{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler en hanhund
  • #322   13. maj 2008 og det synes du er nok til at opveje et nervøst temperament?? det er da ting du nemt kan finde i rigtig mange andre hunde - det ligger jo til bestemte racer.

har du overvejet at det at hun altid er obs på hvor du er, faktisk kan være fordi hun er usikker ?

• #323   13. maj 2008 Det har ikke noget med det at gøre... Jeg kan godt se forskel på om min hund er usikker eller glad for at lave noget....

• #324   13. maj 2008 Kors i skuret Anna............Du taler om kontakt stort set enhver kan få ved at arbejde og være samme med sin hund. Det er ikke en egenskab, det er almindelig samværd der giver det.

Hundesprog........ Ja det er sq da ikke nok hvis der ikke er et fornuftigt forhold til mennesker, hvad jeg finder langt langt mere vigtigt end hundesprog.

• #326   13. maj 2008 Det kan jeg heller ikke vide med sikkerhed... Men jo mere tryg hun bliver ved fremmede jo mindre kan hun vise det til hendes hvalpe og jo mindre er risikoen for at de bliver påvirket i den retning.... Jeg vil heller ikke nægte folk at se deres hvalp sammen med moren hvis det er det de vil... Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at de overhovedet ikke må se en hvalp sammen med hende

• #327   13. maj 2008 Ihhh Anna........hun er da helt klar til at blive avlet på så.......hun må være helt unik.
    Sorry....men nu kan jeg altså ikke tage dette alvorligt mere.......

• #328   13. maj 2008 Det lyder ikke som om du har kunne det på noget tidspunkt

• #329   13. maj 2008 Anna.......næææ måske ikke, men er det så mærkeligt ?
    JEG har haft en nervøs hund engang og det er fandme ikke noget at avle på.......der er en bunke problemer forbundet med at have sådan en hund.......og her er avler sku nød til, at være kritisk OG realistisk.........men du er total udenfor pædagogisk rækkevidde

• #330   13. maj 2008 Det må jeg jo så være men det er jo ikke noget du kan lave om på

• #332   13. maj 2008 Niks....det kan jeg ikke

• #333   13. maj 2008 Jeg har heller ikke sagt noget om at det er i hendes næste løbetid hun skal have hvalpe... Jeg har da planer om at blive ved med at arbejde med hendes problem til det er helt væk... Men derfor kan jeg jo godt starte nu med at prøve at finde en hanhund

• #335   13. maj 2008 Jeg har heller ikke sagt på noget tidspunkt at det skal være lige nu hun skal have hvalpe... Jeg kan sagtens vente til hun er kommet over hendes problem

• #336   13. maj 2008 Jeg forstår bare ikke hvorfor du ikke tænker på din tæve - og på de hvalpe du vil sætte til verden - fremfor at tænke på dig selv.

Du vil vente til tævens problem er arbejdet væk - tja men det kan vende tilbage på fuld styrke når hun er drægtig - da nervøse tæver har det med at blive mere nervøse under drægtighed og hvalpepasningen.

Jeg mener at egoismen er for stor i forhold til det du vil udsætte både din tæve og hvalpene i fremtiden for

• #337   13. maj 2008 Ja men de gange hvor hun har været drægtig har det ikke ændret hende og heller ikke da hun fik dem fjernet... Jeg mener slet ikke det er et problem hvis først hun er blevet tryg ved fremmede

• #338   13. maj 2008 Anna, du kan træne det aktuelle problem ligeså meget du vil - det, du gør er et fjerne symptomet på et skrøbeligt sind.

Det skrøbelige sind er der selvom du ikke kan se det, og det gives videre til hvalpene. Både via blod og via prægning....

Som andre har sagt - de gode egenskaber du lister op er nogle man kan få fra enhver hund, hvis man gider det.
    Det er noget, der gør din hund fantastisk for dig, men ikke kvalificerer til avl.

OG havde hun haft en bunke kvalificerende egenskaber i forhold til avl, så havde hun stadigvæk en dealbreaker - et skrøbeligt sind....

• #339   13. maj 2008 Hvordan kan i være 100 % sikre på at hendes usikkerhed kommer fra hendes gener??? I har ikke noget bevis for det og derfor kan det lige så godt være at det kommer fra miljøet og nej så ligger det ikke i blodet

• #340   13. maj 2008 Jeg kan kun sige stakkels stakkels hund............

Tænk at være ved en der er så pisse ligeglad med hunden, men kun tænker i egoistiske/penge baner og ikke på hundens bedste :o(

• #341   13. maj 2008 Anna, som sagt før i denne tråd: Læs en bog....

PRÆGNING.....

Hunden har et skrøbeligt sind og selvom DU ikke kan se det så ER det der - og det giver hun videre til sine hvalpe..

Du symptombehandler og pudser din glorie, sender problemet videre til hvalpekøberne, som du nok så hjerteligt tilbyder din hjælp.....

Havde du tænkt på andre end dig selv, så ville du aldrig have overvejet at lave hvalpe på denne tæve, men nydt hende i fulde drag i stedet...

• #342   13. maj 2008 Hvis det er så synd og jeg bare stort set er dyremishandler hvordan kan det så være jeg har min hund endnu.... Måske fordi der er mange andre end folk herinde som ikke synes det er et problem min tæve får hvalpe... Og nej IGEN det har ikke noget med penge at gøre

• #343   13. maj 2008 Du taler udenom...

Fantastisk at der er mange folk, der synes det er fint at avle på din tæve...

Så har du jo lidt pudsemiddel til din noget sværtede glorie....

• #344   13. maj 2008 sørgeligt at man bare ikke vil indse at det er for ens egen skyld - og på ingen måde vil gavne tæven eller de hvalpe der bliver sat til verden -

• #345   13. maj 2008 Jeg har ikke kaldt dig dyremishandler.........det kunne jeg ikke dømme om uden beviser.

Men dem du selv fremlægger her gør, jeg virkelig har ondt af din hund der fortjener langt bedre.

Og gu er det penge, for der er intet fornuft blandet i det her !

