{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder på tæve - hvalpe.
  • #1   5. okt 2007 Der er ikke lovgivning, der laver sådan en begrænsning.
    Der er regler i de forskellige klubber, og de varierer..
    Personligt mener jeg ikke man bør avle på en tæve under 2½-3 år...

• #2   5. okt 2007 nogen siger 2 år, tror det afhænger af hvem du spørger

• #3   5. okt 2007 Hvornår bør man så senest få parret en tæve første gang?

• #5   5. okt 2007 oka.. nej men er der ikke noget med at tæven kan dø og få det rigtig skidt hvis det er for tidligt??

ved at tøsen's mor (vores ene tæve) da hun fik alle hvalpene tabte hun alt sit hår og blev så nedtrygt at hvalpene slet ikk måtte komme i nærheden af hende

• #6   5. okt 2007 I DRU er der en regle om at tæver under 45cm som ikke skal have tjekket HD må bruges i avl når de er 25måneder, jeg ved ikke med tæver over 45cm.
    Men man siger det er bedst at vente til de er 2år.

• #8   5. okt 2007 Nu handler det jo ikke kun om alder, når man vil avle..

Det handler også om, at hunden skal være så voksen og moden, at man kan se, hvad det er, man avler videre på.
    Desuden vil en ansvarlig hundeejer sørge for som minimum at få sin hund avlsgodkendt (det kan selvfølgelig kun lade sig gøre med en racehund), og at den i øvrigt lever op til de sundhedsmæssige og mentale krav, som stilles for racen.

• #10   5. okt 2007 Benedikte, dvs at man egentlig kan vælge at få hvalpe på sin tæve første gang når den er fx 5 år gammel? nu tænker jeg inden for min egen race som er amstaff.

det er ikke fordi jeg har planer om at lave hvalpe, kender bare nogen hvis tæve blev parret da hun var 4½ år første gang og jeg personligt syntes det er lidt synd at det er så sent den skal have hvalpe

• #14   5. okt 2007 altså nu det ikke fordi vi skal lave hvalpe overhovedet.. men vi snakkede bare om alle hunde igår..

• #16   5. okt 2007 kan godt se at der er forskel på hvor store racerne er og hvornår der er færdig udviklet smiley

mener bare at have læst et sted på nettet at inde for min egen race og andre mellem størrelse hunde at de ikke ville have godt af at få hvalpe for sent, dvs når de er mellem 3 og 4 år er sidste chance ellers ville der kunne komme for mange problemer med det.
    men kan sagtens være jeg husker forkert.

jeg ved alt lidt om det med at få hvalpe til jeg ville give i mig i kast med det, og vil heller ikke lave hvalpe på en hund uden tavle, så jeg har god tid til at sætte mig ind i tingene hvis det en dag skulle gå hen og blive aktuelt for os selv at få et kuld smiley

• #18   5. okt 2007 altså det jeg mener er, at hvis en tæve ikke har fået hvalpe før, at det er sidste chance for at få hvalpe, hvis hun har det, stod der vist at når den var 6 år, skulle den slet ike have flere kuld?

nogen der kan svare mig på om det er rigtig, eller om jeg husker helt forkert?

• #20   5. okt 2007 For schæferens vedkommende ville jeg mene, at den max skulle være 4 år, når den fik det første kuld.
    Og at det sidste kuld senest bør komme, når den er 7...

Men igen - det afhænger af racen. De store racer skal bruge lidt længere tid end de små. Og så er det nok også for genereliserende, tror jeg...

• #21   5. okt 2007
    Benedikte : okay, så jeg er ikke helt ude på et sidespor med det smiley jeg husker så forfærdeligt dårligt og desværre fik jeg ikke gemt siden hvor det stod.

der er mange som har en tendens til at bare ville have hvalpe på deres amstaff, lige meget hvad, og sådan er dem jeg kender med deres tæve på 4½ år. derfor ville det være rart at kunne sige jeg har ret i at det er synd for deres hund at de gør det så sent på hende.

• #23   5. okt 2007 2.2. Overskrifter af Forum-indlæg
    Et indlægs overskrift skal sige noget om indlæggets indhold. Et eksempel kan være: Du søger en prisvurdering af din hund og en god overskrift vil være: “Hvad er min hund værd”. Hvis du har fået nye billeder, så skriv f.eks.: “Der er kommet nye billeder af min hund”.

Vi forbeholder os retten til at ændre intetsigende overskrifter som f.eks. “Se her”, “hjælp” og lignende til en mere sigende overskrift, efter skøn fra hjælpe-administratorerne.

• #26   5. okt 2007 Jeg jeg mener så det er grisseri at avle på så unge dyr...

Tror i øvrigt at DKK har skrappere krav end den månedsangivelse der... Den svarer til den DDH har, som jeg mener er under al kritik...

Kommentér på:
Alder på tæve - hvalpe.

Annonce