{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Fodring af hvalpe {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ikke selv hvalpe, men kender nogen der har. Og jeg undrer mig ret meget deres måde at fodre dem på. Hvalpene er 8 uger og de får modermælkserstatning! De får også opblødt foder, hvilket jo er fint nok. Men mælkeerstatning ved siden af?? Og jeg tror såmænd også at hvalpene har fået modermælkserstatning til supplering siden de blev født. Der er 7 hvalpe i det hele og umiddelbart tror jeg sagtens at tæven kunne passe dem selv.

Hvordan har I andre gjort, når I har haft hvalpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af hvalpe
  • #1   3. dec 2007 andrea passede selv sine hvalpe med mælk hun havde masser, og så fik de opblødt hvalpe foder med a38 når de var gamle nok...

• #3   3. dec 2007 tine F - De får det ikke i sutteflaske. Og tæven har et stort flot yver. Hvalpene dier stadig hos hende. Jeg ved fra det tidligere kuld de havde (På samme tæve), gav de også modermælkserstatning (Og det er altså modermælkserstatning til børn vi her taler om!!), fordi de ikke troede på, at tæven selv kunne klare det, til trods for at hvalpene tog fint på...

• #5   3. dec 2007 tine F - Jeg har prøvet at snakke med dem om det, men så får jeg egentlig bare af vide, at jeg ikke ved noget om det... I følge dem ved de jo ALT om hunde og hvordan man holder dem; og jeg ved intet!! -Der er jo en grund til jeg IKKE vil anbefale nogen at købe deres hvalpe, hvis folk spørger mig. Jeg er nemlig af den overbevisning, at hvalpene er fejlernærede, selv om de ser fine ud!

Men skal nu nok nævne det med sødmælken. Tror måske jeg vil slå et smut forbi i morgen og snakke om det. smiley

• #8   4. dec 2007 Dober! - jeg kan sagtens forstå det, hvis foderet blev opløst i mælkeerstatning (Hvis ellers det var den rigtige erstatning), men de får det ved siden af. Nærmest i stedet for vand...

• #9   4. dec 2007 vi begynder at give hvalpefoder, når hvalpene er 3½ uge, der får de stadig mælk hos tæven, så vi giver ingen mælketilskud. Derefter begynder hun så småt at sige fra og det bliver mindre og mindre, de får hos hende. i den sidste uges tid får de det ikke længere opblødt.

et råd fra min dyrlæge er ikke at blande modermælk og erstatning, da det kan give svag mave. så hellere nogle hvalpe der er knap så tykke.

og slet slet ikke erstatning til mennesker

Kommentér på:
Fodring af hvalpe

Annonce