• #346   13. maj 2008 Jeg har ikke brug for pudsemiddel... Jeg synes ikke det er noget problem at avle på hende og det er der mange andre som heller ikke synes... Så det er ikke mig der har et problem med det...

Og Famøse Famse Janie hvordan kan du se ind i mit hoved og vide om jeg gør det for pengenes skyld eller ej...?????

• #347   13. maj 2008 Giver CH helt ret!! Ay andre mennesker siger din tæve er egnet, gør ikke problemet mindre eller korrekt.
    Det giver bare dig en undskyldning.
    Og dig, som kender Happy bedst, skriver selv i hendes profil, at hun er nervøs anlagt! Ja, du har formindsket symptomerne, og stort tillykke med det, seriøst, det er virkelig flot!! Men nervøsiteten er der stadig, og vil altid være der. Det skal konstant trænes og holdes i skak... og dette er der en enorm risiko for at give videre.
    Dig, som kender tæven bedst, som selv skriver sådan om Happy, burde kunne tage et bedre valg! Og ikke basere det på at andre har sagt god for hende.
    Hun har været drægtg før ja, men aldrig fået hvalpe, du kan ikke vide hvordan hun regarer på stressen... det kan tricke nervøsiteten så meget... og når hun skal fjernes fra hvlpene hver gang der kommer en intresseret... nej nej nej...

• #348   13. maj 2008 Jeg behøver slet ikke de talenter.........

Det er mere end rigeligt at læse dine svar.

• #349   13. maj 2008 Klart... Hvad er du?? Guds gave til menneskeheden???

Karina det er ikke bare en undskyldning jeg bruger... Jeg har valgt at spørge nogen mennesker hvad de synes og mange af dem har kendt hende fra hun var hvalp af.... Hvis hun kommer helt over hendes problem hvilket jeg tror hun gør så er der heller ingen grund til at fjerne hende fra hvalpene når der kommer købere.. Så skal hun selvfølgelig bare være sammen med dem... Jeg mener bare at jeg må håbe hun ikke får tilbagefald... Men så længe der ikke er nogen beviser på at hun gør det så kan det lige så godt være at hun ikke gør det....

• #350   13. maj 2008 Anne: Jeg ville bare ikke tage disse former for chancer med min hund... hellere få hvalpe på nogle af de andre hunde hvis du brænder for at få hvalpe...
    men for mig ville det være en for stor risiko at løbe...
    Og jeg ville hade mig selv hvis Happy fik et tilbage fald, derved prægede hvalpene og det hele gik i kage!!!!
    Jeg undskylder jeg ikke er så flot formuleret pt, men er lidt stresset, så flyder ordene ikke så flot. ;0)

• #351   13. maj 2008 Klart... Hvad er du?? Guds gave til menneskeheden???

Øhhh............Hvor passer den lige hen??????

• #352   13. maj 2008 Fatter du det ikke?

At du fjerner symptomerne fjerner ikke problemet - hun har et skrøbeligt sind ellers var hun aldrig blevet nervøs/usikker.

DET giver hun videre til sine hvalpe via prægning.

Et andet problem er, at selvom du har trænet det meste væk, så kan hele skidtet blusse op i lys lue, når hun får hvalpe.

Det tredje problem er, at du har intentioner om, at holde hende fra hvalpene, når der kommer folk - og man må formode, at dit hus ikke er fuldstændig isoleret i de første uger af hvalpenes levetid - konsekvensen er derfor, at hunden skal tvinges væk fra hvalpene, når der lige dukker nogen op, for at hun ikke tydeligt skal vise hvalpene, at der er noget at være nervøs over..

Synes du ikke ærligt talt, det løber lidt op????????

• #354   13. maj 2008 Der skal ikke komme folk rendende de første dage og glo på hvalpe men igen læs hvad jeg skriver... Hvis problemet er væk er der ingen grund til at fjerne hende....

Og Famøse Famse Janie... Siden du mener at du VED at jeg gør det for pengenes skyld så må du jo være et helt særligt talent

• #355   13. maj 2008 Takker for komplimentet :o)

• #356   13. maj 2008 Anna, problemet er ALDRIG væk - hun har et skrøbeligt sind selvom om du har trænet symptomerne på det væk..

Og så tror jeg det bliver halsvært at få Janie ud på det sidespor, du forsøger at bringe debatten ud på ;o)

• #357   13. maj 2008 Det har ikke noget at gøre med et sidespor... Jeg synes bare det er noget af et talent at ha.... At vide så meget om folk man slet ikke kender.... Hendes liv må være meget nemt

• #359   13. maj 2008 Ja okay det er jo de eneste mennesker som har ret så selvfølgelig vil jeg ikke avle på min tæve nu.....

• #361   13. maj 2008 Det har de nok men de er jo ikke de eneste mennesker i verden som har set på sådan noget

• #363   13. maj 2008 Det er meget muligt men jeg har tænkt mig at få hvalpe på min hund uanset hvad i siger... Og s må i jo synes hvad i vil om mig eller melde mig for dyremishandling eller hvad i nu har lyst til....

• #365   13. maj 2008 Jeg har heller ikke skrevet at du skal bekymre dig om mig... Jeg har skrevet at i kan synes hvad i vil om mig... I kan også lade være... Det er helt op til jer... Hvor er i bare heldige c",)

• #366   13. maj 2008 Og alligevel synes du, at du skiller dig positivt ud, når det kommer til avl og opdræt...

Ak ja... Jeg håber der sniger sig lidt selverkendelse ind med alderen..
    Om ikke andet, så for hundenes skyld...

Jeg ser både noget trodsig 3 årig og lidt teenageoprør her :o)))))

• #368   13. maj 2008 CH: Det er så meget trodsig 3-årig med en stædighed der rækker ud over fornuftens grænser...
    problemet er bare, at denne trodsighed går ud over hund, hvalpe og hvalpekøber!!!!!
    Puha...
    jeg er rådvild...
    det gør så ondt i hjertet sådan en historie her...
    der er uendelig mange gode råd i denne tråd, fornuftige argumenter for ikke at få hvale på tæven samt dokumentation fra instanser der taler ud af bitter erfaring, og alligevel vil den 23-årige med en trodsighed og ufornuft som en 3-årig ikke lytte!
    Og hvem går det ud over? Hund, hvalp og køber!
    Føj føj føj føj føj...
    har helt ondt i maven nu... hold kæft en tragisk historie!!!

