{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.190 visninger | Oprettet:

hjælp min chihuahua er måske gravid {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig chihuahua på 9 mdr og hun har lige været i løbetid, men stoppede med at bløde for en uge siden og idag kom en pomeraner og parrede sig med den. De hang hel sammen og turde ikke at fjerne dem fra hinanden, da ejeren sagde de kunne gå i chok.
Det hele skete på 5 min, de rendte løs og kiggede kun væk et øjeblik.
Hvad er det bedste for min hund?
skal jeg få det fjernet og hvis ja, hvad vil det ca koste?
eller er det bedst at se tiden an og hvis hun er gravid lade hende beholde hvalpen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp min chihuahua er måske gravid
  • #1   3. maj 2008 Det er bedst at få dem fjernet, for det kan ødelægge din tæve at få dem i denne alder.
    Aner ikke prisen, men ring til dyrlægen på mandag.

• #2   3. maj 2008 Din hund er SLET ikke klar til at få hvalpe!!!!!! De skal væk og det kan KUN gå for langsomt. Ned til dyrlægen på mandag og få givet hende en sprøjte!!

• #3   3. maj 2008 Man skal bare vende ryggen til, så går det galt, Har prøvet det, heldigvis uden konsekvenser. Men gør som jeg tag til dr. Dyr men vent 25. dagen fra i dag, og få den skannet. Er den drægtig så giv en abortsprøjte, er den ikke så slipper den for abortsprøjten, som ikke i længden er den bedste løsning. Jeg gav lidt over 700 kr. for en skanning.

• #5   3. maj 2008 Tak alle sammen.
    Jeg får dem fjernet

• #6   3. maj 2008 Hvis det er meningen hun skal have hvalpe senere, så vil jeg råde dig til at vente og få hende skannet, som jeg har skrevet længere oppe. Det var det råd jeg fik på Karlslunde dyreklinik da min Baloo parrede Bianca sidste forår. For var hun ikke drægtig, så skulle hun ikke have abortsprøjten. Den slap hun heldigvis for.

• #7   3. maj 2008 ok, det må jeg lige tænke lidt over. For det er nu ikke min plan at få hvalpe, da jeg har hørt at chihuahua ændre sind bagefter.

• #8   3. maj 2008 Jeg er ikke i tvivl om at Gitte har ret (hun har nemlig fået svaret hos min dyrlæge....*GGGGG):-)) Jeg overreagerer bare, når jeg hører om en tæve på 9 måneder, som er blevet parret:-))

• #9   3. maj 2008 ja synes også hun er for ung. Så bestiller en tid til scanning om 25 dage og håber hun slipper for sprøjten

• #10   3. maj 2008 Yeps Mette, men det er da også bare træls at de hanhunde ikke kan holde den for sig selv.

Min Baloo er så forelsket i Bianca nu, så han sover i bur og jeg har ham med rundt i snor. For ellers gør han bare kunststykket igen, og det går ikke. Canon har jo været der 3 gange i den her uge.

Tina, håber det går godt med din lille pige.

Gitte

PS: Baloo er steriliseret, så han kan ikke lave ulykker, men det er ikke ensbetydende med at han skal gå og parre hende.

• #12   3. maj 2008 Yes Daisie, derfor anbefalder de fleste dyrlæge en skanning i stedet for abortsprøjten,

• #13   3. maj 2008 Der skulle være kommet en "ny" abortsprøjte uden de samme bivirkninger som den gamle havde. Jeg havde ikke ventet, men havde klaret det med det samme mandag.

• #14   3. maj 2008 Jeg ville også vente til man kan scanne, og så derefter give den sprøjterne hvis den er drægtig, på den måde undgår man at give unødig medicin, det er trods alt medicin, der slår fostre ihjel, man sprøjter ind i sin tæve, så ville kun bruge det ved et nødstilfælde, hvor man er sikker på at der er hvalpe. Dog er sprøjterne i dag blevet meget bedre, der er ikke den samme risiko, som i "gamle" dage for at tæven skal få livmoderbetændelse osv.

Held og Lykke

• #15   13. maj 2008 Jeg er helt enig i med Mette H.
    Hun er slet ikke gammel nok til det. Ved godt at det ikke var med vijle.
    Skynd dig til dyrelægen med den lille skønhed.

• Lotte
    Lotte Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 3
    #16   27. apr 2015 Åhh nej Min 9 mdr og 27 dage gamle Chihuahua er måske blevet gravid i hendes første løbetid.
    Hang sammen med vores han hund i 10 min. Vi har passet sådan på at det ikke skulle ske og var uopmærksom i 2 sek !!!!
    Kan man få en fortrydelses pille til hende og hvad koster det ? Det skete kl 20.30 her til aften.
    Hvad gør man !!!

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 479
    #17   27. apr 2015 drægtig..

gravid er noget mennesker bliver.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 479
    #18   27. apr 2015 og sindssygt gammel tråd, så jeg lige. haha

Mie... læs tråden, svaret står der jo allerede.

• #19   27. apr 2015 Du tager hende til dyrlæge og får en abortsprøjte snarest. Den nye har ingen bivirkninger, og det er heller ikke særlig dyrt. Så bare afsted smiley

• #20   27. apr 2015 Mie - man ringer til dyrlægen i morgen og snakker med denne om muligheden for at give tæven en abort sprøjte. Den gives to gange med 24 timer mellem. Nogle dyrlæger vil have tæven scannet inden, andre giver den uden.
    Den kan gives op til 45 dagen efter parring, men jo senere jo større risiko for at det bliver en faktisk abort.

• #22   27. apr 2015 Ja, tråden er gammel. Men desværre stadig aktuel smiley

• Lotte
    Lotte Tilmeldt:
    jan 2015

#27   29. apr 2015 Hvorfor skal der være en negativt energi på denne side, det er da slet ikke til at holde ud.
    Jeg vælger at se positivt på tingene, så går det hele meget nemmere smiley

• Lotte
    Lotte Tilmeldt:
    jan 2015

#30   30. apr 2015 Ja hun skal have sprøjte på 25 og 26 dagen.
    1500 kr puhaaa men min egen skyld smiley

Kommentér på:
hjælp min chihuahua er måske gravid

Annonce