3.655 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 80 Svar

Uventet fødsel - tørfoder til mor? Uventet fødsel - tørfoder til mor?

For noget tid siden blev vores tæve ved en fejl parret (vi havde ikke opdaget hun var i løb før det var for sent). Vi ønskede ikke hvalpe og fik hende derfor ultralydsscannet med henblik på evt. Abort.. men trommelhvirvel.. ultralydsscanning viste der ingen hvalpe var.

Her i går begynder vores tæve så at opføre sig sært.. holder sig for sig selv og generelt synes vi og vagttelefonen hos dyrlægen at det lød som livmoderbetændelse, så vi havde en tid til konsultation og evt akut sterelisering i dag.. men i går kl. 22 lander der pludselig en hvalp i vores seng, i den anden ende af huset.. efterfølgende landede 4 andre i hendes hundekurv.

Nu står vi lidt i en wtf. Situation men vil selvfølgelig give hvalpene den bedste start på livet. Vi har aldrig haft hvalpe før uge 8 før.. og Google giver os kun halve svar. Vi er klar over vi skal få så meget mad i vores tæve som muligt lige nu.. men skal vi fodre med noget bestemt? Hvalpe foder evt? Og bør vi fodre kornfrit eller ikke kornfrit? (Normalt skifter hun lidt mellem eukanuba, essentiels og arcana). Kom med jeres ultimative råd til et godt foder for moder og hvalpe at komme på og om hun skal have tilskud af kalk eller andet.

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Ps. Vi er godt klar over hun skal vaskes ordentligt efter fødslen men hun er simpelthen så øm i den del af kroppen så vi venter til i morgen..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uventet fødsel - tørfoder til mor?
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 30 Emner: 46 Svar: 900
    #1   1. mar 2022 I går blev hvalpene født ? Og i havde en tid i dag hos dyrlægen ?

Så fik i vel dyrlægen til at tjekke både hende og hvalpene i dag ?

Eller har jeg misforstået ? smiley

• #2   1. mar 2022 Hvornår blev hun scannet? Havde nok valgt en abortsprøjte uanset hvad, men det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget nu.

Der er heldigvis flere opdrættere herinde, som kan bistå med råd og vejledning, omkring fodring og ptægning af hvalpene.

Hvilke race/blanding er hun parret med?

• #3   2. mar 2022 Tillykke med de små smiley i skal fodre tæven med hvalpefoder, giv i første omgang alt hvad hun vil spise, så kan i altid regulere senere;)
    Det vil være en rigtig god ide at få dyrlægen til at tjekke både tæven og hvalpene i dag;)

• #4   2. mar 2022 Tillykke med hvalpene. Sikken en overraskelse!

Måske der er én herinde der har Birgitte Shjøtts bog elektronisk og kan sende?

Vej hvalpene hver dag, så I er sikre på at de tager på. Første døgn kan de godt tabe sig lidt. Tjek om der er endetarm på alle og om der evt er ganespalte. De første 3 uger klarer mor som regel alt. Der skal fodres med et lødig foder. Vælg gerne ét af de 3 I normalt fodrer med, men bare hvalpeversionen. Det giver mindst bøvl med maven. Får tæven lidt Lind mave, så prøv evt med lidt HUSK. Kom alle moderkager med ud?
    Ved ca3-4 ugers alderen tilbyder vi hvalpene VOM puppy. Når de har fanget idéen med fast føde, så blander vi mere og mere opblødt hvalpefoder i, dog lidt ad gangen. Det er nemmere for købere at overtage en hvalp på tørfoder. Brug det samme som tæven får.
    Vi giver ormekur ved 3, 5 og 7 uger og det gælder også tæven, da hun gerne rydder op. Google evt biosensor-program til hvalpe. Det er vigtigt at de kommer i hænder hver dag. Efter et par uger skal de have klippet negle. Brug en baby 3-i-én. De skal måske klippes hver uge. Så snart de kan stå solidt (4 uger nok), så på bordet hver dag, så de kan lære en karte/kam at kende. Det er en kæmpe hjælp for køberne, at hvalpene er håndteret. I behøver ikke tage dem på tur fra Herodes til Pilatus. Det er fint når hjernen er moden til det som 8-10 ugers. Men lav legeplads med forskellige underlag, forhindringer osv.