• #369   13. maj 2008 Nej det har jeg ikke studset over for alle dem som kender min hund mener det modsatte af jer som ikke kender hende... Men nu skriver jeg jo heller ikke her for at folk skal tænke på mig så jeg er sådan set ligeglad....

Jeg har nok meget mere forståelse for min hund end så mange andre mennesker har så min samvittighed er ren...

Og ja pædagoger............ Hvad skal man sige..............????????????????

• #371   13. maj 2008 Anna

Hvis du er så stor en elsker af blandingshunde som du selv siger, hvorfor får du ikke dine potentielle købere til at redde et par stykker fra internaterne i stedet?

Det ville jeg mene udviser større kærlighed end at bidrage til produktionen af flere.

• #372   13. maj 2008 Hehe....

De der små forsøg på provokationer får mig faktisk til at tænke på den tråd, der er lagt ind i dag, hvor der skrives om tråde, der er lagt ind af folk fra Baboom med det ene motiv at få HG'ere op på lakridserne...

Der er flere ting i denne tråd, der godt kunne tyde på, at det er noget i den stil, vi er ude i...

For det er forhåbentligt umuligt at finde så ignorante mennesker i den virkelige verden - jeg synes min oplevelse da generelt er, at folk i lidt højere grad er i stand til at se længere end til sin egen næsetip....
    Ja, når vi så lige tæller de føromtalte treårige og oprørske teenagere med..

• #373   13. maj 2008 Hvis folk vil købe en hvalp efter min hund så kan de jo ikke finde den på et internat.... Men jo jeg har også tit henvist folk til internater netop for at redde nogen af dem som har brug for det... Og jeg har også selv købt et par stykker fra internater...

Og Daisie L det var ikke dig jeg mente der var pædagog... Men godt for dig at du er så ansvarlig

• #374   13. maj 2008 Med = fra

• #375   13. maj 2008 CH: jeg ville ønske jeg kunne tro på det her var rent fup... for det er da for latterligt og langt ude...
    men har set annoncen på markedet hvor hun søger en hanhund til parring, og der er intet oplyst om tævens nervøsitet.... så tror desværre ikke det er en provo-tråd. :-((
    Desværre! Ville ellers havde været dejligt!
    Så skulle jeg ikke å i seng om aftenen og vide der findes mennesker der er så ignorante og som gør nogle ting som har så store konsekvenser at de ikke slv fatter det!

• #377   13. maj 2008 Ja men en sund hund med tavle ville da elske at få hvalpe.... Eller.........

Men man kan vel heller ikke være dyreelsker når man har den mening jeg har...

Og med hensyn til den annonce så kan folk jo også bare gå ind og læse om hende... Jeg har jo ikke skjult hvordan hun er.... Det er ikke nogen hemmelighed

• #379   13. maj 2008 Det er sjovt som du vil have den drejet ind på, at hunden ikke har tavle..

Det er som du kan se fuldstændig irrelevant og det er kun dig, der udviser følsomhed i den retning.

Det handler om sundhed... Og den går du på kompromis med med ganske åbne øjne.
    Det stiller dig på samme niveau som en hundehandler rent etisk.

Og så er jeg nu ret sikker på, at der ikke er nogen hunde der elsker at få hvalpe... Det gør de for artens skyld - og i endnu højere grad for vores skyld fordi de ikke kan takke nej.

• #380   13. maj 2008 Næ, hunden elsker ikke nødvendigvis at få hvalpe og det er iøvrigt langt fra alle tæver der er lige gode mødre..
    De har kraftige instinkter i løbetidsperioden -men det er så hvad der er at sige om det !
    En nervøs anlagt tæve -som din -har med stor sansynlighed mere forvirring og utryghed tilovers for sine hvalpe -end en der er mere roligt anlagt *s*
    En adfærd den iøvrigt kommer til at præge sine hvalpe med..

Jeg syntes du skulle lade være, og neutraliser hende istedet.
    Vent med at få hvalpe til du på et tidspunkt du får dig en hund med et sundt temperament -det bliver du, tæven, hvalpene og køberne mere tilfredse med i længden *s*

• #381   13. maj 2008 Jeg ville blive skide sur hvis jeg vidste at avleren havde vidst det uden at sige noget.... Og nej jeg vil ikke sige hvad opdrætteren hedder for med jeres indstilling så ryger hans navn ud over det hele og så kan i snakker dårligt om ham og så får han ikke solgt ret mange hvalpe.... Men jeg har heller ikke tænkt mig at skjule hendes problem... Kommende hvalpekøbere vil selvfølgelig få af vide hvilke problemer hun har haft og så kan de jo frit vælge at gå igen...

Hvis ikke jeg var hunde- eller dyreelsker så ville jeg nok ikke holde ud at have det antal af dyr som jeg har... Mine dyr er det eneste der betyder noget for mig og jeg brugr al min tid på dem....

Så må jeg jo bare blive kaldt hunde handler... Og nej lige præcis der er nok ikke nogen hunde som ønser at få hvalpe men det er kun helt forfærdeligt når det er min som har et problem der sagtens kan rettes op på...

• #382   13. maj 2008 Prøv at tjek hvad jeg har af hunde... Jeg har en som jeg ha planer om at bruge til avl.... Og som ingen vil indrømme men alle er glade for så har den stamtavle

• #384   13. maj 2008 Der er ingen der sætte spørgsmålstegn ved, om du der dyreelsker..

Men vi sætter i den grad spørgsmålstegn ved din ansvarlighed....

• #385   13. maj 2008 Hvis din tavle hund også var nervøst anlagt, så var den ligeså lidt brugelig til avl som den anden..

Det er irrelevant...

• #386   13. maj 2008 Så synes jeg du skal læse hvad daisie skriver....

Og tak daisie fordi du giver op...

Hvorfor skulle jeg høre på 20 mennesker herinde i stedet for 20 mennesker et andet sted som kender min hund????

