840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Tillad mig at dele Tillad mig at dele

en lille skræg historie med jer... Vores hund nr.3 var bestil og dermed vores buller nr2. Jeg havde nøje udvalgt en opdrætter som faldt i min smag... Kontrakten er modtaget og skal bare sendes retur til opdrætteren...

Her i går går jeg så ind på hendes hjemmeside og tjekker de 2 hundes stamtavler ud og finder ud af at hannen og tæven... HAR SAMME FAR! Altså vil hun parre på 2 halvsøskende for 2. gang!
Jeg er rystet og har afbestilt hvalpen....

Hvor er etikken henne i det...?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tillad mig at dele
  • #1   25. okt 2005 Lyder ikke som om hun kender ordet "etik"!

• #2   25. okt 2005 Det er der vist ikke megen etik i. Jeg fatter ikke, at der findes nogle, der vil byde deres hunde og kommende hvalpekøbere sådan noget.

• #3   25. okt 2005 Vapserne - Nej, det kaldes for "grov linjeavl" og er åbenbart tilladt så længe at det ikke er mor-søn far-datter eller helsøskende... Desuden er det en tysk opdrætter... Så nej, hun er ikke meldt...
    Men jeg er simpelthen så skuffet da hun er udvalgt pga af gode hunde og trænings minded hunde, men det er da lige til at skyde en lang pil after nu...

Helle : Nej, vel...

• #4   25. okt 2005 "Linjeavl"...om jeg begriber at det er tilladt.... :o(

• #5   25. okt 2005 Helle jeg fatter det heller ikke... Synes simpelthen at det er noget svinerig. Men derfor er jeg stadig skuffet da jeg allerede blev skrevet op i maj måned og skulle være 1. vælger når næste kuld (kommende kuld) bliver født i 2006... Jeg er så skuffet...
    Hun har lige lagt stamtavlerne ind så derfor har jeg ikke kunne se det før nu...

• #6   25. okt 2005 Ja, det er da også noget øv!! Heldigvis er der andre fisk i havet eller ordentlige opdrættere i verden, så det er bare ud med lygten igen! Men kan virkelig godt forstå at du er skuffet!

• #7   25. okt 2005 Helle , det er jo det der er . Men nu stiller jeg desværre et krav til min opdrætter om at begge hunde, altså både hannen og tæven skal være til rådighed for bedømmelse af temperament m.m...

• #8   25. okt 2005 Er det ikke stadig til at finde opdrættere der vil gøre det?

• #9   25. okt 2005 Jo, men det er svært at finde en opdrætter som har begge hunde. -og som har gode kvalitetshunde som kan opveje Jokers "fejl", hvis du forstår. Desuden vil jeg gerne have noget udenlandsk blod indover :0) Vi køre gerne til Australien for at finde en tæve *S* Den rigtige tæve, altså...

• #10   25. okt 2005 Det lyder som om at du har styr på det!! Jeg krydser da fingre for at du finder en dejlig tæve et sted! :o)

• #11   25. okt 2005 Helle, så er vi 2 og tak. Men det ender måske bare med at jeg beholder én efter Jokeren, nu må vi se...

• #12   25. okt 2005 Ej hvor skuffende June....

Nelly er også offer for grov linjeavl - Nellys Mormor er hel søster til hendes Far...
    Jeg opdagede det ikke før her nu hvor jeg har gennemstuderet rigtig mange stamtavler...
    Heldigvis er opdrætteren ret konsekvens ved navngivning så hvis hannen og tæven begge hedder noget med S - så er de kuldsøskende....

Jeg finder hele tiden eksempler på det samme i andres stamtavler - deprimerende.
    Jeg har sendt vores sag afsted til hende - men har intet hørt - hun har til den 1. nov ellers lægger vi sag an igennem DKK...

• #13   25. okt 2005 Nicola - Sikke noget l***... Jeg synes simpelthen at det er noget forbandet svinerig!
    Hvis det havde mennesker så ville det jo være helt af HT. , men når det er hunde er det okay? Jeg fatter det ikke...

• #14   25. okt 2005 Jeg snakkede med en gut i vores hundeskov for en uge siden med en STOR rotte, den havde han haft parret med dens egen Mor... jeg går IKKE ind for linieavl, synes det er noget svineri. Kan godt være de mener det er godt og gode gener etc, men hvor er moralen...

• #15   26. okt 2005 Ja altså.. Uha spændende spændende.. tak for linket June!! Hmmm i princippet er jeg også helt enig, men hvordan er det med hunde og indavl? Jeg ved kun hvordan det er med heste og der bruger man nogengange linieavl. Har næsten lige solgt verdens smukkeste hoppe som var linieavl. Hun havde den samme bedstemor på begge sider. Jeg undersøgte sagen og fandt ud af at når det er heste ikke sker så meget ved det. Enten så bliver resultatet heeeelt vildt fantastisk ellers bliver det bare jævnt. Hvordan det er med hunde ved jeg ikke men mon ikke det er det samme?? Tror faktisk ikke det er så slemt som det lyder, men kan meget muligt tage fejl. Så jeg er parat til et gok i nøden.. Vil lige endnu engang sige inden jeg modtager verbale høvl at jeg altså ikke er helt sikker da jeg jo ikke er dyrlæge..

• #16   26. okt 2005 Hej June!
    Virkelig trist hva. men meget fornuftigt valgt at melde fra. Nu synes jeg jo joker er en rigtig lækker hund, og meget flot! Kan godt forstå du føler dig fristet til at beholde en af hans hvalpe, men hvis jeg var dig ville jeg finde en rigtig god opdrætter, og så få en tæve hjem som han kan bruges på. De findes derude, du skal bare have tålmodighed.
    Jeg er ikke selv tilhænger af Linie avl, slet ikke hvis det er en race hvor der ikke er avls restriktioner, Da der i alle racer er genetiske nedarvede sygdomme. Får hvalpene generne i dobbel dosis er der stor sandsynlighed for at der kommer flere syge hvalpe.
    Enhver opdrætter bør ihvertfald tage højde for dette, og kun i enkelte tilfælde kan det forsvares, hvis begge hunde er testet for alle officielle sygdomme. ekstreriør mæssigt er der ofte en fordel da Hvalpene får et mere jævt udseende og ligner hinanden og linierne meget.
    Men June, hvis jeg var dig ville jeg væbne mig med tålmodighed -den helt rigtige hund skal nok komme. Tænk på den dag hvor både Joker og din( til den tid) dejlige tæve får hvalpe, så er det måske tid til at få endnu en hvalp:D

• #17   26. okt 2005 Kenneth.. Tak fordi du lige oplyste mig.. havde slet ikke overvejet at der selvfølgelig er flere arvelige sygdomme hos hunde end der er på den islandske hest. Jeg var bare dum nok til kun at tænke på de positive arveanlæg.. Ja jeg ved ikke hvor mit hoved var.. Så jeg ombestemmer mig: jeg synes også det er ærgeligt for dig, june øv osse, men godt at du nåede at opdage det inden du fik den lille hjem

• #18   27. okt 2005 Hov, I skal da næsten lige have denne debat med også :0) (link fjernet)

Kommentér på:
Tillad mig at dele

Annonce