{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.106 visninger | Oprettet:

Kan hun være falsk drægtig? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve som blev parret for 7 uger siden, men er stadig i tvivl om der er hvalpe i hende.
Ved godt jeg kan tage forbi dyrlægen og få det undersøgt, men ville godt høre om der er nogen der har erfaringer med tæver som har alle tænkelige tegn til at være drægtig, men hvor maven ikke rigtig vokser. Hun har taget 400 g på og vokset 3 cm om maven (målt lige foran bagbenene)

Hele hendes væremåde siger hun er drægtig, hun sover rigtig meget, hun tigger helt vildt, hun har ind imellem madlede (ved hendes egen mad selvfølgelig), hun er rigtig kælen og meget glad, hun ligger ikke sammerullet mere når hun sover, hun er begyndt at stønne og virke en smule besværet, hun er blevet mere hys over for de andre hunde og gider i det hele taget ikke rigtig deltage i noget mere.

Så i kan godt se, hun lyder som om hun er drægtig, men som sagt, så følger maven bare ikke med, så jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal tro.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hun være falsk drægtig?
  • #1   13. apr 2008 vi prøvede det med min kærestes hund fordi den fik en abortsprøjte, den gik i laaannnggg tid og troede den var gravid og lavede rede og var meget overbeskyttende overfor dens bamser smiley

• #2   13. apr 2008 det er jo først til allersidst at maven rigtig vokser. og er der så ikke så mange hvalpe, behøver hun jo ikke at blive tyk.

men jeg syntes hun burde have taget mere på. selvom den store vægtforøgelse jo også først kommer til sidst.
    vores 9 kg tæver kommer op og vejer næsten 12 kg inden fødslen

hun lyder jo meget drægtig, men selvfølgelig kan det være falsk

• #3   13. apr 2008 Synes det er meget mærkeligt hun har alle de tegn og så muligvis kun er falsk drægtig?
    Min anden tæve bliver falsk drægtig, men har slet ikke alle de tegn, det er først når vi nærmer os "terminen", så begynder hun at bygge rede og samle på pivedyr.

Jeg må bare vente og se, ellers må jeg en tur forbi dyrlægen.

• #4   13. apr 2008 Sådan er det desværre med falsk drægtighed, hunden kan have alle tegn, selv veer, men der kommer bare ingen hvalpe.
    Men ja, som du siger, tyder det på drægtighed, jeg vil mene, at hvis hun får nogle hvalpe kommer der nok ikke ret mange et par stykker måske, for en tæve kan godt gemme hvalpene bag ribbenene, så så kan du jo ikke måle det om maven:-)

Jeg ville nok tage hen og få tæven røntgenfotograferet i morgen, for det er da rart at vide, om man skal gøre klar til hvalpe eller ej, og ved røntgen ved du præcis hvor mange, der kommer.

Vil da gerne høre en opdatering:-)

• #5   13. apr 2008 Bella havde alle de samme tegn. Men syntes heller ikke maven voksede så meget, så da hun var 8 uger hene, tog jeg til dyrlægen og fik hende scannet. Desvære viste det sig at hun ingen hvalpe havde. Så hun var falsk drægtig. Den weekend hun skulle havet haft hvalpe ændrede hun sig fuldstændig tilbage til den normale væremåde.

Men som Som jeg også fik fortalt mange gange, vokser maven tit først de sidste par uger, så mon ikke der er hvalpe.

• #6   13. apr 2008 Lykke - du har helt ret, det er rart at vide om man skal gøre sig klar til hvalpe, men det har vi nu gjort allerede. Hellere være klar og der ingen kommer end omvendt :o)

Deepa - jo jeg håber jo stadig, men må indrømme jeg er begyndt at tvivle meget!

• #7   13. apr 2008 Ja kan sagtens huske hvordan det var. Var også meget i tvivl, håbede til det sidste og blev faktisk ked/skuffet. Da vi fandt ud af det. Næste gang vælger vi nok at tage til dyrlæge og få svar lidt tidligere:0)

• #8   14. apr 2008 Jeg tager til dyrlægen imorgen og for hende scannet.
    Men er der noget med de helst skal komme fastende eller er det mig der er helt galt på den?

• #9   14. apr 2008 jo de skal ikke have nogeti maven, der kan forstyrre scanningsbilledet

• #10   14. apr 2008 Tak Connie, hvorfor oplyser de egentlig ikke det ved dyrlægen?
    Nå er jo ligemeget når man har hundegalleriet :o)

• #11   14. apr 2008 tja godt spørgsmål. du kan da lige spørge dyrlægen

• #12   15. apr 2008 Min tæve er desværre ikke drægtig smiley

• #13   15. apr 2008 æv hvor ærgerligt for jer.

• #14   15. apr 2008 Ja, men vi prøver igen i næste løbetid. Så vil jeg få hende scannet når hun er 3-4 uger henne istedet for at vente.

• #15   15. apr 2008 Der er jeg ked af at høre, men kender desværer turen og skuffelse. Håber det lykkedes for jer næste gang også.
    Vil klart også selv skanne tidligere..

• #16   15. apr 2008 vi har også prøvet en parring + en insimination der ikke blev til noget.
    men vi scanner så altid i 4. uge, både for at vide om vi skal have tæven over på hvalpefoder, om hun må løbe agility og for at kunne bestille ferie

• #17   15. apr 2008 Susanne R: Trist for jer:-( Håber at det lykkes næste gang. Forresten ville jeg vente indtil hun er over 30 dage henne, før i scanner, for ellers kan hun risikere at absorbere hvalpene, så kan hun scannes drægtig, men alligevel kommer der ingen hvalpe.
    BAre et godt råd:-)

Kommentér på:
Kan hun være falsk drægtig?

Annonce