Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Temperaturfald
  • #1   8. dec 2021 Hmm det kan du ikke rigtig bruge til så meget. Du skal minimum tage 3 gange dagligt. Temperaturen kan nemlig godt svinge op til faldet. Temperaturen skal gerne blive nede i et godt stykke tid.
    Stigningen her til morgen kan dog godt tyde på at noget er under opsejling. Puster hun? Gået fra foderet?

• Cecilie  C
    Cecilie C Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #2   8. dec 2021 Havde ellers fået at vide at 2 gange dagligt var nok - hver 12. Time.

Hun vil gerne spise, virker normal, men har dog kastet op her til morgen:)

• #3   8. dec 2021 Nej hver 12. time er langt fra nok.
    Kaster hun op, så kan hun godt begynde at tømme ud. Måske hun ikke viser synlige tegn på opblokning. Det gør mine tæver, men ved at ikke sjældent bliver ejere overrasket over at der pludselig ligger en hvalp. Jeg ville ikke gå fra hende, uden at der er en anden der holder øje.

Hvilken race er hun?

• Cecilie  C
    Cecilie C Tilmeldt:
    feb 2020

#4   8. dec 2021 Det er hendes 2. Kuld, første gang var det tydeligt at hun var i opblokningsfasen. Men måske det kan være forskelligt fra gang til gang..

Det er tibetansk spaniel.

• #5   8. dec 2021 Nej det er oftest samme måde de føder på. Det er rart at være lidt forberedt om man må sige.

• Cecilie  C
    Cecilie C Tilmeldt:
    feb 2020

#6   8. dec 2021 Hvad tænker du på? smiley

• #8   8. dec 2021 Jeg mener at det er ofte samme "fremgangsmåde" den enkelte tæve føder på, og det er rart at være lidt forberedt blandt andet ved hjælp af temperaturmåling .

• #10   8. dec 2021 Isabelle derfor jeg skriver i min første kommentar, at det kan TS ikke bruge til så meget.
    Her er opkast nok en bedre hjælp.

• #12   8. dec 2021 Nej ikke med sikkerhed, men chancen er klart større. Jeg har aldrig haft den store succes med det, men kommer klart tættere på, ved at tage temperatur oftere.
    Jeg kigger på tæven og hendes adfærd, og så bliver de scannet flere gange, og jeg kender derved termin.

• #13   8. dec 2021 Jeg venter bare smiley hvalpene kommer når de er klar;) har aldrig taget temperatur, syntes det stresser unødigt;)

• #14   8. dec 2021 Her har det passet med, at første hvalp er født inden der er gået 24 timer fra temperaturen er begyndt at stige igen.
    Jeg tager temperatur 3 gange dagligt og mine tæver har ligget under 37 i 12-20 timer, så det har været ret let at fange.

De har som oftest haft ret udramatiske opblokningsperioder, ingen halsen, både spiser og drikker, men går lige ud og tømmer sig nogle gange, først når det er lige op over med presseveer, begynder de at skrabe i kasse eller rykke tæpper i småstykker.

Hvis ikke jeg havde taget temperatur på Tilla er jeg ikke sikker på, at hendes hvalpe havde overlevet for jeg tror slet ikke jeg havde opdaget, at hun var gået i fødsel. En død hvalp med fastsiddende moderkage var årsagen til, at hun aldrig fik presseveer og bortset fra at hun var ude nogle gange sov hun sig gennem opblokningsperioden, spiste og drak som vanligt.

• #16   8. dec 2021 Isabelle - Jeg tror faktisk ikke det er så usædvanligt, men er nok forskelligt fra race til race. Jeg har overværet ret mange whippetfødsler og endnu flere gravhundefødsler.

Gravhundene har stort set alle sovet sig gennem opblokningsfasen og bliver først urolige, når de har presseveer.

• Cecilie  C
    Cecilie C Tilmeldt:
    feb 2020

#17   8. dec 2021 Tak for jeres svar, selvom historier om døde hvalpe og dårlige fødsler ikke hjælper.. Hendes temp. Lå på 36.7 her til aften. Hun flygtede da hun så termometeret, så jeg har valgt at vi ikke tager flere opmålinger. Ved hendes første kuld, var vi ikke i tvivl om at der var hvalpe på vej, så jeg håber på samme fremgangsmåde denne gang.
    Hun spiser gladeligt og har kun kastet op den ene gang, så vi venter i spænding lidt endnu. smiley

• #18   10. dec 2021 Er der noget nyt?

• Cecilie  C
    Cecilie C Tilmeldt:
    feb 2020

#19   10. dec 2021 Intet nyt. Hun er på dag 60, og viser stadig ingen tegn smiley sidste gang startede hun på dag 60.
    Ventetiden er ulidelig smiley

• #21   10. dec 2021 En opdrætter lod: vente, vente og vente. Er det dag 60 fra parring eller ægløsning?

• Cecilie  C
    Cecilie C Tilmeldt:
    feb 2020

#22   10. dec 2021 Det er dag 60 fra første parring - kender ikke ægløsningstidspunkt smiley

• #23   10. dec 2021 Nej så kan fødslen jo svinge en del smiley
    Det er oftest 63 dage efter ægløsning.

• Cecilie  C
    Cecilie C Tilmeldt:
    feb 2020

#24   13. dec 2021 I går aftes klokken 23.45 kom den første hvalp (han brun). Efter en opblokning på 9 timer:) klokken 00.20 kom den næste hvalp (tæve, hvid) 40 min senere kom den næste (brun, tæve) og klokken 01.45 kom den sidste (mørkebrun, han).
    Den sidste var der desværre ikke liv i, så vi gik igang med hjertemassage, kunstigt åndedræt, den blev suget og til sidst lykkedes det os at få den til at gispe lidt. Vi havde dyrlægen i røret, som desværre ikke mente at der var så meget at gøre for den lille gut - men vi fortsatte med varme håndklæder og lod lily slikke den og varme den. Vi gav den lidt erstatning, lagde den til hos lily og sådan fortsatte vi en times tid, hvorefter den sagtens selv kunne komme til patten og die, og en time senere var der intet at mærke på den. Alle 4 stortrives og vejer over fødaelsvægt ?? vi er glade og stolte!

Lily klarer det så flot! Desværre er hun ikke så god til det varme rum, og begynder hurtigt at halse og have set varmt. Der går heldigvis ikke så lang tid før vi kan skrue lidt ned smiley

profilbillede
  • #25   13. dec 2021 tillykke med firlingerne og den veloverståede fødsel ...

• #27   13. dec 2021 Fine "pæreformede" hvalpe. Stort tillykke smiley

Kommentér på:
Temperaturfald

Annonce