Spørg endelig.

Salla en abortsprøjte kan godt give hvalpe alligevel...

• #5   2. mar 2022 Hun skal have hvalpefoder til små racer, for at få nok fedt og mineraler.
    Giv gerne kalktilskud her mens hun lægger mælk ned.

Fjern alle løse tæpper og placer mor og hvalpe i en fødekasse eller lign med kun vetbed i. Løse tæpper giver stor risiko for at hvalpene forvilder sig ind under dem og tæven lægger sig på dem.

Tæve og hvalpe bør tjekkes af dyrlægen i dag.

Abortsprøjte gives 10 dage efter parring, hvor fostre endnu ikke kan ses på scanning. Det kan de først omkring dag 21, hvor de sætter sig fast.

• #6   2. mar 2022 Øv, for en måde at opleve sit første kuld hvalpe på, men stort tillykke med de små. Vi selv oplevede også vores første kuld på lidt a la samme måde, og fik heldigvis rigtig meget hjælp og gode råd herinde fra en masse kyndige damer smiley Så jeg er sikker på at det nok skal blive en fantastisk oplevelse trods den “skøre” start.

Tæven skal have hvalpefoder og fri adgang til vand. Måske vil hun kun indtage det i “sengen” de første dage. Hvalpe og mor skal tjekkes ved dyrlægen hurtigst muligt.
    Invester i en bunke vetbeds til hvalpekassen, de er fantastiske!
    Hold øje med at hvalpene dier godt hos mor. Vej hvalpene hver dag de første 14 dage for at sikre de tager på som de skal. Fødselsvægt skal fordobles de første 7-10 dage.
    Det er mine start-råd.
    Og hvis alt ser fint ud hos hvalpene, så træk vejret roligt - spørg en masse herinde, så er der mange gode mennesker til at hjælpe jer igennem med alle de spørgsmål der melder sig smiley

• #7   2. mar 2022 Tusind tak for alle svarene smiley
    De små og moder har i dag været ved dyrelægen og alt ser fint ud.. vi har fået at vide at moder er lidt til den tynde side, så vi skal gøre alt for at hun får nok at spise, samt at de minimum skal tage 30-40g på om dagen her den første uge, så det holder vi øje med.

@salla @malene hun blev scannet en måned efter parring. Vi ringede til dyrlægen samme dag som paring, fordi jeg havde læst at jo hurtigere abort sprøjte gives, jo bedre.. men dyrelægen synes ikke vi skulle give abort sprøjte medmindre det var nødvendigt, da det kunne skade livmoderen (hvad ved jeg?), og da ultralydsscanning intet viste efter 30 dage (ved ikke om hans apparat var gået i stykker?) så fik hun altså ingen abort sprøjte og vi gik lettede hjem derfra smiley

Jeg har udnyttet ugens tilbud i Maxi Zoo til at rippe min lokale maxi zoo for 50 kilo Essentials the beginning (sat ned til 494 kroner for 12 kg ;o hvis i fodrer med Essentials, så skynd jer, de bliver revet væk og er allerede udsolgt online).. og så tror jeg vi prøver at røre noget vådfoder og/eller leverpostej i for at sikre hun spiser, for lige nu rør hun det ikke rigtig, til gengæld har vi givet hende vådfodder og kvalitetssnacks i ret store mængder de sidste par dage..

Hvis nogen har Birgitte Shjøtts bog "hvalpe på vej" elektronisk, er vi vildt interesserede i den... ellers kan jeg se jeg må på biblioteket, hvilket jeg ellers ikke har været de sidste 10 år smiley

@Louise C hvad er ideen med Vom puppy? at få dem til at spise et fuldfoder der ikke kun er moderens mælk, indtil de kan tykke hvalpefoder? smiley

• #8   2. mar 2022 En helt anden ting... vi har lavet hvalpegård med hvalpekasse i vores stue nu... det er det eneste sted vi rigtig synes vi havde plads til at lave noget godt til dem.

