Useriøse hendvendelser {{forumTopicSubject}}
Hej
Hvad skal der til før i ikke gider vende tilbage til folk der skriver til jer ?
Jeg har det sådan lidt jeg syntes sms er useriøst, især hvis det en sms udelukkende med hej har du flere billeder.
Inden jeg begynder sende folk flere billeder og har yderlige kontakt med dem vil jeg da gerne lide vide hvem de er hvad de kan tilbyde af hjem og hvad deres tanker med at få en hvalp er.
Har også efterhånden prøvet et par gange man kan bruge flere dage med at skrive med en og ud af det blå høre jeg ikke mere til dem.
Heldigvis er der også mange seriøse.
Men hvad kan få jer til ikke og vende tilbage på en sms eller vælge folk fra ?
okt 2023
Følgere: 96 Emner: 26 Svar: 3.031
dec 2024
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.661
Og ikke for at fornærme dig, hellere ikke de mest seriøse opdrættere.
Jeg ville aldrig købe hos en opdrætter der annoncerede der.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.988
Jeg har en del som kommer på besøg fordi de gerne vil møde racen, nogle ender med at købe hvalp her, andre køber hvalp et andet sted og endelig er der nogle som finder ud af, at det slet ikke er racen for dem.
Hovedparten af mine hvalpekøbere finder mig via min hjemmeside eller via specialklubbens opdrætterliste.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.071
Alternativt søgte jeg måske en voksen hund, og så er spørgsmålene jo lidt nogen andre.
Men du har jo mulighed for at skrive i annoncen, at seriøst henvendelser kan ske via *indsæt foretrukne kontaktmåde* og så ganske enkelt ignorere sms'erne, hvis der da ikke dukker en op, der viser lidt mere seriøs interesse.
Jeg har før set på opdrætterhjemmesider, at der er skrevet, at ved interesse kan henvendelse ske på mail, med beskrivelse af de forhold, man kan tilbyde hvalpen.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.781
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 143 Hunde: 5 Emner: 1.142 Svar: 38.515
Og er det ikke et svar jeg kunne bruge, ville jeg ikke skrive mere.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
okt 2023
Her har vi en opdrætter, der IKKE er ligeglad - og så skal han klandres for det
- Og så et svar på dit spørgsmål, TS:
(Men hvad kan få jer til ikke og vende tilbage på en sms eller vælge folk fra ?)
En SMS ville jeg aldrig svare andet på, end "ring til mig, eller send en mail". Jeg vil dog nok erkende, at hvis jeg fik en SMS med "hvad koster en hvalp?" og intet andet, ville jeg nok være lidt skeptisk overfor afsenderen
sep 2017
Følgere: 533 Emner: 146 Svar: 10.514
Hvor synes I i øvrigt at blandingshvalpe skal sælges, hvis ikke på DBA og G&G?
Edit: Jeg skrev åbenbart samtidig med Isabelle - to sjæle, en tanke
okt 2023
Og a propos blandingshvalpe:
Min svigerdatter fortalte for nogle dage siden, at hendes svigerinde overvejede at få parret familiens gravhund med en ikke-gravhund - og spurgte til, hvordan jeg har det med blandingshvalpe. Jeg indledte mit lille foredrag ( ) med at spørge, om det mon var en puddel, svigerinden overvejede at få parret sin hund med
"HVOR vidste du det fra????" var reaktionen.
Tjaaaaaaaaaaaa
sep 2017
Der er 10 personer som mener, at man ALDRIG vil købe en hvalp, der er annonceret til salg på G&G. Fair nok, det står jo folk frit for. Men skulle jeg vælge mellem en blandingshund fra Aabybro, og en hund fra en opdrætter der mener, at det er traumatiserende for hvalpe at komme til dyrlæge som små, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge. Ingen grund til at støtte et opdræt, der laver SÅ skravlede og mentalt sensitive hvalpe - heller ikke selvom der følger en DKK-tavle med.
