En træls beslutning, ingen parring øv. En træls beslutning, ingen parring øv.
Sidste år besluttede jeg at min golden retrivertæve (DKK) skulle have hvalpe. Og da jeg har den holdning, at man skal gøre det bedste for racen, og så vidt muligt forskåne de kommende hvalpekøberer for problemer, så har jeg nu brugt megen tid og penge på at få alt iorden.
Jeg har været på trimmekursus, ringtræning, til udstilling, fået HD foto, og gået til træning. Alt med gode resultater.
Hun er efter nogle rigtige gode forældre så manglede bare at få hende øjenlyst. Og så viser det sig hun har en øjenlidelse Retinal Dysplasi.
Den er ikke under goldens avlsrestriktioner, og dyrlægen mening var også at vi godt kunne parre hende.
Men jeg vælger at lade være, for hvorfor avle på noget der har en defekt (også selvom den er meget lille og sjælden).
Men øv hvor er det træls. Særlig fordi det nu er min 3. hund der har en fejl som gør, at jeg ikke vil bruge den til avl.
Jeg vil gerne have hvalpe, men går ikke på kompromis på nogen punkter.
Sommetider tænker jeg om jeg er for striks med de holdninger!
For hvalpe får jeg ingen af
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
Jeg kan godt se at det er virkeligt surt for dig at det er 3. hund hvor det går galt med et eller andet. Hvilket så også gør din beslutning endnu flottere.
Så hatten af for dig herfra
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 367
Det var der mange,der kunne lære meget af.......
Thumbs up for dig Anette !!!!
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.805
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 37
En træls beslutning, ingen parring øv.