{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.975 visninger | Oprettet:

HVAD FANDEN SKER DER??? {{forumTopicSubject}}

Undskyld mig.....
Det kan sgu godt være at jeg lever med skyklapper på og er temlig naiv og tro at sådan noget ikke foregår, MEEEEEN Sidder alligevel og bliver DYBT chokket over sådan over.
Fair nok at man spiser hunde, vi spiser jo også grise som andre anser for hellige, men kan man så ikke behandle dem ordenligt!!!!!!
Vi sælger sgu heller ikke levende gris med mundkurv på og benene bundet på RYGGEN!
Vi tæver sgu heller ikke vores slagtedyr inden slagtning, i den tro at dyr som lider smager bedre!!!!
EJ nu må de sgu tage sig sammen!
Sorry skulle lige ud med det!

Billederne ikke for sarte sjæle!!!! Jeg valgte ikke og trykke og se dem i sort format!!!!

http://www.all-creatures.org/anex/dog.html

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVAD FANDEN SKER DER???
  • #1   9. mar 2010 Uh vil ikke se det... Glemmer aldrig da jeg så hvordan de bruger hunde i Frankrig til hajfoder LEVENDE!

• #2   9. mar 2010 tror vist du skal se hvordan vores ikke økologiske slagtedyr blir behandlet så smiley

flere timers transport i bil, står som sild i en tønde, blir sparket og pint med stødpinde, tvangsfodret, får klippet klør (og høns får klippet næbbet af) så de ik kan forsvare sig

osv osv osv

• #3   9. mar 2010 Ej, hold da op. Er ret...stum!

• #4   9. mar 2010 og vil da lige tilføje til fru a's indlæg... hvordan tror du de får den fine tatovering du nogen gange kan se p din flæskesteg?? en hammer med en masse små søm agtige ting, dyppet i sort farve... og så ellers bare et ordentligt smæk!! tak for kaffe!!

• #5   9. mar 2010 Så fik man kvalme...

• #6   9. mar 2010 Fru A:
    1) Hvorfor tror du økologiske dyr har det bedre mht. transport, støder, slag mv.? Ja, der er andre arealkrav under opstaldning, men på de andre områder er der ikke særregler for økologiske dyr.
    2) SÅ slemt synes jeg ikke det er at være produktionsdyr i DK

• #7   9. mar 2010 Ja det har jeg set flere programmer om. Det er en frygtlig verden vi lever i. Men mener stadigvæk at vi dansker har den "sunde" fornuft og slagte vores dyr med mindst mulig stress (Ved godt det ikke kan lade sig gøre), men tror sgu ikke på at der er nogen som tæver grise, køer, høns osv inden slagning. Har sgu heller aldrig været på marked og set nogen dyr ligge med bundet ben.
    Men det bunder nok mest i at for mig er HUNDEN et KÆLEDYR og ikke et slagtedyr som skal mishandles på nogen måder.....
    Ja det er sgu bare mig som er naiv, men er stadigvæk overrasket over DISSE billeder!

• #8   9. mar 2010 Èt billede så var jeg færdig. Der findes ikke ord for, hvor uacceptabelt det der er.

• #9   9. mar 2010 Ja hvis man en dag fik et ønske, så var mit ihvertfald at ingen dyr skulle lide, alle skulle have det godt!

• #10   9. mar 2010 Ja endnu en gang............... Hvad fanden sker der for den soldat som ryster og kaster med den stakkels hund på flere billeder???? Ihhh altså han skulle fandme selv rystes og kastes af helvede til!!!!!!!!!!!!

• #11   9. mar 2010 Bullytype-- Men hunde er jo ikke kæledyr i Korea som de er i DK. Ingen tvivl om at mit hjerte bløder for alle hunde der lider, men det er nu engang deres mad, ligesom køer og grise og kylling er vores. Det kan garanteret gøres på andre måder, og dyrene kan slagtes på bedre og mere humane måder.

• #12   9. mar 2010 Nu har jeg ikke set billederne, for det har jeg ikke lyst til, jeg forholder mig kun til det der bliver skrevet i trådem....

• #13   9. mar 2010 Dét er uden tvivl de værste billeder jeg nogensinde har set!! Jeg er komplet mundlam, chokeret og pisse tosset!!