Hvis Jonas ellers har gjort sit forarbejde, behandler hvalpene godt og vil sikre dem gode hjem, så forstår jeg ikke behovet for at være så negativ
okt 2023
At alle hvalpe så blev solgt på anden vis - via mund til mund metoden og min (fantastiske ) hjemmeside - er en anden sag.
jan 2007
Jeg sner ikke, hvordan disse hvalpe er avlet, men der er da intet her i tråden, der viser at der ikke er gjort et fornuftigt arbejde?
Som en anden nævner, er ret mange tavlehuskies jo åbenbart også blandinger... og det er da næsten værre, for det betyder, at der er DKK/FCI- opdrættere der systematisk snyder og svindler. Så vil jeg da næsten hellere købe en blanding på G&G fra en der er ærlig om, at det er en blanding...
nov 2023
Følgere: 73 Svar: 282
Jeg står snart i samme situation som dig og skal også ha hvalpe.
De er jo også blandinger på en måde.
Ingen af mine hunde kan komme i DKK da de har lukket for hundene fra Hviderusland og Rusland.
Det havde de for 1.5 år sidden. Men ved ikke 100% længere om det stadig er sådan.
Men jeg tror ikke jeg vil bruge så meget tid på sms. Har folk lyst til at købe hvalp her så må de ringe og der kan jeg bedre danne mig et indtryk af dem end over sms.
Men tror desværre man må forvente at man kommer til at bruge en masse tid på de forkerte. Men vigtigst er det hvalpene ender hos de rigtige i sidste ende.
Jeg kommer også til at bruge G&G og DBA.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 660 Emner: 122 Svar: 7.049
Vi har en standard mail vi sender med en række spørgsmål
Måske du kunne kopiere den ide
Det sparer en masse tid
Svarer de på den er der nogle vi kan sortere fra straks og resten ringer vi op og får en snak med
Det tager kortere tid på den måde
Lige nu håber vi at få en hjemmeside der selv sender standard mailen eller hvor man udfylder online straks og sender
Så springer vi et led over
Måske du kunne gøre noget af det samme
Det er langt fra alle ejere der er dårlige ejere fordi de er dårlige til at formulere sig på skrift er min erfaring
Nogle er fx ordblinde og enkelte er fra andre lande og har svært ved at skrive dansk
Men det er ofte noget helt andet at tale med dem
Vi har også ældre der ikke kan mail mm. De ringer bare
Nogle spørger da også til pris og det synes jeg er ok
Jeg har vist nok lige været ved at købe en hund ( shit! ) og der spurgte jeg da også til prisen
For mig er det relevant at vide også
Det samme med farve og langhåret osv
Vi har alle nogle præferencer
Jeg har fx en kat med blå øjne selv
Så jeg dømmer ikke andre så
Hårdt mere efter at have haft den telefon vagt i over et år nu
Jeg kan se at de fleste er virkelig søde mennesker der gerne vil dyret det godt
okt 2023
Selvfølgelig er det OK at spørge til pris, men i min optik er det tyndt, hvis det er det ENESTE, man spørger om.
Farve mv. må man selvfølgelig også spørge og have ønsker til. Jeg havde et kuld, hvor faren var rød, og 4-5 kommende hvalpefamilier ville SÅ gerne skrives op til en rød hvalp. Det var helt fint for mig - men jeg fik altså kun en enkelt rød
okt 2023
Husk billede
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.139
Der fortalte ejeren at h*n var blevet kontaktet af en der kun ville have en hvid for det så bedst ude på personens insta reel
apr 2018
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 925
Men jeg forstår så heller ikke at prisen altid skal være så hemmelig - man kunne jo samtidig forklare hvad den dækker.
Udover det, synes jeg den er lidt både og - nogle gange er der nogle korte afklarende spørgsmål man skal igennem først, før det giver mening at tage en lang snak.
Så måske man bedst undgår useriøse købere, ved at give de nødvendige informationer på forhånd, og dem som så ikke forstår at læse det.... Der er jeg lidt fordomsfuld og ofte tænker, at kan man ikke bruge 10-15min på at læse ting igennem, så er man nok ikke så seriøs.