• #387   13. maj 2008 Anna

"Jeg har en som jeg ha planer om at bruge til avl.... Og som ingen vil indrømme men alle er glade for så har den stamtavle"

Ja, men hvad har det med din tæve at gøre? Hvis det viser sig at din tibetaner har adfærdsmæssige problemer vil tråden se fuldstændig ens ud - bortset fra at vi slap for at du hele tiden bragte tavler op som om det betød noget i det sammenhæng.

• #388   13. maj 2008 Det er vidst ikke kun mig der bringer de tavler op.... Nu var der fakisk en som havde skrevet at hvis bare hun havde haft tavle så ville hun kunne forstå det lidt bedre.... Men hvorfor når hunden stadig har det samme problem....

• #389   13. maj 2008 Jeg har absolut tænkt mig at fortælle det... Jeg mener ikke der er noget at skjule så derfor vil jeg også informere folk om det.... Men problemet er jo det samme uanset om hun har tavle eller ej....

Og så må i jo mene at ham der har sagt hun kan bruges til avl ikke er en ordentlig opdrætter... Det er igen jeres mening og den har i ret til

• #390   13. maj 2008 "Men problemet er jo det samme uanset om hun har tavle eller ej...."

Nemlig. Men det forsvarer jo ikke brugen af hunden.

"Og så må i jo mene at ham der har sagt hun kan bruges til avl ikke er en ordentlig opdrætter... "

Det kan du tro.

• #391   13. maj 2008 Nej jeg kan bare ikke se hvorfor det er noget andet når hunden har tavle.... Enten er der et problem eller også er der ikke... Det kan ikke være både og i forhold til om hunden har tavle eller ej....

Og ja der er nok en grund til at jeg ikke vil sige hvad opdrætteren hedder...

Men nu kan i jo sidde og have jeres lille mening for jer selv

• #392   13. maj 2008 Jeg sidder her og forsøger at komme i tanker om, hvilke egenskaber en hund skal have for at jeg ville vælge at købe en hund, hvor jeg ved at moderen har temperamentsproblemer..

Jeg ved, at inden for min race blev der avlet på nogle linjer fra Østeuropa for en del år tilbage, som var mildest talt kuldrede. De var fantastiske brugshunde for dem, der kunne håndtere dem og de fik gode placeringer til prøver...
    Derfor var der mange, der gik på kompromis med deres sære og kuldrede temperament og avlede på dem...

Det har resulteret i et ENORMT avlsarbejde for at få avlet disse dårlige egenskaber ud af hundene igen.
    For kompromisset viste sig at være at gøre racen og ejerne en bjørnetjeneste. Og det på trods af flotte resulater her og der....

Så selvom jeg rigtig gerne ville finde en hund, der har brugsegenskaber, der er fantastiske og som ville kunne føre mig og min hund hund højt på skamlerne, så ville jeg alligevel sortere de hunde fra, som ikke har et perfekt temperament i linjerne....

Således også her... Ligegyldigt hvor fantastisk hunden er på alle andre områder, så har den ikke et fantastisk temperament.
    En hvalpekøber, der ved en smule om hunde og er lidt kritisk ville altid takke nej, men der er ingen tvivl om, at der er mange, der ikke sætter spørgsmålstegn ved den salgs, når de først har set de uldne marsvin i fødekassen...

Og det er dem, man som avler bør passe på.... For det er dem, der står og bliver magtesløse overfor det temperament, som viste sig ikke at være godt.... Og det er dem, er ikke forstår at forebygge og bestemt heller ikke håndtere det, når det bryder ud i lys lue...

Det er dem, der går til dyrlægen og får aflivet deres 1 årige hund.... Køber en ny uden at stille spørgsmål....

• #393   13. maj 2008 Anna

Det må du tage op med den person der skrev det. Vi andre skal ikke gøre rede for en holdning vi ikke deler. Det er blevet skrevet mange gange nu: tavlen gør ingen forskel når der er tale om en hund der er uegnet til avl.

• #394   13. maj 2008 Der er lige en faktor til: Din hunD har haft 2 drægtigheder bag sig - i EN ALDER AF 2 ÅR? (ups caplock)

• #395   13. maj 2008 Hmmm ja Fæ - det er ikke engang løgn!

• #396   13. maj 2008 Kors i hytten..............Aldrig har jeg da oplevet et mere uansvarligt og egoistisk menneske.................Et eller andet sted håber jeg sq at du ikke får solgt en eneste hvalp, men ender med 11 hvalpe med adfærdsproblemer selv!!!! Ja, jeg ved godt at jeg er modbydelig, men jeg har SÅ ondt af de hvalpekøbere og jeg mener at den enste måde du lærer det på, er ved at smage din egen medicin, for du er totalt udenfor pædagogisk rækkevidde.........Hvor der det dog trist for din stakkels hund og for de stakkels hvalpekøbere!!!!

• #397   22. maj 2008 Der er ingen adfærds behandler som har rådet mig til at bruge mundkurv da det ikke er et problem jeg har søgt proffesionel hjælp til.
    Det med mundkurven til alene hjemme problemer er noget jeg selv har prøvet mig frem med og jeg har haft gode erfaringer med det.
    Dessuden har det ikke noget som helst med det her indlæg at gøre. Så prøv at holde tingene adskildt hvis ikke det er for svært for dig.

Til Karin H. Hvad har det med sagen at gøre, at hun har været drægtig 2 gange...???

Til DK Fæhunden. Det kan godt være du har et problem med at jeg har valgt at få et kuld hvalpe på min hund men det gør jo ikke min hund til en køter.
    Hvis ikke du har andre midler at bruge end at kalde min hund en køter så syntes jeg du skulle finde et andet indlæg hvor du kan svine flks hunde til...

Jeg har mødt masser af mennesker som er mere uansvarlige. Så heldigt for dig at du er sluppet uden om dem.
    Jeg har f.eks i de 5 år jeg har gået til hunde træning ikke mødt en schæfer som ikke havde adfærds problemer eller problemer med deres hofter. Så dem der har opdrættet alle de hunde må jo være mere uansvarlige.

• #398   23. maj 2008 Til Karin H. Hvad har det med sagen at gøre, at hun har været drægtig 2 gange...???