• #14   9. mar 2010 Pernille, jeg ved godt det ikke er kæledyr over there...... Men det er jo også kun min holdning. Men bare vi stadigvæk behandler vores grise bedre selvom de er "kæledyr" når nogen... Hvis du forstår...

• #15   9. mar 2010 Puha, skrækkeligt.
    Et er de spiser dem, men hvorfor skal de behandle dyr dernede på den måde, små sataner. Undskyld, men bliver sgu så gal. Ved de pelser dyr levende bla, man er virkelig følelses kold i de egne.

• #16   9. mar 2010 Der er en årsag til at jeg aldrig ser sådanne billeder, for det vil jeg slet ikke kunne tåle. Frygter at billederne brænder sig fast på min nethinde og aldrig forsvinder.

Ved godt at det sker, men jeg behøver ikke se det for at få det bekræftet.

• #17   9. mar 2010 årrh nej nej nej smiley de stakler!. hvor har jeg ondt i hjertet! smiley vrææææl!
    syntes virkelig de billeder fortæller en del! er glad for jeg bor i dk på de punkter! . noget som virkelig gjorde min mundlam er der hvor coldaten kaster den lille hvalp!: alle billeder siger forskellige ting! jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige smiley de mennesker burde virkelig prøve det samme!

• #18   9. mar 2010 puha. det er dog forfærdeligt. har det helt dårligt. får lyst til at rejse derned og hjælpe de stakkels hunde.

• #19   9. mar 2010 det ved jeg nu ikke... det var ikke et krav, at grise skulle bedøves da jeg var i praktik hos en landdyrlæge, så jeg var viidne til at en gris fik amputeret foden mens den var ved fuld bevidsthed... bedøvelse koster jo penge...

Det er godt nok snart 20 år siden, så aner ikke om det har ændret sig... men hvis ikke... hvordan er det så anderledes?

• #20   9. mar 2010 Jeg har et helt andet syn på DK og dyrevelfærd..

De giver ikke en skid for dyrene, synes de bliver behandlet lige så barbarisk som så mange andre steder

• #21   9. mar 2010 maj-britt

vil nu mene der er STOR forskel på om dyr har været fritgående eller i bur.... Og min pointe er at du behøver ik kigger særligt langt væk for at se hvordan dyr i slagteri verdene har det!

jeg så et program om burhøns.... jeg havde maridt længe efter!

så jo der er en verden til forskel om du vælger økologisk eller ikke økologisk - ikke at jeg siger at øko dyr lever perfekt under perfekte forhold. Men de lever bedre!

Min x er slagter og selv han siger at kødet er bedre jo bedre dyret har haft det inden slagtning... det må der vel være en god grund til?

• #22   9. mar 2010 Puh jeg får helt ondt i hjertet smiley
    Så også de programmer om pelsning... hvor der bla. var en ræv der blev flået levende... Dét billede får jeg nok aldrig ud af hovedet igen... smiley
    Ligesom bjørne der får revet deres kløer af og får trukket tænderne ud, for at se en kamp mellem hjælpeløs bjørn vs. 7-8 store hunde smiley
    Folk der udsulter heste, eller eksempler med katte der er blevet mishandlet ved at (blandt andet) at få klippet ørerne af...
    Det er så frygteligt hvad folk kan få sig selv til! Og ja, jeg tror ikke man tænker så meget over det, når man køber en flæskesteg i supermarkedet... Vi lever jo i Danmark og forventer (håber) at dyret bare har levet et nogenlunde humant liv.. Vi ser jo ikke dagligt på en markedsplads hvordan dyrene bliver håndterede inden de ender på vores tallerken. Men uanset hvordan en hund har det, inden den bliver slagtet, tror jeg bare ikke det er en del af dansk mentalitet at acceptere dette... Hvis hunden har haft et godt liv, er blevet transporteret godt og skal slagtes - er jeg sikker på, at jeg stadig vil være modstander... For i mine øjne spiser man bare ikke sine kæledyr...

• #24   10. mar 2010 Fru A: Økologi er bestemt ikke det samme, som fritgående!! Jeg siger ikke, at vores slagtedyr har det perfekt, men jeg vil holde hårdt på, at økologi bestemt ikke er = dyrevelfærd!!

