{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Priser på hunde uden stamtavle...!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige på DBA. dk for at kigge efter en lille ny hvalp, og jeg er da total i chok!!!!
Chihuahua hvalpe, som selt ikke liger en chihuahua hvor kun faren har stamtavle, 8000,-!!!!! Hvem vil dog betale det, uden egentlig at vide hvad man får???
Jeg siger IKKE at en hund uden tavle ikke er en dejlige og fantastisk hun, men at pris forskellen ikke er større, det er jo vanvittigt...!!!
Kan selt ikke forstå der er nogen som vil betale så meget for en hund uden tavle...
Og det er særligt chihuahua hvalpe uden tavle som næsten koster det samme + - et par 1000,-

Bettina som ryster på hovedet over folk kan finde på at tage så meget for deres hvalpe....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Priser på hunde uden stamtavle...!!!!
  • #1   6. nov 2007 udbud og efterspørgsel.....

• #2   6. nov 2007 men ja, det er helt vildt at tage så meget for en blandingshund

• #3   6. nov 2007 internaterne har da også små hunde smiley

• #4   6. nov 2007 Ja jeg er også lidt chokeret over de priser, især da jeg har købt en jack russell med stambog for 7000 kr.

• #5   6. nov 2007 INA B: Det er jo også fair nok, men som køber burde man vel vide hvad det er man køber...
    Og brugt tilstrækkeligt med tid på den kommende race til at vide hvad der er rimeligt at betale for hundem med eller uden tavle...
    Og det er jo fordi folk er dumme nok til at betale at de kan tillade sig at tage de priser!!!!

• #6   6. nov 2007 ja det er jo det jeg mener med udbud og efterspørgsel.. *s*

• #7   6. nov 2007 Det er fuldstændige vanvittige prisen....
    Ast hvalpe efter utjekkede forældre, uden chip og vaccination, 4500...what???

• #8   6. nov 2007 mine har kostet mellem 9 - 12.000 kr med DKK stamtavle :o)

• #9   6. nov 2007 bettina - hvilken hund er du på udkik efter ? han eller tæve, og hvilken pris ?

• #10   6. nov 2007
    ¤ Ejer af verdens dejligste chièr ¤ : Jeg har ikke helt bestemt mig endnu, men en Fransk Bulldog synes jeg rigtig godt om...

thresa K: Undskyld, men du forstår vist ikke helt hvad debatten går ud på... Det er vist ikke dig eller din ven der har købt jeres hunde men derimod jeres forældre!!! For en pige på 7 år har ikke (i mine øjne) kompetance til at vudere hvad en hund skal koste...!

Jeg håber framtidige hunde ejer vil tænke meget over hvad det er for en hund de køber, og hvad der er rimeligt at betale for den...
    Som sagt den Chihuahua jeg tilfældgvis så ligende ikke engang en ægte Chihuahua hvalp, så synes det er virkelig perverst at tage 9000 for en tæve!!!!
    (Dermed ikke sagt thresa K at den ikke kunne blive en 100000000 værd for dens kommende ejer, du betaler da vel for pokker heller ikke 6000 for en Gucci kopi?? Lige meget hvor flot den så end er!!!!!!!!)

Ja jeg er sku stadig i chok ;o)

• #11   6. nov 2007 Jeg synes også det er vanvittigt...

men en positiv tanke tænker jeg ;o) Gad vide om folk så ikke hellere vil give et par tusinde mere og få en tavle... Jeg mener nu når prisforkellen ikke er højere..

Den negative tanke: At det kunne ende ud i, at chi med stamtavle stiger i pris....

• #12   6. nov 2007 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41012994

Her så kan i jo selv vudere om det er en rimelig pris...

• #13   6. nov 2007 HEHE ja der er da vist noget spids i dem:-)
    Det er næsten samme pris som jeg tager for mine nøje planlagte og kæmpeforarbejde renracede stamtavle- hvalpepakke dværgscnauzere.. Puha det er vildt! og jeg har overvjet om jeg var for dyr!... smiley

• #14   6. nov 2007 <b>lige nøjagtig den annonce skal ALLE HOLDE SIG FRA hvis de vil undgå snyd og bedrag....
    Sælger er anmeldt flere gange til DBA... Det har også været taget op i chihuahuagruppen... Han sætter den samme mor ind, men udskifter jævnligt billederne af hvalpene med nye hvalpe som aldrig har været chihuahua.