Vores anden hund, Pede (kastreret han, ikke far til hvalpene), har dog været totalt ekskluderet fra stuen de sidste 3 dage, for vi kan mærke at vores tæve (selvom hun er i hvalpegården) at hun stresser vildt over at han er der... også selvom han virkelig ingen interesse har i dem, hvilket er totalt mærkeligt at se, for normalt er han super nysgerrig smiley ... hvornår kan vi tillade os at invitere ham ind i samme rum igen? har super dårlig samvittighed over at han er så ekskluderet, selvom vi selvfølgelig ikke glemmer ham og han er med i alle andre rum i huset smiley

@salla: Hvilke race/blanding er hun parret med?
    Det var en sort flat-coated retriever der sprang på hende, på vores lokale hundeeng. Super pinlig og akavet situation, ejeren var fanme ikke tilfreds over at de sad fast i hinanden de der 15 minutter smiley ... nå, men da ikke den værste blanding hvis nu det endelig skulle være.. måske resultatet rent faktisk kan resultere i en nogenlunde lydig samojede? smiley

• #9   2. mar 2022 jeg kan kun bidrage med ønsket om hvalpespam mange uger frem smiley smiley

tillykke med den uventede familieforøgelse

• #10   2. mar 2022 Isabelle har bogen elektronisk og har været rigtig sød til at sende den

https://www.hundegalleri.dk/bruger/164658-isabelle

• #12   2. mar 2022 Det m du undskylde Isabelle, mente bestemt at dt vardig smiley

• #14   2. mar 2022 Vi giver bare VOM puppy som opstartsfoder, da vi har erfaret at hvalpene går lige om bord. Ofte skal de bruge nogle dage til at finde fidusen. Vi har tidligere brugt Essential The Beginning.

• #15   2. mar 2022 Jeg har hvalpebøgerne elektronisk.

Send mig mailadresse, hvis jeg skal sende bøgerne.

• #16   2. mar 2022 Og så håber jeg at du har givet din opdrætter besked om kuldet smiley

• #17   2. mar 2022 Et par af mine tæver har bestemt ikke tolereret husets andre hunde i samme rum som hvalpene i begyndelsen. Det har så heldigvis ikke været stuen men soveværelse eller køkken.

Det har været lidt forskelligt, hvornår de har accepteret de andre hunde, men ikke senere end 3 - 4 uger. Men hver tæve er forskellig fra de andre, nogle har det kun taget et par dage, andre har været afslappet fra dag 1. Jeg kan godt forstå, I synes det er synd, når det nu er stuen, det drejer sig om, men jeg har altid prioriteret, at tæven med hvalpene var afslappet og rolig med det, og altså ladet det være op til hende at beslutte, hvornår de andre hunde var acceptable.

• #18   2. mar 2022 Vi sætter gerne hvalpe gård op omkring fødekassen. Vi hænger så kagerne over hegnet, så de andre hunde ikke kan kigge ind og omvendt, tæven ikke kan kigge ud. Det giver den ønskede ro her.

• #19   2. mar 2022 Når hvalpene herhjemme bliver små 3 uger gamle, går mine tæver selv ud og henter de andre 3 hunde ind for at hilse på de små vidundere smiley Indtil da vil de ikke acceptere de andre i nærheden af hvalpene.

• #20   2. mar 2022 Louise, hvilke kager er bedst til at hænge over hegnet? smiley
    Jeg kan godt lide æblekage, kan de bruges?
    Og hvordan får du hundene til at holde sig fra kagerne? smiley

Undskyld kunne ikke lade være

• #21   2. mar 2022 Anni æblekage er for slasket tror jeg. Måske en drømmekage smiley

Nej der skulle da stå lagner smiley

• #22   2. mar 2022 Tusind tak for bøgerne, Mette. Virker som rigtig god læsning. God ide. Vi har nu givet opdrætter besked og af respekt for hende tager vi heller ikke mere for hvalpene end de løber op i for os smiley

Louise godt råd med lagnerne, det tager vi til os og ser om hun reagerer lidt mindre på vores han om en uges tid...

