{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Hvalpe på min chihuahua/dværgpinscher. {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne måske godt tænke mig at få hvalpe på min chihuahua/dværgpinscher hund. Jeg har dog ikke prøvet det før . Så har nogle spørgsmål i evt kunne svare på ?
1. Hvad skal der gøres med hvalpene lige når de er født? Skal mor og hvalpe bare have ro osv?
2. Hvornår begynder de og skulle have andet end mors mælk og hvilket mad?
3. Hvor mange gange skal de til dyrlægen? Med hvad og hvornår ?
4.Hvornår begynder de selv at gå rundt i huset?
Kan I ellers give nogle gode råd eller fortælle noget der er vigtigt at huske på ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe på min chihuahua/dværgpinscher.
  • #1   20. jun 2008 det er vigtigt at huske på hvad der gør netop dine hvalpe specielle, markedet bugner lige for tiden..... og jeg ville nok tjekke de for patella, og diverse ting, så du er sikker på der ikke er noget galt med dem....

• #2   20. jun 2008 og jeg ville personligt aldrig avle på en tæve der var nervøst anlagt.... for det er rigtig hårdt at få hvlpe, og du kan ødelægge hende rigtig meget...så mit råd til dig ville være, at lade vær....

• #3   20. jun 2008 Okay. Det er heller ikke sikkert at jeg gør det. Ville bare lige hører..

• #4   20. jun 2008 husk at tjekke for patella. det ligger hos begge racer, og det har kostet mig dyrt og min hund mange smerter + operationer!

jeg ville ikke blande disse to racer, da de er vidt forskellige både sind og udseendsmæssigt. Men det er jo en smagssag smiley

• #5   20. jun 2008 men sød ser din hunni nu ud smiley

• #6   20. jun 2008 Camilla - Jeg syntes du skal drible ned på biblioteket og låne Birgitte Schjøths bog "Min hund skal have hvalpe" der kan du læse om hvad det vil sige at have et kuld hvalpe.
    Det er et STORT arbejde og du skal, som Trine skriver, sørge for at have penge til dyrlæge, hvis det skulle gå så galt at din tæve skal have akut kejsersnit, får "yver"betændelse, tæven og/eller én eller flere hvalpe bliver syge- og husk det er dobbelt takst hvis du får brug for hjælp midt om natten.

Du skal være ved kassen 24 timer i døgnet de først 3-5 dage, og hjælpe og støtte din tæve hvis hun har brug for det - og ellers holde øje med at alle hvalpe får den mælk de skal have.
    Små hvalpe skal have mad 4-6 gange i døgnet, fra de begynder at spise hvalpemad til de er 8 uger og flytterhjemmefra - og der skal være lige mange timer mellem hvert måltid, hvilket vil sige du skal op om natten og fodre.
    Hvis man er alene om det er det SINDSYGT hårdt, og går du på arbejde eller i skole, så skal du have hjælp fra andre til at fodre og kigge efter benditterne, når du ikke er hjemme.

• #7   20. jun 2008 Ser lige du har en tæve mere - hvilket kan være problematisk....

• #8   20. jun 2008 og du er gravid ? tror du skal tænke dig godt om med et kuld hvalpe

• #9   20. jun 2008 Det er stadig slet ikke sikkert at jeg får hende parret.. Spørger mest fordi jeg er nysgerrig,

Kommentér på:
Hvalpe på min chihuahua/dværgpinscher.

Annonce