2.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ditte
Ditte
Følger: 9 Emner: 4 Svar: 3

Parringsaftaler Parringsaftaler

Er der nogle herinde, der vil dele erfaringer med de parringsaftaler i indgår?

Drejer sig om stambogsførte hvalpe i DKK.

Er bare nysgerrig på hvad normen er for sådanne aftaler. Ved godt, at der indgåes flere forskellige typer aftaler, men håbede lidt på, at der var nogle der havde lyst til at dele den aftale i indgik ????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parringsaftaler
  • #2   4. feb 2022 Jeg har betalt et startgebyr mellem 6 og 8000 kr, samt et beløb, 2000, pr levende hvalp på de 5 af mine aftaler, danske hunde, den sidste var en tysk og her var prisen i alt ca det halve af startgebyret ved de andre, ialt ca 4000 kr i danske penge, så rigtig meget billigere.

• #4   4. feb 2022 I udlandet giver jeg én fast pris uanset resultatet (som regel én hvalp pris).
    I DK giver jeg som regel 2000 kr for parring + 1500 pr levende hvalp.

• #5   4. feb 2022 Jeg har givet 1000 Euros i Belgien/Tyskland. I Sverige har jeg givet det vi selv tager. 2000 kr for springet samt 2000 pr hvalp.

• #6   4. feb 2022 Giver det samme som Isabel med de kuld jeg har lavet, de sidste 10 år.

Det er vist meget racebestemt, hvad man giver.

• #7   4. feb 2022 Prisen for at min hanhund blev brugt, til et kuld i Tyskland, - var ham her smiley

profilbillede
  • #9   4. feb 2022 Kirsten, hvor er han smuk.

• #10   5. feb 2022 Jeg har altid parret i udlandet og vores aftaler har været:

En hvalps eller 1 hvalp - det har på forhånd været aftalt hvilket køn og det har altid stået i kontrakten at jeg selv har har ret til at vælge først samt hvornår hanhunde kan/skal vælge senest
    Et springgebyr samt en pris pr levende hvalp v. 2 uger, dog max hvad der svarer til en hvalps pris

Altid gratis omparring hvis tæven får 2 eller færre hvalpe eller går tom

Der er altid sat dato på betaling

• #12   5. feb 2022 Som hanhundeejer forlangte jeg en pris for min schæferhund, som jeg seriøst ikke kan huske hvad var ?
    Men prisen var fast, hvis der kom minimum 3 levedygtige hvalpe.
    Kom der færre kunne tæveejeren vælge en gratis omparring. Kom der ingen, så skulle tæveejeren ikke betale.
    Parringsafgiften forlangte jeg iøvrigt først, når jeg skulle underskrive papirene på indregistrering for hvalpene i DKK.

Mine maller parrer IKKE i Danmark - og eftersom de findes i ret mange eksemplarer udenlands (kombien er gentaget og har afstedkommet i alt 21 stks afkom), så ingen grund til at køre fra Tyskland til Danmark for at parre, når der allerede findes et par kuldbrødre der.

• #13   8. feb 2022 De parringsaftaler jeg har haft indgået har været MEGET forskellige. Alle på udstillede dkk hunde inden for samme race.

1. 2000kr for parringen - 1500kr pr levende hvalp
    2. 1500kr for parringen - 1000kr pr levende hvalp
    3. 1000kr for parringen - 2000kr efterfølgende uanset antal hvalpe

• #14   8. feb 2022 Jeg har købt en parring i tyskland for år tilbage - det var en pris som betaltes kontant og en mundtlig aftale om at kom der under 2 hvalpe så måtte jeg få en omparring. Værdien var ca. 1/2 normal pris for en hvalp.
    Jeg har “solgt” en parring til 0kr. Mod at have retten til at købe en hvalp hvis jeg ønskede det. Aftalen var at kom der mange hvalpe så ville jeg gerne have et beløb for det. Men det var ikke aktuelt med kun 2 hvalpe i kuldet. Og en omparring var ikke aktuel. Tæveejeren har siden fået en hanhund og hun har mundtligt sagt at får jeg brug for en parring med ham en dag så finder vi en løsning smiley
    Nogen gange er de gode relationer mere værd end penge i hånden.

Kommentér på:
Parringsaftaler

Annonce