DEN ER 2 ÅR!!!! Og har haft 2 kuld allerede - og som du skriver måtte hvalpene tages fra hende!
    Rovdrift dækker vist den slags meget godt.

• #399   23. maj 2008 Citat: Anna D
    Jeg har f.eks i de 5 år jeg har gået til hunde træning ikke mødt en schæfer som ikke havde adfærds problemer eller problemer med deres hofter. Så dem der har opdrættet alle de hunde må jo være mere uansvarlige.

Dét tror jeg ikke på !
    Din sandhed ligger tydeligvis et stykke fra normen.

Stakkels din tæve..
    Og ja, jeg har faktisk også en vis medfølse med dig, at du ikke lytter til opdrættere der faktisk VED hvad de taler om, når de kommer med gode råd til dig.

• #400   24. maj 2008 Til D K Fæhunden: Det er meget muligt du kalder din hund værre ting men det giver dig stadig ikke ret til at kalde min hund en køter.

Til Karin H: Nu må du altså lige læse hvad det er der bliver skrevet.
    Hun har ikke haft 2 kuld hvalpe. Hun har været drægtig 2 gange og har fået dem fjernet (fået abort sprøjte) begge gange.

Til Moster Gerda: Det er jo så ikke mit problem at du ikke tror på mig. Men alle de schæfere jeg har set til hunde træning har haft værre problemer end min.

• #401   24. maj 2008 Anna

Jamen?? Er det en "undskyldning/bortforklaring" at andre hunde er værre end din?
    Abortsprøjte 2 gange? Milde moses- der passes da ikke ordentligt på hende i forvejen - og mig bekendt skrev du at hvalpene blev fjernet på 25. dagen?

Jeg forstår simpelhen ikke du vil byde din hund det - hvalpekøbere - ja det ligger mig selv så inderligt fjernt at selv at ville bruge sådan en han/tæve i avl.
    Utroligt som penge kan trække.

• #402   24. maj 2008 for pokker, du er da ikke den hurtigste knallert på havnen. Den idé sutter sved af en død mands nosser! Lad dog den tæve slippe for et kuld hvalpe!

• #403   24. maj 2008 Jeg tror at uanset HVAD erfarne hundefolk fortæller Anna, bliver der lavet hvalpe på den stakkels tæve...........Der skal penge hjem til skiferien (lad os ikke håbe at det ender i et kejsersnit, for så kan det vist kun blive til en skitur til den nærmeste bakke)!!

• #404   24. maj 2008 Mette...ja eller en tur i skøjtehallen på lejet skøjter.......OG en kop varm cacao *G*

• #405   24. maj 2008 Susie:

*LOOOOOOOOOL*.....HVIS det skal være vildt, ja.........

• #406   24. maj 2008 Mette...*GG*.....rigtig rigtig vildt endda :o))

• #407   24. maj 2008 Kører denne tråd endnu.. Vildt

Og jeg tror desværre ikke, der er nogen, der kan komme igennem med gode råd til Anna

• #408   24. maj 2008 jeg har givet op... men hold kæft hvor jeg tager mig selv i at tænke ofte på den stakkels tæve og kommende hvalpe mange gange i løbet af en dag... det har virkelig ramt mig sådan en historie her, men mest af alt reaktionerne fra ejer... hvordan kan man være så blind? Hvordan kan man være så lukket for fornuft? Jeg kan ikke undgå at tænke: findes der mange som hende her i hundeverdenen?
    Nå, men der kan åbenbart ikke gøres noget... lige meget hvor mange argumenter, logiske forklaringer og vinkler der kommer fra ufattelig mange garvede hundemennesker, så trænger det bare ikke ind.

Jeg håber du brænder inde med hvalpene, så du forstår at det ikke er måden man laver seriøs avl!! Jeg håber at du får så mange problemer med hvalpene, at selv du vil ligge søvnløs om natten.
    Ja, det er skide syndt for hvalpene, men ellers er jeg bange for du gør det igen!
    Så må de høje odds for at det går skidt du udsætter din tæve, hvalp og EVT hvalpekøbere kome og bise dig i røven!

Sådan... færdig.

:-((

• #409   25. maj 2008 mod dumhed kæmper selv guderne forgæves

• #410   25. maj 2008 bise = bide

• #411   11. jun 2008 Ja hun har fået en abortsprøjte på 25. dagen...

Og i kan alle sammen sige hvad i vil... Det er stadig min hund og derfor mig der tager beslutningen om, om hun skal have hvalpe eller ej...

Jeg tror ikke lige i skal regne med at jeg kommer til at brænde inde med hvalpene da der stadig er rigtig mange som gerne vil have en hvalp efter hende

• #412   11. jun 2008 jamen hvis hun har fået en abortsprøjte så KOMMER der jo heller ingen hvalpe, som du kan brænde inde med.......vel ?

• #413   11. jun 2008 Det var så til en tidligere kommentar... Som jeg havde skrevet på et andet tidspunkt har hun været drægtig to gange før og fået dem fjernet (med abortsprøjte) på 25. dagen

• #414   11. jun 2008 2 parringer og 2 abortsprøjter....

Og der er nok en grund til at abortsprøjten er opfundet... Det er nok fordi at der nemt kan ske uheld

• #415   11. jun 2008 Nemt kan ske uheld???

• #416   11. jun 2008 Anna

Der er også en grund til at man har opfundet sterilisation!

• #417   11. jun 2008 Ja selvfølgelig har jeg bevidst parret min hund med en som hun ikke skal have hvalpe med også når hun ikke er gammel nok.... Hvad tror i selv..??? Så i behøver ikke sætte spørgsmålstegn ved om det er uheld....

Og ja udemærket ide med at sterilisere.... Jeg er bare færdig med at ødelægge mine hunde fuldstændig... Det har jeg prøvet en gang og jeg har aldrig haft så mange problemer med en hund siden hun blev steriliseret.... Så vil jeg hellere prøve at undgå uheld og stå med besværet med at holde en han og en tæve fra hinanden

• #418   11. jun 2008 helt sikkert det er super sundt at smide kemikalier i sin hund konstant

sq flot gennemtænkt det der....

