1.983 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

temperaturfald temperaturfald

hej vil lige høre i andre herinde.

i bøgerne står der jo at man skal tage temperaturen den sidste uge. At der skal ske et temperaturfald og efterfølgende skal temperaturen så stige igen.

hvad er jeres erfaring med det?
mine tæver kommer aldrig helt ned under 37 grader.
men ligger tilgengæld og svinger i dagevis på 37, 2 - 37, 8.
og på de fødsler jeg har hørt om herinde, virker det også som om bøgerne har forenklet det noget.

er der nogen af jeres tæver, der overhovedet gør det efter bogen.
for så sku da gå rundt og tage temperatur på de stakkels kræ, hvis det alligevel ikke passer

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  temperaturfald
  • #1   4. mar 2008 Temperaturen på vores tæve faldt til 35,9 24 timer inden hun startede med opblokningen.. og ellers gik fødslen faktisk næsten lige efter bogen...

• #2   4. mar 2008 hold da op lige efter bogen altså

hmm det bliver spændene så om Bianca kan gøre det efter. hun skal parres for første gang ved næste løbetid

• #3   4. mar 2008 nja... næsten lige efter bogen.... der var da lidt komplikationer i og med at den sidste hvalp var lidt stor og sad fast.. derfor var han også noget lang tid under vejs.. men ellers var hele forløbet ganske problemfrit.. Brava var også førstegangs fødende, og en af hendes søstre havde nemlig haft mange problemer med at få hvalpe, og derfor var vi også ,lidt spændte...

• #5   4. mar 2008 altså ud over det med temperaturfaldet, så har vores tæver også en lang opblokning, men ellers er alt efter bogen. Galia har dog mange sædefødsler

• #6   4. mar 2008 Jeg har været ude for, at de fulgte bogen, og så har jeg været ude for at hunden ikke kunne læse..he he altså underforstået at damen ikke faldt i temperatur osv.

Personligt er jeg holdt med at tage temperatur, for jeg blev så irriteret hver gang den så steg igen, fra at have været under 37 grader, og man troede at nu var det nu:-)

• #8   4. mar 2008 Lykke det er præsis også sådan jeg har det.
    og min tæve er alligevel ikke alene op til en fødsel.

men herinde spørger jeg jo hvergang om de tager tævens temperatur og fortæller om temp. fald og stigning, imens jeg selv sidder og tænker mit.

• #9   4. mar 2008 Connie he he, ja kender det godt, det med at give det råd. Men måske er det jo også en god retningslinie så folk er mere opmærksomme på deres hund, hvis de aldrig selv har været med til en fødsel. For nogle tæver kan skisme godt snyde, så man nærmest ikke når at opleve opblokningsfasen(det har jeg været ude for).

• #11   4. mar 2008 Lilly faldt i 2 dage til 36,6 hvor hun steg igen - og den sidste dag lå hun på mellem 36,4 og 39,9 hele dagen. Tog ikke temepaturen før hun fødte, for at undgå unødvendig stress.

• #12   4. mar 2008 Og så gik det heller ikke helt efter bogen med første hvalp ved Lilly.
    Boblen kom og sprang kort efter - men hun fødte først den første hvalp efter 1½ time til trods for at bøgerne siger max 30 min. Havde fat i dyrlægen 2 gange, der mente vi godt kunne give hende lidt tid.

Hvalpen kom med bagenden først - nok derfor det tog så længe.

• #13   4. mar 2008 Mine tæver vil heller ikke følge bogen. Jeg tager heller ikke temp. mere for der er ikke 2 tæver der gør tingene ens, og det med at gå fra fodret 24 timer inden, holder heller ikke her, så jeg venter til lidt mere sikre tegn, veer, de er ikke til at tage fejl af.

Kommentér på:
temperaturfald

Annonce