{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  zobel farvet cocker spaniel Eller brun med lys/karamel
  • #1   24. okt 2021 Farven er vist ikke fci-godkendt, så det kan blive svært at finde en (ordentlig) opdrætter.

  • #2   24. okt 2021 Nu køber man ikke en spaniel (eller bare en hund) pga en bestem farve der matcher sofaen...

  • #3   24. okt 2021 Kan du ikke bare købe en der hvor du har billedet fra ( nettet ) ... der står nede under billedet hvem / hvilken kennel der avler dem ? ... smiley

  • #4   25. okt 2021 Kender slet ikke kennelen, men det ser ud som om, at kennel Vanillajoy ved Brædstrup bevæger sig i de nuancer. Om farven er godkendt eller ej, ved jeg ikke noget om. Jeg kan dog se at det er DKK-hunde og at der bliver brugt sundhedstestede forældredyr.
    Selvfølgelig må man købe hund efter farve. Man kn bare komme til at vente noget længere, og man må ikke gå på kompromis med kvaliteten fremfor farven.
    Hvis jeg ønskede mig en brun Labrador (sker dog aldrig) og blev tilbudt en gul eller sort, så havde jeg da sagt nej tak.


  • #5   25. okt 2021 Er der ikke noget med at det ikke er så længe siden, at farven blev uønsket?
    Synes jeg læste det et eller andet sted.


  • #6   25. okt 2021 Hurtigt kig i FCI standarden; nej, Zobel er ikke en anderkendt farve.

  • #7   25. okt 2021 Maya - små 10 år, så vidt jeg lige kan se, så jo relativt ny

  • #8   25. okt 2021 Ok så var jeg ikke helt galt på den, dog er tiden gået stærkt, hvis der alligevel er gået 10 år.

  • #9   25. okt 2021 Jeg må tilstå at når folk spørger efter farve som det første - og så endda efter en ikke anerkendt farve - så må jeg tilstå at min første tanke er at TS ikke har set sig helt ind i hvad en spaniel er for en hund smiley Men blot er faldet for dens udseende og derfor får sig noget af en overraskelse når så hunden 'folder sig ud'. Og ja, det kan godt være jeg tager fejl smiley
    Uanset hvor pæn den er i farven, så er det ikke en klappe-hygge-hund, der trives med IKKE at komme ud og arbejde - heller ikke selvom det ikke er en field trial model.
    ... ca 1 km fra os bor sådan en. Hanhund på nu 2 år. Han får lange cykelture og har derfor en ganske fortrinelig kondi. Men han får INGEN mental stimulering. Så han er ved at have tygget sig igennem hjemmet, han stikker af og går på jagt i områdets remisser og han er begyndt at springe ud af haven og overfalde andre hunde. Det er nu to gange gået ud over Clinton (der så heldigvis ikke tager det særlig tungt).


Kommentér på:
zobel farvet cocker spaniel Eller brun med lys/karamel

Annonce