• #419   11. jun 2008 Ja men jeg kan da godt se det er bedre for hunden at blive steriliseret og bagefter blive tosset i hovedet... Det er hun da meget bedre tjent med....

• #420   11. jun 2008 Gu er hun da ej blevet tosset alene på grund af en sterilisation - der skal have været noget i hunden i forvejen. Men det kunne jo i teorien lige så godt udløses af at få et kuld hvalpe.

• #421   11. jun 2008 KORS i skuret... :S

• #422   11. jun 2008 Jeg vil ikke risikere at gøre en tæve mere tosset i hovedet.. Det har jeg prøvet en gang for meget...

Nej jeg har da selvfølgelig gjort det bevidst.... Tro på det

• #423   11. jun 2008 Min tæve fejlede ingenting før hun blev steriliseret... Hun var en sund og velfungerende hund og efter hun blev steriliseret har vi ikke kunne tage hende med nogen steder mere... Så hvis ikke det er årsagen så ved jeg ikke hvad der er

• #424   11. jun 2008 holdda fest - det topper da totalt på skalaen for koldbøtter

• #425   11. jun 2008 Ja, jeg er overrasket at SÅ meget kan samles på et sted... :S

Man skal jo bare læse denne tråd, så har man eksempler for nærmest alle de fejl og fejlopfattelser, jeg mener man kan have angående hundehold og avl..

Det er sgu imponerende!

• #426   11. jun 2008 Det tror jeg på Beanmor ;o)))))))))

• #427   11. jun 2008 Sørgeligt er det ihvertfald - og akut iltmangel kan det næppe være - da det øjensynligt er af vedvarende karakter

• #428   11. jun 2008 Kors i r****!!!!!!!!!

• #429   11. jun 2008 Det er altså helt surrealistisk det her - det KAN ikke være rigtigt!

• #430   11. jun 2008 hmm..troede ellers 1. april var overstået..

• #431   11. jun 2008 seriøst det kan ikke være rigtig at dem der har lavet dette menneske, har undladt at smide en hjerne med i købet der må da for fanden, bare være en lillebitte klokke der ringer....

• #432   11. jun 2008 Patricia - nope - tror det tætteste vi kommer på klokker der ringer der - er når hjemisbilen er i området

• #433   11. jun 2008 ..jeg sidder med total åben mund og læser denne tråd! ..jeg ser nok total åååååååånsvag ud! hø hø.. og sidder og blir helt i tvivl.. om der bare blir taget total pis med ens inteligens herinde!
    ...hvis jeg ryster meget mere med mit hoved,,, ryger det ski af! ... måske det ville være mig en fordel.. at være hovedløs.. til at ku forstå budskabet i denne tråd!! .. jeg er målløs!

• #434   11. jun 2008 Det kunne være fantastisk, hvis vi var taget i røven allesammen..

Men for hulans, det skal være en, der har læst på lektien for igen og igen at kunne skrive det HELT rigtige... Ellere rettere det HELT forkerte ;o)

Jeg er bange for, at det er for vildt til at være usandt...

Fuldstændig surrealistisk, jeg er enig Karin ;o)

• #435   11. jun 2008 Og der er nok en grund til at abortsprøjten er opfundet... Det er nok fordi at der nemt kan ske uheld

Er jeg den eneste der sidder med tanken, at i dette tilfælde er der dælme andre ting der ikke er opfundet??????????????????????????????????

• #436   11. jun 2008 hold da kæft mand!!!

Jeg har tre ord jeg tænker på:

Det hvide snit!!

Og nej, det er ikke til hunden.

Sorry den grove humor, men hvis jeg ikke griner ad det, så græder jeg sgu!!

• #437   11. jun 2008 Anna......kan du ikke selv se, at det du skriver er langt ude i hampen ?

Du er færdig med at ødelægge dine hunde ??.......du er årsag til, at du gang på gang bidrager til, at din unge tæve netop ødelægges........fatter du slet ikke det ??

Abortsprøjten er opfundet fordi der nemt kan ske uheld.........kan du ikke høre hvor lamt det lyder ?
    Det fritager sku da ikke dig fra, at forskåne din hund for unødig belastning af krop og sjæl.

Jeg har haft tæver i over 18 år og har da aldrig i mit liv oplevet uheld af den art.......det sker kun hvis man er ligeglad.....specielt så mange gange som din tæve har oplevet det.

• #438   12. jun 2008 Jeg har haft tæver i 22 år - OGSÅ samtidig med hanhunde.- har aldrig oplevet eller haft uheld.
    Og din tæve er kun 2 år?????????

• #439   12. jun 2008 I kan sige hvad i vil... Jeg vil ALDRIG sterilisere en tæve igen det er simpelthen ikke det værd... Og så kan i mene hvad i vil om mig... For det er heldigvis ikke jer der skal tage beslutningen om, om hun skal steriliseres eller ej

• #440   12. jun 2008 Anna....nej det har du ret i....det koster også en del penge at sterilisere....så er det da meget sundere at give hende abortsprøjter 2 gange årligt.....du får sådan en god og frisk hund af det.......Host host.

• #441   12. jun 2008 Det har overhovedet ikke noget med penge at gøre.... Hvis jeg mente at det var det bedste for hende hvis hun blev steriliseret så var det også blevet gjort....

Britta hvad tror du selv????

• #442   12. jun 2008 der findes også P sprøjter?

• #443   12. jun 2008 Ja men hun kommer ikke til at være i samme rum som min hanhund når hun er i løbetid for min kæreste kan ikke finde ud af at holde styr på dem

• #444   12. jun 2008 det er da lykkedes hende to gange før? så hvorfor ikke lige sikre sig den tand extra når nu det ikke fungerer at skille dem ad...eller kasterere din hanhund?........der er så mange andre måder at klare det på, som er noget mere idiot sikre end bare at adskille hundene, når nu det ikke er meningen at de skal have hvalpe.............

• #445   12. jun 2008 Ja det er sket to gange før fordi min kæreste ikke kan finde ud af at holde styr på dem og der har de heller ikke været skilt ad når vi har været der... Men det kommer de til at være fremover...

