638 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvornår når kan man se.... Hvornår når kan man se....

...om ens tæve er drægtig?
Hvilke tegn er der på ens tæve er drægtig?

Min tæve er parret for 3 uger siden og har taget ca ½ kg på, hendes dievorter er også blevet lidt større, men kan det skyldes eftervirkninger af løbetiden?
Hun er rimelig slank, hvor hurtigt vil jeg kunne se det på hende om hun er drægtig?

/Susanne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår når kan man se....
  • #1   15. aug 2005 Måske skulle du tage til dyrelægen med hende for at få det tjekket :o)

• #2   15. aug 2005 Men krydser da fingre for at hun skal have små raske hvalpe :o) Det bliver enormt spændende!

• #3   15. aug 2005 Hvis hun er hævet ved lysken skulle hun meget gerne være drægtig, men ville også tage til Dr. Dyr for en sikkerheds skyld. Ville da være rart at vide :O) Håber der kommer familie forøgelse :O)

• #4   15. aug 2005 Hej Susanne

Du vil tydeligt kunne se drægtighed omkrin 5- 6 uger henne, de bliver ligesom lidt udfyldte bag de bagerste ribben - senere vil de begynde at få lidt yver omkring ca 10 - 14 dage før de skal have hvalpe, kan du tit mærke hvalpe der bevæger sig hvis du ligger en hånd på hendes mave når hun ligger på siden.
    Et andet godt tegn er ofte, at de bliver kræsne, og går lidt fra foder ca 14 dage før.
    Her vil jeg så foreslå dig at give mange små måltider, fordi det er bedst at hvalpene er rimelig i vægt ved fødsel, og derfor har lidt at tabe af.
    1-2 dage før forventet fødsel - træk din tæve i foder, så går fødslen lidt næmmer for hende.
    håber dette kan være en hjælp
    hilsen Anne fra kennel Egelykke, mig med Glathåret foxterrier

• #5   16. aug 2005 Hvis du vil vide det med sikkerhed inden hun er langt henne, er det nemmeste at få hende scannet. På 25. dagen (ca.) kan dyrlægen afgøre det med ret stor sandsynlighed. Man kan ikke tælle præcis hvor mange hvalpe der er, men man kan godt få et indtryk af om det er et stort eller lille kuld.

• #6   16. aug 2005 Jeg har snakket med min dyrlæge da min tæve er drægtig, eller skulle gerne være smiley Og han sagde at man normalvis først kan se det på hunden ca. 5 uger efter parringen.
    Knus herfra

• #7   17. aug 2005 Tusinde tak for jeres svar.
    Var godt klar over man kunne scanne tæven, men det jeg eftersøgte var hvornår man tidligst kunne se det på tæven som Anne og Jeanett har svaret på, tak for det.

MIn tæve skulle forhåbentlig gerne være 24-25 dage henne nu. Ved ikke helt om man tæller det som dag 0 eller 1 ved første parring.

/Susanne

Kommentér på:
Hvornår når kan man se....

Annonce