gravid/fødsel/abort {{forumTopicSubject}}
hej
mig og en a mine klassekammerater fik besked på at lave et projekt om graviditet, fødsel oså vidre da hele klassen har om ''kvinden''. da jeg ik li kender nogen at spørge vil jeg derfor be jer om hjælp, hvis i gider fordi vi måtte ik bare finde noget ''profeser tekst'' fra nettet.
jeg vil blive glad hvis i gad hjælpe, og spør selføli ik ind privat eller noget men bare jeres viden i helhed
her er interview spørgsmålne som de andre fra klassen sku lave til os::
1. graviditet:
a. blir man nemmere syg når man er gravid?
b. kan man mærke at man er gravid udover at man ved det? hvordan og hvornår?
c. kan det gøre ondt at være gravid?
d. hvad er den tideliste måned en baby ka overleve at bli født i?
2. veer
a. hvordan ka man mærkd at man har fået veer? hvor gør det ondt?
b. ka man sove med veer?
c. hvordan føles presseveer i forhold til alm. veer?
d. hvor lang tid må man ha veer inden der blir gjor noget ved det?
3. fødsel
a. gør det ondt at føde eller er det kun veerne?
b. er det hårdere og gør det mere ondt at føde f.eks. tvillinger end kun en baby?
c. hvilket tidspunkt i fødsel gør mest ondt?
d. ka man føde siamesiske tvillinger uden kejsersnit?
e. hvad sker der hvis man føder helt alene, uden venner eller læger, bare helt alene? er det farlig?
4. kejsersnit
a. hvad er akut kejsersnit?
b. gør akut kejsersnit mere ondt end normal kejsersnit?
c. gør det ondt efter kejsersnit?
d. hva må man efter kejsesnit?
5. abort
a. gør det lige så ondt som at føde, hvis man får en ''uventet abort'' og får man veer?
b. hvordan har man det bagefter?
c. kan man abortere ved at blive slået i maven, eller få et chok?
d. hvor langt ka man være henne før man blir nød til at føde barnet hvis man får en ''uventet abort''?
ved godt det er et meget privat emne men det er jo bare hvis i ka og vil hjælpe selufølig
Kærligste hilsen
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
a. blir man nemmere syg når man er gravid?
b. kan man mærke at man er gravid udover at man ved det? hvordan og hvornår?
c. kan det gøre ondt at være gravid?
d. hvad er den tideliste måned en baby ka overleve at bli født i?
a. Nej det har jeg ikke hørt om før , graviditet er IKKE en sygdom
b. Ja det kan mærkes , på mange forskellige måder , nogen får kvalme , hovedpine , ondt i ryggen/bækken , ømme bryster , plukkeveer osv.
c. Ja , det kan gøre rigtig ondt ..
d. Jeg mener det er 5/6. måned , men der er ikke stor chance for at de overlever .. Har læst om en kvinde der fødte i 26. uge .. Barnet vejder 600 gram og overlevede ..
I øvrigt kan alle dine spørgsmål googles - der er mange gode hjemmesider om graviditet , fødsel og abort ..
jun 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 425
a. gør det lige så ondt som at føde, hvis man får en ''uventet abort'' og får man veer?
d. hvor langt ka man være henne før man blir nød til at føde barnet hvis man får en ''uventet abort''?
a. Det kommer an på hvor langt man er i graviditeten. Jeg aborterede tvillinger. Den ene da jeg var i uge 9 og det gav mini veer. Den anden var 14 dage senere og det ku godt mærkes. Nr 1 kom selv ud men nr 2 blev fjernet i narkose.
b. Jeg var ked, øm i maven og meget træt.
c. Ja.
d. over uge 12
jun 2008
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 425
PS. Jeg havde ikke så ondt da jeg skulle presse, men ved udvidelsesveene AV AV AV AV AV. Kunne sagtens mærke forskel på veerne. Det føltes som om jeg skulle ski.. da jeg fik presseveer.......... Men det værste var det lavement jeg fik..........
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 179 Svar: 1.170
a. kan kun svare ud fra erfaring fra at være støtte ved søsters side.
men ja!!
b. meget meget ked af det! også som pårørende!
c. ved jeg ikke, men udfra viden fra dagligdagen vil jeg sige ja
d. ved jeg ikke lige, men min søster mistede barnet da hun var næsten 4 mdr henne og hun fødte selv.
det kommer an på så meget, nogle gange kan en fødsel ikke lade sig gøre. mener jeg nok=)
jun 2008
gravid/fødsel/abort