Britta det er meget muligt at jeg har et problem men det kommer jo an på hvordan man ser på det for det kunne jeg jo også mene om flere herinde... Men jeg får ikke noget ud af at sige hvad jeg mener så det holder jeg for mig selv

• #446   12. jun 2008 Brak's - desværre er det jo meningen, at tæven skal have hvalpe...

• #447   12. jun 2008 ja...hvilket jeg stadig ikke forstår?

men derfor kan hun jo godt oplyses om mulighederne for at forhindre flere unødige aborter.............

• #448   12. jun 2008 Ja, det har du ret i...

Noget siger mig dog, at der er lukket for ny indlæring...

• #449   12. jun 2008 Mon hele denne tråd er fup? At Anna D bare vil se hvor mange indlæg der kommer og dermed slå rekorden?

• #450   12. jun 2008 Jeg har en udemærket måde til at undgå flere aborter... De skal bare holdes adskilt

• #451   12. jun 2008 Karin, det er en avanceret gang fup..

Anna forstår jo at sige det helt omvendte HVER gang.

• #452   12. jun 2008 .....jamen Anna altså.......læs nu hvad du selv har skrevet....tæven har fået 2 aborter pga uønsket drægtighed og din kæreste er ik så god til at holde styr på det der med adskildelsen.........hvad er det som du synes er så "udemærket", når det ik rigtig har fungeret før?

ta dig nu sammen og gør bare én god gerning.....sørg for at eliminere problemet ved at få neutraliseret de hunde...og hvis ikke neutraliseret, så i det mindste beskyttet kemisk via fx p sprøjte...

og hvad skal hanhunden i bund og grund bruge sine juveler til, når han ikke skal avle? tænk på hvor frustrerende det må være at være udstyrret med hormonelle lyster og så ikke være i stand til at bruge dem...så hellere fjerne den lyst fra ham..........

• #453   12. jun 2008
    Her er en hob af hundemennesker, der har opdrættet i årtier -som alle samstemmende fortæller dig det samme:
    DIN TÆVE ER UEGNET SOM AVLSDYR !

Du modsiger næsten samtlige medlemmer af den danske dyrlægestand, når du postulerer: det er usundt for tæver at få fjernet livmoderen !
    (At der er sket noget mentalt med din anden tæve i forbindelse med sterelitation, er usansynligt -du skal nok vende blikket i en anden retning for at finde svaret)

Er du klar over statistikkerne over hvor mange hunde der alene i DK bliver aflivet, enten pga adfærdsmæssige problemer eller bare fordi ejere ikke "orker" dem længere ?
    Der er stor sansynlighed for at netop DIN tæves hvalpe, kommer til at florere i denne statistik !
    Vi taler om over 15.000 hvalpe ÅRLIGT alene i DK -og tallet er hastigt stigende !

Prøv engang at tjekke hvilke hunde der er til salg; bare her på HG !
    Det er for størsteparten hunde mellem 8 mdr og 2 år !
    Der har ALDRIG tidligere i historien været SÅ mange hunde til salg i DK -udelukkende ene og alene fordi hunde er blevet et modefænomen !

Din tæve tilføjer ikke noget godt til nogen race, da det er en blanding.

Den tæve har nogle adfærdsmæssige problemer, den med allerstørste største sansynlighed ekspederer videre til hvalpene.

Danmark er i forvejen "overbefolket" af hunde -så det bliver ufattelig svært at finde et ordenligt hjem til hvalpene.

Hvorfor hulen lytter du ikke til fakta og tænker dig om en ekstra gang, istedet for at forsvare dit valg med nogle argumenter der ingenlunde kommer i nærheden af hverken erfaring, fornuft eller fakta?

• #454   12. jun 2008 Moster Gerda: hørt hørt! Desværre er det kun os der hører det, den der har brug for at høre det VIL ikke. smiley

• #455   12. jun 2008 moster.......stor klapsalve herfra :o)

• #456   12. jun 2008 eller sjippetovet i 7 års alderen.......

• #457   13. jun 2008 Vi har haft dem sammen før og det er derfor at de har parret sig... Jeg kan godt styre dem når jeg er der men det kan min kæreste ikke....

Og hvem siger at der ikke skal avles på min hanhund..????

• #458   13. jun 2008 Anna D: Har du læst det Moster Gerda f.eks. skriver? Det rører dig slet ikke eller hvad?? Du synes slet ikke der er nogen pointer i det hun skriver??

• #459   13. jun 2008 Som jeg har sagt før så mener jeg ikke det er et problem

• #460   13. jun 2008 Anna D: men i en diskussion kan man ofte godt forstå de andres meninger og synespunkter alligevel. Kan du slet ikke det?
    Og i en diskussion kan man også godt ændre synespunkt eller standpunkt når man bliver bombarederet med gode råd, erfaringer, facts og meget meget mere.
    Jeg prøver bare at finde ud af, om du overhoved forstår noget af alt det der bliver skrevet til dig?
    Om du overhoved giver dig selv tid til at prøve at forstå og tænke over det, eller om du bare vil være stædig og holde fast i det du har besluttet dig for lige gyldig hvad??

• #461   13. jun 2008 karina *HG-addict* !

Tjaaa - hvad er dit eget bud?

• #462   13. jun 2008 Karina H: Nu ville jeg have Anne til selv at svare, da man derfor bliver tvunget til at tage stilling til sig selv.
    Jeg kan sagtens tage stilling til hende og kn sagtens se hende udefra...
    men kan hun selv?
    Jeg prøver jo bare.. hvad skal man ellers gøre??

• #463   13. jun 2008 Kan kun give dig ret -

• #464   13. jun 2008 Anna, hvorfor hulen venter du ikke til din Tibetanske Mastiff, som du har købt med stambog - og får hende avlsgodkendt ? smiley
    Hun ser dejlig ud, og måske du i hende kan bringe noget godt til netop denne race ?! *s*

Der er SÅ meget at lære om hvalpeprægning, og mon ikke opdrætter til den tid er behjælplig ? smiley
    Samt du kan bruge ventetiden på, at skaffe dig viden om hvalpeprægning, hvad du skal være opmærksom på når du skal vælge hanhund til din tæve ?
    Avlsarbejde er spændende !
    Der er en masse forhold du skal være opmærksom på.
    Og jo mere viden du indhenter -jo større er muligheden for at der kommer et rigtigt godt resultat ud af det med hvalpene ! *s*

• #465   13. jun 2008 Jeg havde så aldrig solgt en hvalp til hende..