G&G er blevet lidt et sh*tshow, DBA er lidt blandet - men i og med FB er blevet så lukket land for at skrive noget som helst om hvalpe nærmest, hvor skal folk så annoncere? For at fange den gængse danske hundeejer?
Ja "vi" ved at man skal gå ind på klubbernes side og se opdrættere og alt det gejl, men det ER da alt andet lige tricky, at finde derind. Jeg håber koebhund.dk også har bidraget til at det er nemmere, men man kunne ønske lidt mere forudgående information og pris.
Smag og behag
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.661
De fleste har vel hørt om google og kan google den race de evt er interesseret i og finde opdrættere på den måde.
At påstå, at folk ikke kan finde opdrættere fordi man ikke må annoncere hvalpe på facebook er langt ude.
Hvad gjorde folk inden faxebook ?
I dag er det lige før verdenen går i stå, hvis ikke facebook fungerer.
sep 2017
apr 2018
Det er faktisk svært at finde dem ind imellem
sep 2020
Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 913
På købhund.dk er der mulighed for at se en liste over opdrættere med kennelmærker, rigtig mange har måske ikke opdateret deres hjemmesider, men der er relevante kontaktinformationer og ofte bliver man ved kontakt henvist til en side på facebook, fordi det er nemmere for opdrætterne at opdatere en side på facebook fremfor en hjemmeside.
apr 2018
Men mange folk søger nok på race og salg og ender desværre andre steder
okt 2010
Jeg har ingen FB side for mit opdræt. Vi har en lukket gruppe for dem som har hvalp fra mig, men for hovedparten af mine hvalpekøbere starter kontakten med at de enten har været omkring min hjemmeside eller at jeg er blevet anbefalet af andre hvalpekøbere.
De der starter kontakten via hjemmesiden siger, at det er der i første omgang tiltalte dem, var at hjemmesiden tydeligt var opdateret i modsætning til flertallet af de andre hjemmesider, som de havde besøgt, jeg opdaterer ca. en gang om måneden, når vi har hvalpe flere gange om ugen.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.351
okt 2010
Min gamle 123 side blev overført til one.com og efter at have bandet og svovlet en uges tid mens jeg fandt ud af, hvordan den virkede, går det nu næsten lige så nemt, som da jeg havde 123
apr 2018
Så kender det bestemt
sep 2020
Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 913
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 78 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 6.081
prøv at kigge på WordPress. Når først den er på, så er den forholdsvis nem at gå til.... og der er oceaner af videoer på nettet til hjælp.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.351
Jeg skal bruge noget enkelt som 123 hjemmesider var, hvor man bare skulle klikke på det man skulle bruge.
Jeg har en side fra webnote men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at opdatere.
jan 2007
På FB er det altså ikke så ligetil at finde sådan noget, det er jo ikke helt det, de fleste bruger FB opslag til.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 925
Aaarhh, dét påstod jeg heller ikke
- Men folk vil gå til det de kender først jo.
Nu sidder jeg selv og kigger i udlandet på opdrættere, og der er godt nok mange døde hjemmesider, samme gælder herhjemme.
Jeg ville ønske folk mere aktivt brugte deres hjemmesider, fordi det er en nem måde at finde stamdata på hundene på, hvor FB så er fint til at dele fra hverdagen og aktuelle nyheder.
Ja man kan bruge FB, men de er også blevet meget stringente ift deres algoritme fanger en masse, de mener kan være potentielt salg eller lignende.
Derudover, så skal man nogle gange også lige huske at ikke alle er super-eksperter i at sidde og finde opdrættere, eller har en idé om hvor de skal starte, så kan man sidde nok så firkantet og mene hvordan det skal foregå, men man må jo huske folk går til det forskelligt og så overveje om de ikke også kan udgøre en god hundeejer, og dermed også have interesse i at lede dem ind på, hjemmeside, fb osv.
Useriøse hendvendelser