Dybt chokket over "hvalpekøber" {{forumTopicSubject}}
Vi har en tæve tilbage og der kom i torsdags en henvendelse på hende, men jeg blev så dybt chokeret at jeg tud brølede.
I hendes mail skrev hun hvor tidligt man kunne avle på hende, men konkluderede samtidig det var ved første løb, om vi kendte en hanhund hun kunne bruge for at have det på plads til hun kom i løb.
Da jeg så skrev til hende at hvis det kun var med henblik på tidlig svl kunne hun ikke købe hende, og retur kom der at jeg kunne være lige glad hvis hun bare betalte prisen for hende.
NEJ NEJ NEJ du kan ikke købe hvalp hos os. Er nået der til at vi nok selv beholder hende. Så ved jeg da hun får det godt. Alle de andre kommer til dejlige hjem som alle har kontakt min en gang om ugen og følger deres hvalp samt dens søskende, så er nok blevet lidt kræsen ang hvalpekøbere.
Skulle bare lige ud med det. ;o(
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
så kunne du da nå at sige nej.
tror´jeg vil til at tilføje det i købskontrakten, at hunden ikke må indgå i avl uden accept fra vores side
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Og jeg forstår godt du reagerede på den måde - men sikken da et held at hun overhovedet skrev det til dig, så du fandt ud af det - så du havde muligheden for at stoppe salget der.
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 855
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Jeg kan da godt forstå du ikke vil sælge til hende
mar 2005
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
mar 2005
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
men man kan jo altid blive klogere og lære nyt og det er godt at du kikker dine hvalpekøbere ud, Team Skovbo, og sætter grænser for hvad du vil lægge hvalpe til.
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
godt at du opdagde at hendes viden om hundeavl ikke var god nok. og at du ikke solgte hvalpen til hende.. det andet i har snak i vil jeg slet ikke kommentere...
men men jeg kan faktisk nikke genkendene til hva borte med blæsten skriver i sit sidste indlæg.. vi fik buffy som genbrugs hund.. og der er tavle og det hele på buffy.. i starten var vi også helt elktriske, og buffy skulle da både udstilles og have hvalpe... men men (er ikk helt dum) så vågned hurtig op da buffys små skavanker dukked op.. og så kom det fysiske.. ikk noget alvorligt, men ved at der er mange der avler løs afligevel med de skavanker, her taler jeg bla om allergi osv...
så jeg kom men det konklution af buffy er ikke noget avlsdyr.. det vigtigste med hensyn til buffy er bare at hun får det godt... uden hvalpe...
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Køber kan jo ikk andet end tro at det er den slags man gør - eller ihvertfald du gør og accepterer.
Vel også derfor køber var så åben om sit forehavende - måske andre af dine købere har samme tanker - men bare ikk stiller nogen spørgsmål.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
Vi havde på et tidspunkt besøg af en familie med 2 børn. børnene havde ingen interesse i hverken at lege med hvalpe eller forældre. og på et tidspunkt - vi var i haven - kom Bjarke løbende efter at havde gravet lidt og så sagde det ene barn." ad, den har beskidte poter, du bliver beskidt hvis den rør dig.... ". De ringede heldigvis og sagde de ikke ønskede en hvalp.
Da Liv var hvalp var der en tysker som gerne ville købe hende, men han ville ikke ringe selv, han fik hele tiden en kammerat eller kammeratens mor til at ringe. Begrundelsen var at han kun kunne tysk... hallo, godt nok er det ikke mit yndlingssprog, men han kunne da havde forsøgt om vi kunne forstå hinanden.
En anden type hvalpekøbere jeg heller ikke er glad ved er dem på 17-19 år som er hjemmeboende og har en masse fremtidsplaner. Der plejer jeg at sige at de kun kan købe hvis forældrene er med på at de er en del af hvalpens liv og er 100% sikre på at de vil tage over hvis den unge ejer beslutter sig for at de efter nogle år ikke har tid til at have hund.
Det samme har jeg gjort med en ældre hvalpekøber - der var det bare datter og svigersøn der var bagland - de overtog hvalpen da den var 8-9 mdr. og hvalpen/hunden kom så på besøg hos ejeren.
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.706
men mange syntes det er for stramt så jeg ændrede den
mar 2005
Jeg kunne sagtens ha rettet Chili´s alder, men synes ikke der er grund til at lyve sig fra noget.
Dybt chokket over "hvalpekøber"