Den blir vel osse parret i hver løbetid..

Crist..

• #466   14. jun 2008 stine jeg tror ikke det hjælper at be til guderne med hende her....det er jo vanvittigt at man ikke kan se ud over sin egen næsetip

• #467   17. jun 2008 Jeg har selv snakket med andre der også ved hvad de snakker om og de mener at med de fremskridt hun har gjort så er det ikke et problem at avle på hende... Det er jo ikke fordi jeg ikke har snakket med nogen om det...

Jeg har også planer om at få min tibetanske mastiff avlsgodkendt det er det hun er købt for...

Stine M... Jeg kan så fortælle dig at en Tibetansk Mastiff kun kommer i løbetid en gang om året og det er jo ikke sikkert hun skal have ret mange kuld i hendes liv... Der skal stadig også være købere til dem...

• #468   18. jun 2008 Anna.. for mig fløjtende,hvis ikke du kan finde ud af at holde dem fra hinanden..

Med det ansvar og din evne,til at overhøre hvad så mange garvede folk,i denne tråd prøver at fortælle dig,ville jeg som opdrætter,at den race,gøre alt for at få min hvalp fra dig..

Men nu kan de desværre nok ikke se tråden..

Der skal jo osse være købere til de hvalpe,du søger han til.. Hvad hvis hun får 12 ?

• #469   23. jun 2008 Jeg har selv snakket med mange mennesker som synes jeg godt kan avle på min blandingstæve og det er bla adfærdsbehandlere og opdrættere så jeg må vel selv vælge hvem jeg vil høre på...

Og fordi jeg mener det så er det lige pludselig også dybt latterligt at få min mastiff avlsgodkendt og avle på hende eller hva????

Og ja hvis hun får 12 hvalpe så må jeg jo prøve at finde 12 købere sådan er det jo...

• #470   23. jun 2008 selv om det efterhånden tager lang tid, så synes jeg seriøst du skal prøve og læse denne tråd igennem igen og se hvad du selv har skrevet, det kan da ikke være dit ramme alvor det her vel...?

• #471   23. jun 2008 Hvorfor er det lige at jeg næsten skal være tvunget til at lytte på folk herinde og ikke de mennesker jeg har snakket med om det ?????

• #472   23. jun 2008 der er nogen der helt ærligt prøver og hjælpe dig og sige at der vil være stor sandsynlighed for at din tæver falder tilbage i samme spor som hun har været, og hvalpene vil højst sandsynligt også få et nervøst sind, er det ikke din tæve værd, lige at overveje det en enkelt gang mere, om du virkelig vil lade hende falde tilbage i samme rille.....

• #473   23. jun 2008 Dem jeg har snakket med mener ikke at det vil være et problem jeg kan komme ud for.... Men der er jo heller ikke nogen der siger at hun skal parres i hendes næste løbetid.... Jeg har stadig tænkt mig at arbejde med hende så hun kommer endnu længere end hun er nu selvom hun faktisk er begyndt at løbe hen til fremmede mennesker for at hilse på dem

• #474   23. jun 2008 anna, problemet er bare at man kan arbejde rigtig meget med en tæve, og få den rigtig god, men når de så bliver drægtige og får hvalpe, kan de ofte falde tilbage, og så er spørgsmålet om du gider og køre hele møllen igennem igen...

• #475   23. jun 2008 spørgsmålet er ik om ejer "gider" køre hele møllen igennem igen...for det gider hun da sikkert godt.........-men at prægningen af en tæve har slået fejl pga en stor hormonel forandring og dermed har den fået et tilbagefald, hvor man så kan levere et bundt hvalpe til ejere som må igennem hele møllen med deres hvalpe...sikkert ik enhver hvalpekøbers drøm og det burde virkelig heller ik være i avlers interesse at levere sådan en gang skravl i stedet for at satse på et mere sikkert valg når nu man er så fast besluttet på at ét eller andet SKAL der avles på......

• #476   23. jun 2008 Ja men klart jeg har da købt en hund til det hvide ud af øjnene bare for at have noget at avle på det er da klart for enhver...

Jeg kunne godt tænke mig hvis der var nogen der gad fortælle mig hvad der er galt i at jeg gerne vil avle på min mastiff for eksempel når nu jeg hele tiden skal høre på at jeg bare VIL avle på noget

• #477   23. jun 2008 Anna, det er ikke noget galt i, at du vil avle på din Mastiff, hvis alt til den tid er i orden.
    Men der er noget galt i, at du vil avle på en tæve, der tydeligvis ikke egner sig til det.

• #478   23. jun 2008 Der er bare flere herinde der lyder som om det er et problem at jeg vil avle på min mastiff.... Og indtil videre i hvert fald har hun bare et super temperament og så kan jeg ikke forstå hvorfor jeg skal sidde og høre på at fordi jeg også vil avle på hende så vil jeg bare avle på ALT

• #479   23. jun 2008 Næææ, det er nærmere en indikation af, når du vil avle på Happy, vil du avle på alt.

Og så kan man jo blive nervøs for, om du er i stand til at være kritisk, når du skal i gang med at avle på din mastiff.

• #480   23. jun 2008 Hvis jeg bare var skide ligeglad så var der jo ingen grund til at købe en hund til detv hvide ud af øjnene for bare at parre den med alt muligt mærkeligt

• #481   23. jun 2008 Anna, det kan være din intention er god, men det, der afsløres i denne tråd er, at din kritiske sans ikke er alt for veludviklet.

Og mon ikke det er det, bekymringerne går på?

• #482   23. jun 2008 Det kan godt være det bare er mig der ikke har forstået det rigtigt... Nu tænker jeg bl.a. på det som Stine M har skrevet

Kommentér på:
Mangler en hanhund

Annonce