{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

spørgsmål omkring salg af hvalp/kennel {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem efter at have besøgt en veninde, og er nu lidt nysgerrig.

Min veninde har et par dejlige stamtavle hunde, og de har lige købt en stor gård/landejendom.
Og hende og kæresten har så talt om at de godt kunne tænke sig at opstarte en lille kennel med et par hunde.

Vi sad så og snakkede lidt frem og tilbage, om det arbejde det kræver etc..men lød som om at de var ret besluttet. og så er det at jeg er blevet lidt nysgerrig efter at vide følgende.

Hvad skal der til for at opstarte en "kennel"? Jeg mener, det er vel ikke alle der bare kan starte eller hva?

Og hvad med salget af hvalpene, det skal der vel betales skat af eller?

Jeg er lidt nysgerrig, for kender flere som har haft hvalpe hvor der ikke er blevet betalt skat, så hvad er forskellen? Hvor går grænsen fra at "bare" være hundeejer der avler, og så til at være en kennel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål omkring salg af hvalp/kennel
  • #1   5. nov 2007 Det må dem som har kennel jo vide, mon ikke de kommer på banen om lidt.

• #2   5. nov 2007 de skal vel igennem opdrætter uddannelsen!

• #4   5. nov 2007 Jeg mener at alle kan blive kennelejere.

De kan bare lave hvalpe og kalde sig kennel.

Hvis de vil være dkk-kennel skal der ansøges om navn, men i princippet kan alle vist.

Jeg vil ikke hænges op på det, men jeg har selv læst om det og var forbløffet over at der ikke skulle noget som helt til af godkendelse

• #5   5. nov 2007 Hvad menes der med kennel?

Snakker vi om hobbyavl på 2-3 hunde, eller hvalpefabrik i laden?

• #8   5. nov 2007 Tak for jeres svar smiley

Bianca: Jeg er helt enig med dig, da min veninde fortalte mig det, var min første kommentar "Jamen det kan du da ikke bare, kan du?" .. Synes da der burde være nogle regler eller lign... Så er det da klart der er så meget sindssyg avl rundt omkring.

• #9   5. nov 2007 Søster snobbet: Altså min veninde sagde "kennel", men lød mere som om at det var hobbyavl.. Og så er det jeg er nysgerrig efter at vide om den eneste forskel er "kennelmærket" + antal?

Og hvad med skat, som normal hundeejer der får hvalpe der betaler mange jo ikke skat, men det skal man vel som kennel ikk?

Synes faktisk det er sindssygt at alle bare kan avle løs, men det er bare mig..

• #11   5. nov 2007 Du kan godt få kennelnavn selv om du bor i lejlighed med 1 tæve. mange tror at kennel er noget med mange hunde. Jeg har kennelnavn, men for mig er det da også en hobby. Jeg er så blevet tjekket af DKK, men det er fordi jeg har taget deres opdrætter uddannelse.

• #12   5. nov 2007 Du skal altid betale skat hvis du har et overskud på noget du laver, uanset om det er blomsterbinding eller hvalpeopdræt.

Personligt betaler jeg ikke skat når jeg laver et kuld hvalpe, simpelthen fordi jeg skal være heldig for at det overhovedet løber rundt og hvis man ser på hundeholdet år for år, så er der i hvert fald underskud:-)

Derudover skal man tænke lidt over moms. Hvis man har en omsætning over 50.000 på årsbasis skal man være momsregistreret (og føre regnskab og jo derfor også lægge moms på hvalpene). Jeg tror dog at det er de færreste der er momsregistrerede og det er også sådan at Skat accepterer at en kennel har 2 kuld hvalpe om året uden at de er momsregistreret (jeg ved ikke om Skat reelt set kommer efter de kenneler som laver flere kuld uden at blive momsregistreret).

Så man skal altså betale skat hvis ens hundehold giver overskud (år for år) og man skal være momsregistreret hvis man har en stor omsætning (uanset om det giver overskud eller ej).

• #13   5. nov 2007 Og som Vibeke skriver så har kennelmærke og ordet kennel ikke noget at gøre med antallet af hunde og hvalpekuld.

Jeg har også en kennel og fik et kuld hvalpe i 2004 og har hvalpe nu, så det er jo ikke ligefrem masseproduktion:-)

• #14   5. nov 2007 Du kan få kennelmærke selv med en tæve !
    I DRU kræves der en erklæring fra din dyrlæge om at dine forhold er i orden. Jeg kender ikke reglerne i de andre klubber ! Så er det bare at finde et navn som ikke er optaget i forvejen :o)

• #15   5. nov 2007 rent faktisk kan man jo få kennelmærke uden hund.
    kender da nogle stykker (unge mennesker) der påtænker at få hvalpe på et tidspunkt, men ikke har forholdene og økonomien til det nu.
    Er det under DKK kan der gå lidt tid med at få godkendt kennelnavnet og det må ikke minde om nogen anden kennels navn, så derfor har de sat sig på et navn

Kommentér på:
spørgsmål omkring salg af hvalp/kennel

Annonce