Og så til det vigtigste.. et par billeder smiley

profilbillede
  • #23   2. mar 2022

profilbillede
  • #24   2. mar 2022

profilbillede
  • #25   2. mar 2022 Tillykke med dem smiley
    Bliv endelig ved med at poste billeder

• #27   3. mar 2022 Ååårh, hvor er de søde smiley

• #28   3. mar 2022 Tillykke med den uventede familieforøgelse smiley

• #30   3. mar 2022 Jeg kender faktisk et kuld samojede/retriever-blandinger. De har udviklet sig ret fantastisk smiley

• #32   6. mar 2022 Hvor meget skal man regne med tæven ligger hos hvalpene? Af hvad jeg kan læse mig til, er det tæven som skal vise når hun gerne vil aktiveres lidt igen.. samojede er jo generelt aktive hunde og i går begyndte hun at trippe lidt rundt, så hun kom på tur.. samme igen.. men jeg synes hun forlader hvalpene mere og mere..

Er det normal adfærd at gøre så tidligt? Hun kommer hvis de piver for det meste, men så snart de sover er hun den der er gået.. så pt. Er hun nok kun 50% af tiden hos hvalpene.

• #33   6. mar 2022 Det lyder helt fint. Her ligger de konstant hos hvalpene de første døgn, og eller udenfor hvalpe kassen. De kommer dog ilende hvis de små piber eller giver lyd fra sig. Trives hvalpene, så vil jeg ikke bekymre mig.

• #34   6. mar 2022 Tusind tak for ro i mavsen, Louise smiley de stiger fint i vægt ud fra princippet om at fordoble deres vægt indenfor første 10 dage, med undtagelse af én som nu suppleres med sutteflaske og indhenter godt.

Lige et billede fra hvalpegården smiley

profilbillede
  • #35   6. mar 2022 Her ligger tæverne fast vagt hos hvalpene de første dage, men så begynder de at få det lidt varmt smiley Så længe der er ro på hvalpene, når hun forlader dem og hun kommer susende når de pjevser/piber er det helt normalt smiley Og det lyder jo til at jeres hvalpe trives og tager fint på.

Og nøj, hvor er de nuser smiley

• #36   6. mar 2022 De ser fine og lækre ud smiley

• #38   8. mar 2022 Sikke nogle lækre små bamser smiley

• #39   18. mar 2022 Hvordan går det med de små vapser? smiley

• #41   29. mar 2022 Her kommer en update, beklager jeg har ladet jer vente så længe smiley en skam man ikke kan poste videoer herinde.

Ps. Min telefon er ikke super god til lige at fange dem i farten, så I får lige lidt rystede billeder i halv dårlig kvalitet smiley de er 4 uger i dag

profilbillede
  • #42   29. mar 2022

profilbillede
  • #43   29. mar 2022

profilbillede
  • #44   29. mar 2022

profilbillede
  • #45   29. mar 2022

profilbillede
  • #46   29. mar 2022

profilbillede
  • #47   29. mar 2022

profilbillede
  • #48   29. mar 2022

profilbillede
  • #49   29. mar 2022

profilbillede
  • #50   29. mar 2022

profilbillede
  • #52   29. mar 2022 Nuuuurh smiley

• #53   29. mar 2022 Hvor er de yndige. Jeg er helt forelsket. smiley
    Har du fundet hjem til dem ?

• #54   29. mar 2022 Åh hvor er de skønne smiley

Inde på din profil, kan du tilføje video smiley

• #56   30. mar 2022 De er godt nok skønne smiley
    Sjovt at der kan komme én med aftegninger, men den er faktisk den allersødeste

• #57   30. mar 2022 Vi er godt nok også selv forelsket i dem, hvis ikke vi havde fundet en masse gode hjem til dem, så havde vi selv beholdt dem alle smiley

@Anni der er én tæve tilbage, hun er simpelthen så kær det er hende på #44.. vi holder hende lige lidt tilbage for en familie vi regner med gerne vil have hende.. ellers har vi 4 uger endnu at løbe på, så jeg er fortrøstningsfuld smiley

@Salla der er faktisk to med aftegninger smiley men de er super søde og super pæne. Jeg har en ny yndlings hver dag smiley synes virkelig det er et kuld hvor de næsten alle er super forskellige både personlighedsmæssigt og udseendesmæssigt. Den hvide ligner enormt meget en samojede hvalp og den beige ligner utrolig meget en golden retriever hvalp, den sorte tæve (#44) ligner enormt meget en flatcoated hvalp... og de sidste to med aftegninger kan jeg ikke helt putte i en boks smiley

• #58   30. mar 2022 Super gode hvalpe bøger jeg fik fat i via. et medlem herinde fra btw. Tak for at hjælpe mig mod hende, Isabella smiley !