• #15   6. nov 2007 Christina C - Super!!!

• #16   6. nov 2007 de vælger sjovt nok også at man ikke kan stille spørgsmål til annoncen.... gjort med vilje, så chi-kendere og opmærksomme hundeejere ikke kan afsløre deres bedrag.

• #17   7. nov 2007 thresa K:
    Lige nøgagtig med den annonce der er det snyd og bedrag..... og det er ikke rimeligt at folk som ved det, ikke advarer andre hundekøbere i god tro!

• #18   7. nov 2007 Undskyld at jeg lige "misbruger" denne tråd..

thresa K:

Er du virkelig kun 7 år?

Dine måde at formulerer dig på tyder at du er betydeligt ældre (men blot ikke er så god til at stave).....

Nogle der kender hende IRL?

• #19   7. nov 2007 Charlotte T: Jeg tænker det samme...

• #20   7. nov 2007 Charlotte
    Jeg sad lige og tænkte det samme, at et 7 års barn kan have sådan en viden

• #21   7. nov 2007 "jeg tro sku at jeg vil ringe til dem og hører om de har nogen hunde til salg .. jeg er ikke bleg for at kontakte nogen der er uden ide om hvor dårlig andre tale om en sådan person der måske end ikke selv er klar over at der er dårlig samtale om dem !!!

så det gør jeg .. og så vender jeg sku til bage og gir min syn på sagen ..... " Citat thresa K.

- hva så Threasa har du snakket med dem?? Var de kede af at høre ot der ikke er blevet snakket godt om dem på HG??

• #22   7. nov 2007 Nu vil jeg lige høre jer hvad i mener er en rimlig pris på hunde uden stamtavle??

Jeg har pt 4 hvalpe, de er et hovsa kuld og er en bla af havaneser og cavalier. Begge forældre er tjekket og cavalieren er både hjertescannet og øjenlyst vi har tænkt os at tage 3500 kr for hvalpene og så har de fået første vacc, chippet og sundhedsbog, 3 gange ormekur og der medfølgerhvalpepakke og en cd med billeder.

Er det i følge jer for meget???

• #23   7. nov 2007 Manglede lige et mellemrum....

• #24   7. nov 2007 ~~***Nadja***~~ .
    Jeg har slet ikke kompetance til at kommentere på om det er en rimelig pris.... :o)
    Kender ikke noget til de to racer, men umiddelbart lyder 3500 for en bla. hund som en rimelig pris...

• #25   8. nov 2007 Thresa K:

Der var ikke for at "angribe" dig. Jeg tænkte at du måske har skrevet galt i din profil (der står at du kun er 7 år), eller at du havde skrevet 7 år fordi du ikke var tilfreds med din stavning

Det giver fint mening at du er for Norge. Og hvis du virkelig kun er 7 år, så formulerer du dig virkelig flot!

Hvis du er ældre synes jeg du skal rette det. Mest for din egen skyld; i de fleste tilfælde vil en 7-årigs indlæg ikke blive tillagt meget betydning, og det vil da være ærgeligt hvis du er ældre......

• #26   10. nov 2007 Iben R : Mener du dermed at alle der har papirer på deres hvalpe er ærlige og kun avler rent???

så kan jeg da oplyse dig om en chihuahua med papirer (fra en kennel på sjælland) på 6 kg.!!! jeg ofte møder når jeg lufter min... At den så derudover overhovedet ikke ligner en chihuahua gør det jo bare endnu mere latterligt.

Jeg mener det er folk selv der er for dumme, når de ikke sætter sig ind i den race de påtænker at købe og læser om standarterne for den. Og jeg vil hellere give 9000 kr og opefter for en hund uden papirer end for en med papirer, der tydeligvis ikke er raceren.

• #27   10. nov 2007 Theresa:
    Ja... det er komplet latterligt at mange folk tror at bare fordi de køber en hund med papirer, er den raceren... Helt enig *S*

• bjarne H
    bjarne H Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #28   10. nov 2007 jeg støtter helt op her.. med teresa.. at hunde uden bøger skal koste så meget.... jamen prøv lige at hør her... de skulle koste de dobbelte hvis det stod til mig.... som udgangspunkt køber folk en hund med stamborg for at være sikker på racen de køber... så må folk gi det ,den koster men at folk så køber en hund uden stamborg er så folk der er ligeglade med hvad det er for en race... og det er dem vel ondt ,for den er lige så meget værd som en race hund... lige så meget som at vi mennesker er lige meget værd uanset race/farve.... men fordi folk før i tiden fik " smidt " et " gadekryds " i nakken så var man sku lidt ligeglad om hunden gik for lud og kold vand.... næ skal folk op med " muldvarpen " og gi kassen for en hund uaset race/ stamborg så skal folk nok tænke en ekstra gang inden de smider 6-10-15-20.000 kr ud til en ven af familien for det er det ..... HUSK DET....