Jeg har passet slagtesvin (før jeg kom ind at læse), stået knap et år i veterinærkontrollen på et svineslagteri og arbejder nu med kvæg i landbruget. Jeg kommer ud til mange besætninger og kan ikke se forskel på øko og ikke-øko besætninger. Der er gode og dårlige besætninger, men det har ikke noget at gøre med, hvem der er økologer og hvem der ikke er.
    Det er mit klare indtryk, at det kræver en del selvdiciplin at være økolog. Jeg har set eksempler på dyr, der ikke bliver behandlet korrekt, fodi tilbageholdelsestiden for økologisk kød og mælk er det dobbelte af det konventionelle - det er da ikke velfærd!
    Der er desuden en del produkter, der ikke må bruges i økologiske besætninger - produkter, som ved brug ville øge velfærden betragteligt!

Og uanset hvad du siger, tror jeg ikke, at der er forskel på, hvordan dyrene behandles rent management-mæssigt i øko og ikke-øko besætninger. Ja, der er dyr, der bliver slået og får stød, men det er der i begge systemer. Slagteritransporterne er desuden fuldstændig ens for de to - det er de samme regler, de samme biler og de samme chauffører - hvis man som slagtedyr ikke vil gå og rammer man den forkerte chauffør på den forkerte dag, så risikerer man at blive slået, uanset om man er øko eller ej.

Økologi er sikkert fint - når man kigger på den, for menneskers, sundhedsmæssige del (ingen pesicider, sprøjtemidler, antibiotika mv.), men lad være med at forveksle det ved dyrevelfærd!

Dyrevelfærd kommer an på den enkelte landmand - ikke hvorvidt produktionen er økologisk eller ej. En konventionel landmand kan have en super velfærd præcis som en økolog kan have en rigtig dårlig velfærd.

Når alt dette er sagt, synes jeg også, at forholdene for høns (øko eller ikke-øko) lader meget tilbage at ønske. Så også programmet og føj...

• #28   10. mar 2010 Maj-brit. Jeg håber ikke du tjekker for mange økologer, for det lyder da til du ikke kender alle særreglerne omkring velfærd?

Jeg skal ikke se klippet, ellers tak, men jeg gider heller ikke se på fastspændte søer herhjemme med skuldersår og grise der kun ser dagens lys en gang i livet... på vej til slagteren smiley
    Tror i øvrigt ikke på alle behandler dyrene på den måde dernede... der er brodne kar alle steder. (osse i økologien ja, men så mister man jo retten til øko mærket :-))

• #29   10. mar 2010 Har lige set det HELE!!!!!! ;(
    Ej hvor det bare ikke til at beskrive med ord hvad det er for en skrækkelig verden vi befinder os i, bare man kunne gøre noget for de stakkels stakkels hunde (og andre dyr der sikkert lider samme skæbne).
    Men ja som nogen skriver er vi ikke meget bedre i lille danmark med vores mink, ræve, burhøns, tremmekalve, spaltekøer og svin i bindsler osv ;(
    Dernede ser de hunden som en delikatesse på middagsmenuen, og derfor behandler de hunde som vi behandler svin...det er skrækkeligt men sandt!!! Og vi har nok ikke set det værste (hvis det da KAN blive værre)!!!!! Jeg græder stadig efter at have st det hele, jeg har ikke lyst til at se sådanne ting (billeder) men man bliver nød til det for at danne sig et indtryk. Jeg har ikke ord for deres måde at behandle dyrene på!!! Bare man kunne redde de næste i rækken????? For det bliver jo ved...og ved....og ved... gesom vores buropdrættede dyr osv her i danmark ;( ;(

• #30   10. mar 2010 Britta

lige præcis!

jeg var på studie tur i 10 klasse hos en svine avler.... der stor 4 containere fyldt med ungsvin som var stablet i bure oven på hinanden helt op til loftet smiley så stod de i mørket og ventede på at lastbilen som skulle komme og køre dem til slagtning... hårdt at se som 15 år gammel bybarn

lastbilen kom da jeg havde været der i 3 dage - containerne stod klar da jeg kom hmmm gad vide vorlænge de har stået i den container sammenlagt?

• #31   10. mar 2010 Puha . Fik da helt ondt i sjælen ! Hvad er det for noget svineri!!!

Stakkels hunde.

Kommentér på:
HVAD FANDEN SKER DER???

Annonce