådighed i høj klasse efter min mening

• #20   18. jul 2008 Hej Pia

Er det grådighed? Det forstår jeg faktisk ikke rigtigt. Vi har selv en hanhund som jf. matadoravlsgrænserne kun må lave ca. 25 hvalpe i sin levetid. Jeg ved ikke hvor står din race er, men det lyder til der ikke er så mange. Som hanhunde ejer er man altså mindst lige så kræsen med hvilke tæver hannerne bruges på, især hvis man også gerne selv vil bruge hannen i avl. Det er for såvidt altid en risiko at tage, altså at der kun blive en hvalp, men sådan er verden jo. Når vi avler og betaler prisen for en parring er det da langt fra sikkert at vi får pengene hjem igen. Der kan jo være så meget som "slår fejl" fx. kun en hvalp, behov for kejsersnit el. andre fordyrrende omkostninger.

Vh
    Tanja

• #21   18. jul 2008 Tanja :det er da grådighed hvis hanhund ejeren vil have evt hvalpen hvis der kun kommer en og jeg står tilbage med alle udgiften til cippen vacciner og evt kejsersnit på min tæve.. så har jeg da minus og ikke engang mulighed for at beholde en hvalp selv

• #22   18. jul 2008 ok:-) det vil jeg da lige fortælle Alice:-)) kunne jo være hun bliver 'skruk' igen..

• #23   18. jul 2008 Pia: Giver dig helt ret!

Når man som hanhundeejer tager pr. hvalp, bliver det mere fair for begge parter, når man har at gøre med en race, som ike får så mange hvalpe.

• #24   18. jul 2008 mette: det er sådan set rigtigt nok, men det sker oftere end man tror at ab'er kun får 1-4 hvalpe, og så er der også dyrlægeregninger osv.. smiley

stadig surt at skulle af med alle pengene hvis de kun får 1 hvalp som du siger..

• #25   18. jul 2008 En alternativ mulighed var at tage en vis % af den samlede salgspris.
    Og tænker vi så på det gængse "en hvalps pris" med racer som får hvad, typisk 5-6 hvalpe i et kuld. Så kunne man jo sige hanhunde ejeren skal have 1/6 del af salgsprisen smiley

• #26   19. jul 2008 Jeg ville helt klart heller ikke gå med til at skulle aflevere hvalpen, hvis der kun er 1 i kuldet. Og skulle de have hvalpen, skulle det også udløse en gratis parring til næste gang. Men vil mene, at hvis tæven får under 3 hvalpe, så er det halv pris for parring max og hvis de så vil have hvalpen, så må den betale for den resterende halvdel. men ellers den med at man får f.eks 1000 kr ved parring og 1000-1500 kr for hver levende fødte hvalp er også en fornuftig løsning.
    Hvis de ikke vil være med til noget af det, så find en anden hanhund, jeg synes også at det er grådigt.

• #27   19. jul 2008 jeg kender mange der i deres parringsaftale skriver at kommer der kun en, så får man en gratis omparing

• #28   19. jul 2008 Min parringsaftale lød sådan:
    Ved parring betales 1500 kr. Resten senest en uge efter hvalpefødsel.
    Der skal være mindst to levedygtige hvalpe efter tre uger, ellers en gratis omparring i næste løbetid. Min pris var 5500 kr

• #29   20. jul 2008 Så fandt jeg den rette Hanhund og han er bare sådan en yndig lille prins og min lille prisesse er blevet parret og skal kannes om 3 - 4 uger.. så der er stor glæde i vores lille familie

• #30   20. jul 2008 nej hvor spændende, glæder os til at høre om det lykkedes:-))

• #31   12. jul 2009 TT : den er skam betalt. .

Kommentér på:
Pris på avl

Annonce