{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Alder på hanhund? {{forumTopicSubject}}

Nu kom jeg lige til at snakke med min moster om hvor gammel en hanhund skal være, før han er klar til at lave hvalpe..

Hun siger at de skal være over et år gamle, før deres gener er fuldt udviklede, ellers kan man risikere at få "defekte" hvalpe?

Nogen der ved noget om det, for jeg må nok indrømme at jeg ikke aner noget om det!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder på hanhund?
  • #1   2. sep 2007 det med defekte hvalpe har jeg aldrig hørt om. men hanhunden skal være så fuldtudviklet at man kan se hvordan han er både sundhedsmæssigt og temperamentmæssig. Det vil først vise sig når han er udvokset, det kan så være lidt forskel på de enkelte racer hvornår de er det.

• #3   2. sep 2007 Det er også vigtigt at hunden er gammel nok , til at blive testet for evt. gener ved racen , en chi kan eks først testes for patelle luxution , når den er omkring 1½ år , og der er jo ingen grund til at gi defekte gener vidre ..

• #5   3. sep 2007 Tak for jeres svar! Jeg synes også det lød helt hen i skoven med at de ville lave "defekte" hvalpe!

Men som i siger, self. skal hanhunden ikke bruges før han er fædigudviklet, testet for patella o. lign. og evt. avlsgodkendt..

Kommentér på:
Alder på hanhund?

Annonce