Jeg har dog to spørgsmål som er lidt ubesvaret pt.

1. Hvornår ville i, på denne årstid begynde at træne hvalpe til at tisse udenfor? jeg er godt klar over de ikke er helt klar til det her ved 4. uge, og at der stadig er lidt småkoldt (de har været ude en enkelt gang hvor der var solskin her forleden dag)

2. De er virkelig begyndt at tage fat i fuldfoder af diverse arter (vådfoder, barf, opblødet) og kan nu sagtens fortære en pølse VOM om dagen... men hvor meget bør vi egentlig fodre dem? jeg læste i en af bøgerne at en indikator kunne være, at deres afføring ikke må være alt for "slimet", men jeg synes ikke deres afføring er i nærheden af noget der ligner "tyndt".. hvor meget vil man typisk fodre om dagen for en hvalp i 4. uge, som man forventer en slutvægt omkring 20kg på? smiley

• #59   30. mar 2022 Mine hvalpe kommer ud hver gang de har spist og sovet fra de begynder på fast føde, dvs fra 3-4 uger, så nej 4 uger er ikke for tidlig smiley i starten kun få minutter af gangen, senere er de ude længere.

• #60   30. mar 2022 Fast foder efter ædelyst 3-4 gange dagligt, jeg fjerner skålen og tager dem ud og tisse når de går fra skålen.

• #61   30. mar 2022 @Bodil nå, jeg vidste slet ikke man startede så tidligt, det vil vi da begynde på så smiley

De 3-4 gange de får foder, hælder du så bare op så der er så meget som de lyster til, indtil de forlader skålen? Min tanke gik på om man rent faktisk kan overfodre sådan nogle små pølser smiley

• #62   30. mar 2022 Jeg giver dem en stor skålfuld og lader dem spise til de selv forlader skålen smiley

• #64   13. apr 2022 6 uger gamle i går smiley

profilbillede
  • #65   13. apr 2022

profilbillede
  • #66   13. apr 2022

profilbillede
  • #67   13. apr 2022

profilbillede
  • #68   13. apr 2022

profilbillede
  • #69   13. apr 2022

profilbillede
  • #71   13. apr 2022

profilbillede
  • #73   13. apr 2022 Sidste smiley

profilbillede
  • #74   13. apr 2022 @isabelle - Jaa de er i så lækker en alder nu smiley de er til gengæld også i en super krævende alder. Har arbejdet hjemmefra de sidste to uger, for at kunne lukke dem ud regelmæssigt mv. og regner med at gøre det samme de næste to uger, men de bliver mere og mere krævende smiley

Det leder mig til spørgsmålet...
    nogle der har nogle gode tips til at trætte sådan et hvalpe kuld? smiley det er ikke længere nok at lukke dem ud i haven + de konstant finder vej ind til naboen eller ud af haven smiley
    At gå tur havde måske været et naturligt step, men de virker ikke super engagerede i andet end at gnave i deres gå-line

• #75   13. apr 2022 Kogt kylling i bitte små stykker spredes ud på plænen fx, papkasser som hvalpene kan vælte, skubbe rundt med og bide i, fleece fletninger bundet op i træt så hvalpene kan trække i dem smiley

• #81   13. apr 2022 @isabelle hold da op, har aldrig set noget lignende smiley de må virkelig nyde hvalpe tiden hos dig smiley

Vores have er hegnet ind hele vejen rundt.. ovenikøbet har vi en meget tæt hæk bag indhegningen.. vi har endda haft begge vores hunde siden 8 ugers alderen i haven uden de er brudt ud.. men så formåede en af hvalpene lige at kravle igennem en kompostbunke og ud, den er nu også hegnet af, og tidligere i dag formåede en at komme under havelågen - den brygger jeg på en løsning på smiley

Sandkassen kan jeg da realisere med det samme, vores datters ligger ude i traileren og sand i skuret smiley

• #83   13. apr 2022 Snore er godkendt smiley

profilbillede
  • #84   14. apr 2022 Super lækre hvalpe smiley

Er du på Facebook, så er gruppen Aktive hvalpe virkelig inspirerende.