• #29   10. nov 2007 Selvfølgelig er det dyr vi snakker om her, og derfor kan det tydeligvis være svært for folk at sætte pris på de små hoveder, kan jeg fornemme.......

Men selvfølgelig skal en hund med tavle ikke koste det samme som en uden, vis ordrætteren ellers har gjort sit arbejde ordentligt.... Og som ansvarlig køber af en ren race hund har du selfølgelig tjekkede op på dette!!!!

- Min egen Teddy feks er nøje planlagt, der er taget højde for hvem far skulle være om hvem mor skulle være. Så det kun er det bedste der er bragt vider...
    Det har resluteret i en utrolig dejlig hund, med en rigtig fin FCI bog, gode avls og udstillings muligheder, DET BETALER JEG GERNE MANGE PENGE FOR!!!

Den anden dag mødte jeg en flok i skoven, det var en kvinde hvis hund var hoppet på en anden hund i selv samme skov, og alle de hvalp der kom ud af det der var på tur. Utrolig dejlige hvalpe, men i kan sku da for pokker ikke mene, at den kvinde hvis hund der var blevet bedækket uden ansvar i skoven, kan tillade sig at tage samme pris for hendes uplanlagte hvalpe???????????
    Ingen ved om der er noget HD, patalla eller andre ting på nogen af de to hunde!

Og endnu engang THRESA du har stadig ikke svaret mig på hvorfor det er en selvfølge for dig at du har købt en hund MED STAMTAVLE!!!

Og SIF, din bekendt har tydeligvis ikke gjort sig forarbejde godt nok for så have hun aldrig købt en chihuahua der ville ende på 6 kg med eller uden bog!!!!

En anden tig er jo så de forskellige stambøger:
    DRU
    DHL
    DKK
    (FCI) Det er bestemt ikke de samme kriterier de stiller for optagelse!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #30   10. jan 2008 Mit første indlæg på HG - here it goes!

Interessant diskussion... kan man købe kærlighed? Og hvad skal den i så fald koste? :o)

Jeg mener ikke, at hunde uden stambog skal koste det samme som dem med. Og med stambog mener jeg DKK/FCI. En stambog er jo i virkeligheden bare et stykke papir med forældredyrenes navne og selvfølgelig skal et tilfældigt A4 ark ikke koste flere tusind kroner.

De folk, der avler i seriøse forbund bruger meget tid og mange penge for at lave gode hunde. De arbejder for racen og deres hobby og ikke for deres egen økonomi. Jeg har selv en hanhund, som bruges i avl. Han er testet for hjertefejl, patellaluxation og arvelige øjensygdomme. Desuden udstiller jeg ham ca. 10 gange om året. Det koster penge!!! Men det er jo min hobby, så det er ok. Jeg har regnet ud, at hvis han laver de omkring 80 hvalpe, som er tilladt i racen, går indkomster og udgifter ca. op.

Jeg siger ikke, at en DKK bog altid garanterer en sund og glad hund. Der er brodne kar i alle brancher. Jeg siger heller ikke, at blandigshunde slet ikke duer - selvfølgelig gør de det, hvis de er af sunde forældre, der passer sammen.

Nadja: Jeg synes du snyder dig selv ved at sælge hvalpene for 3500. Forældredyrene passer godt sammen (sind og størrelse), de er sunde og du har brugt meget af din tid og energi. Jeg ville hellere have sådan en hvalp end eks. en "raceren" cavalier fra et andet forbund end DKK (pris 7000-9000; i DKK 9000-10000). 5000 synes jeg er fuldt ud rimeligt!

Og til sidst... Tror ikke på at folk, der betaler 20000 kr. for deres hunde nødvendigvis behandler dem bedre end dem, der "kun" giver 5000.

Kommentér på:
Priser på hunde uden stamtavle...!!!!

Annonce