{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Dybt chokket over "hvalpekøber" {{forumTopicSubject}}

Vi har en tæve tilbage og der kom i torsdags en henvendelse på hende, men jeg blev så dybt chokeret at jeg tud brølede.

I hendes mail skrev hun hvor tidligt man kunne avle på hende, men konkluderede samtidig det var ved første løb, om vi kendte en hanhund hun kunne bruge for at have det på plads til hun kom i løb.

Da jeg så skrev til hende at hvis det kun var med henblik på tidlig svl kunne hun ikke købe hende, og retur kom der at jeg kunne være lige glad hvis hun bare betalte prisen for hende.

NEJ NEJ NEJ du kan ikke købe hvalp hos os. Er nået der til at vi nok selv beholder hende. Så ved jeg da hun får det godt. Alle de andre kommer til dejlige hjem som alle har kontakt min en gang om ugen og følger deres hvalp samt dens søskende, så er nok blevet lidt kræsen ang hvalpekøbere.

Skulle bare lige ud med det. ;o(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dybt chokket over "hvalpekøber"
  • #1   27. apr 2008 puuh det var da heldigt at hun var så åben om det.
    så kunne du da nå at sige nej.

tror´jeg vil til at tilføje det i købskontrakten, at hunden ikke må indgå i avl uden accept fra vores side

• #2   27. apr 2008 Hold da kæft en kegle

Og jeg forstår godt du reagerede på den måde - men sikken da et held at hun overhovedet skrev det til dig, så du fandt ud af det - så du havde muligheden for at stoppe salget der.

• #3   27. apr 2008 Ja på det punkt er jeg også lettet, men blev bare så chokket over at man kan tænke sådan. Ved godt at avlere køber hjem for at avle, men de ved mange af dem hvad de laver og venter til hunden er min 2 år, og når jeg så ser vores små uldtotter på 6 uger i dag, så kan jeg slet ikke forholde mig til det.

• #4   27. apr 2008 Ja for søren, Som Connie siger, det var da altid noget at du fandt ud af det....
    Jeg kan da godt forstå du ikke vil sælge til hende smiley

• #6   27. apr 2008 Nej vi har ikke haft hende fra hvalp, og nej det var ikke planlagt og nej hun var ikke gammel nok derfor reagere jeg på den måde, Chili har klaret det til UG og vi fortryder inderligt hun fik hvalpe så tidligt.

• #7   27. apr 2008 føj for den lede.......!

• #8   27. apr 2008 ja det kunne det, men på det tidspunkt fraråede dyrlægen det pga de præparater de brugte for at afbryde en drægtighed, ved godt i dag bruger de noget der ikke er så hårdt ved tæven, og var det i dag havde jeg slet ikke betænkt mig.

• #10   27. apr 2008 Sikken noget svineri, men desværre så er der folk som gør det.

• #12   27. apr 2008 jeg kan kun give Borte med Bæstet ret.

men man kan jo altid blive klogere og lære nyt og det er godt at du kikker dine hvalpekøbere ud, Team Skovbo, og sætter grænser for hvad du vil lægge hvalpe til.

• #14   27. apr 2008 hejsa alle sammen...

godt at du opdagde at hendes viden om hundeavl ikke var god nok. og at du ikke solgte hvalpen til hende.. det andet i har snak i vil jeg slet ikke kommentere...

men men jeg kan faktisk nikke genkendene til hva borte med blæsten skriver i sit sidste indlæg.. vi fik buffy som genbrugs hund.. og der er tavle og det hele på buffy.. i starten var vi også helt elktriske, og buffy skulle da både udstilles og have hvalpe... men men (er ikk helt dum) så vågned hurtig op da buffys små skavanker dukked op.. og så kom det fysiske.. ikk noget alvorligt, men ved at der er mange der avler løs afligevel med de skavanker, her taler jeg bla om allergi osv...

så jeg kom men det konklution af buffy er ikke noget avlsdyr.. det vigtigste med hensyn til buffy er bare at hun får det godt... uden hvalpe...

• #15   27. apr 2008 Giver Borthe med bæstet ret.

• #16   27. apr 2008 Jeg må give Borthe med Bæstet ret - efter at have været forbi din hjemmeside

Køber kan jo ikk andet end tro at det er den slags man gør - eller ihvertfald du gør og accepterer.
    Vel også derfor køber var så åben om sit forehavende - måske andre af dine købere har samme tanker - men bare ikk stiller nogen spørgsmål.

• #18   27. apr 2008 Nogle gange kan det være svært at sige nej når man står og mangler at få den sidste solgt og vi har vel alle prøvet at få en henvendelse hvor man enten håbede familien selv fandt ud af at hunden ikke var den rette til dem eller hvor man sagde til sig selv at hvis der ikke var bedre hvalpekøbere så beholdt man hvalpen selv.

Vi havde på et tidspunkt besøg af en familie med 2 børn. børnene havde ingen interesse i hverken at lege med hvalpe eller forældre. og på et tidspunkt - vi var i haven - kom Bjarke løbende efter at havde gravet lidt og så sagde det ene barn." ad, den har beskidte poter, du bliver beskidt hvis den rør dig.... ". De ringede heldigvis og sagde de ikke ønskede en hvalp.

Da Liv var hvalp var der en tysker som gerne ville købe hende, men han ville ikke ringe selv, han fik hele tiden en kammerat eller kammeratens mor til at ringe. Begrundelsen var at han kun kunne tysk... hallo, godt nok er det ikke mit yndlingssprog, men han kunne da havde forsøgt om vi kunne forstå hinanden.

En anden type hvalpekøbere jeg heller ikke er glad ved er dem på 17-19 år som er hjemmeboende og har en masse fremtidsplaner. Der plejer jeg at sige at de kun kan købe hvis forældrene er med på at de er en del af hvalpens liv og er 100% sikre på at de vil tage over hvis den unge ejer beslutter sig for at de efter nogle år ikke har tid til at have hund.

Det samme har jeg gjort med en ældre hvalpekøber - der var det bare datter og svigersøn der var bagland - de overtog hvalpen da den var 8-9 mdr. og hvalpen/hunden kom så på besøg hos ejeren.

• #20   27. apr 2008 jeg havde skrevet i min kontrakt at der som udgangs punkt var avlsforbud, når tæven så var gammel nok, og køber havde interesseret sig i udstilling osv, hvie jeg syntes de virker fair så kan man lave en avlskontrakt, men hvis jeg ikke syntes de har sat sig nok ind i det kan der ikke laves en og så er det fortsat avlsforbud..

men mange syntes det er for stramt så jeg ændrede den

• #21   27. apr 2008 Tak for alle de forskellige indslag. Også selv om nogen synes nogen komentare er hårde/negative, men det er jeg indstillet på for ellers skal man ikke oprette en tråd herinde.

Jeg kunne sagtens ha rettet Chili´s alder, men synes ikke der er grund til at lyve sig fra noget.

Kommentér på:
Dybt chokket over "hvalpekøber"

Annonce