• #85   14. apr 2022 @Louise tak og tak for tippet smiley desværre er gruppen kun for DKK kennelhavere smiley smiley

• #86   14. apr 2022 Åh ja det er da også rigtigt smiley
    Jeg er dog sikker på, at du kan finde megen inspiration på nettet.

• #87   21. apr 2022 Øv en kedelig tur hos dyrlægen... og nok et perfekt eksempel på hvorfor man ikke bare bør parre hunde til højre og venstre smiley

2 fejlfrie hvalpe
    1 med stor navlebrok der kræver operation + klymptokid (ingen testikler) og haleknæk
    1 med kun én testikel som var meget lille
    1 med haleknæk

• #88   21. apr 2022 Køber sprang desværre også fra den lille charmerende fyr med navlebrok trods 80% nedslag i pris, øv øv. Føles lidt som en mavepuster på hans vegne, for de kommer virkelig under huden på en, de her små bæster smiley

profilbillede
  • #90   21. apr 2022 Øv øv smiley
    De kryptorchide kan du ikke regne med endnu. Det er vist ikke unormalt at de ikke er ende ved 8 ugers alderen.

• #91   21. apr 2022 @hippie - ja haleknæk er kun kosmetisk, moren har det også og man kan slet ikke se det for pelsen, heller ikke på hvalpene smiley .. så i det her tilfælde ubetydeligt, men på en korthåret race vil det være tydeligt

Den anden familie hvor kun den ene testikel er faldet ned, er også upåvirkede, men dejligt at høre Louise, det var også sådan vi forstod det på dyrlægen.. samtidig sagde han at det var en fejl man typisk gav afslag ved, så jeg var en anelse forvirret smiley
    Vi har godt nok taget depositum men vi har det også bare sådan at ingen skal tvinges til noget de ikke har lyst til, så vi satser på en anden dejlig familie til ham

• #93   21. apr 2022 Tror faktisk DKK har sat grænsen op fra 8 mdr til 12 mdr før man siger at en hund med sikkerhed er kryptorchid. Så der er tid. I øvrigt kan stenene smutte op og ned når hvalpene er så unge. Selv en tur hos dyrlægen og fumler i området kan få dem til at trække sig op i lysken. Prøv at mærke efter hjemme når der er ro på. De er nok på str med små ærter.

• #95   25. apr 2022 Vi har lavet en aftale med købere om at vi betaler halvdelen af en evt. operation hvis behovet skulle opstå (som vi også skriver på kontrakten) smiley den lille fyr med navlebrok har vi også fundet en rigtig god familie til.
    3 af hvalpene forlader reden i morgen, det bliver super sørgmodigt smiley

Hvordan plejer omregistrering at foregå? burde jeg ikke kunne se hvalpene sammen med mine andre hunde på hunderegister.dk? smiley ja dyrelægens telefontid er desværre ovre for i dag smiley

• #96   25. apr 2022 Okay prøvede lige at ringe til dansk hunderegister og de siger at det ca. tager 2-3 uger før man kan se noget derinde, så ingen ko på isen åbenbart smiley troede min dyrlæge måske havde forglemt det

• #97   25. apr 2022

profilbillede
  • #98   25. apr 2022 Dyrk lige hvor lækker ham her er, jeg er smask forelsket i ham og hans kæmpe tykke pels smiley

profilbillede
  • #99   25. apr 2022

profilbillede
  • #100   25. apr 2022

profilbillede
  • #102   25. apr 2022 smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Uventet fødsel - tørfoder til mor?

Annonce