{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.516 visninger | Oprettet:

Er der grænser? {{forumTopicSubject}}

Er der ingen grænser for hvad folk vil gøre for penge? ALT kan sælges i coronatider, hvor der ikke hentes så mange hvalpe fra hvalpefabrikker til Danmark. smiley smiley smiley smiley

https://www.gipote.dk/hunde-annoncer/200956-herlige-xolodor-hvalpe/?fbclid=IwAR3RKOx5Ealq7jLBT3MqIfnYfTFrKtvA3DffManNykkIZxxzskU8rdbvXqQ

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der grænser?
  • #3   25. mar 2021 Jeg ville hellere få trukket mine tånegle af uden bedøvelse, end give 11.500 kr for noget SÅ grimt smiley

• #4   25. mar 2021 her kan sætningen "den er så grim at den er sød" IKKE bruges smiley

• #5   25. mar 2021 Jeg faldt over en dame, som laver "shiffon" hvalpe smiley Prisen fremgik desværre ikke.

• #6   25. mar 2021 En blanding til den nette sum af 21500 ;( en stambogsført löwchen koster omkring 14000, folk vil bare snydes!
    https://www.gipote.dk/hunde-annoncer/200907-coton-de-tuelarbolonka-twetzna-hvalpe-8-uger--salgklar-0904-2021/

• #8   25. mar 2021 Shit en pris smiley

• #9   25. mar 2021 Holy crap!!!! smiley

• #10   25. mar 2021 nu skal jeg heldigvis ikke have hund, og jeg ved også hvad man ikke skal støtte ...

men mit hjerte er helt bestemt til "den er så grim, men fortjener et godt liv" smiley ...
    jeg kan også se charme i Kinesisk Hårløs og Bull Terrier ... dem finder de fleste vist også grimme

• #11   25. mar 2021 Jeg har givet mindre for mine to med DKK tavler.. Yikes

• #12   25. mar 2021 Det er ret klart at der findes ingen grænser for hvad folk vil avle på. Blot det giver penge. Mange penge.

• #13   25. mar 2021 Så længe der er folk der vil betale så er er der vist ingen grænser smiley
    @6: De må have røget et eller andet eller sat kommaet forkert i den pris smiley

• #15   25. mar 2021 Folk er totalt i panik. En opdrætter havde 3 hvalpe. Hun fik over 300 henvendelser.

Og folk køber kritikløst.

Jeg er blevet gjort opmærksom på en annonce, hvor sælger skriver (meget forkortet) "På vegne af Fyns Politi sælges 4 hvalpe. Begge forældre er ren husky, men hvalpene er uden tavle. AT betale: 12.000,- stk!!!
    Og lur mig om de ikke allerede er solgt. Og lur mig om de ikke kommer til salg igen, senest efter sommerferien.

• #17   25. mar 2021 11.500 smiley og så får man ikke engang en hund der ser cute ud,, men 11500 det er heeeelt tosset smiley

• #18   25. mar 2021 Jeg venter et kuld til maj, jeg tror jeg vil tilbyde folk at købe dem som Doodle i stedet for löwchen smiley de ligner det folk går efter når de ønsker Doodle smiley pris Doodle 20-25000, löwchen 14000 gad vide hvad folk vil have smiley

profilbillede
  • #19   25. mar 2021 Labradoodle går til 60.000 svenske kroner for tiden, så sæt i gang hvalpefabrikker!

• #21   25. mar 2021 Åbenbart er der ingen grænser. Men efter min mening, skulle både sælgere og købere skamme sig. Nok mest køberne, der giver hvalpefabrikker kronede dage, ved at støtte hvalpefabrikkerne. Hvalpefabrikkerne har ingen skrupler, det burde køberne have. Men det er åbenbart vigtigere, at få hvalp her og nu, frem for at vente. Ved godt, at efterspørgsel og pris følges ad. Men det her er helt ude af proportioner.
    Tror mange af de blandninger sælges, fordi folk vil have noget andre ikke har og det betaler folk kassen for. Så er det ligemeget hvad hvad det er blandet af.

• #22   25. mar 2021 Det stikker jo helt af! Og så er hvalpene - sorry to say - jo nok det grimmeste man kunne forestille sig et match mellem smiley En zød lille bollipoo (ja det er jo det nye) måske.. men det her.. så betaler man da bare for at få særheden..

Og der er voldsom voldsom efterspørgsel overalt. Kommentarer på facebook flyder over med "jeg har sendt en PB" og "har du flere??" så snart der dukker billeder af hvalpe op. Ja folk ulejliger sig ikke engang til lige at tjekke om det rent faktisk er nogen der sælger en hvalp....

Og så er der kommentarerne i den anden boldgade: jeg har slet ikke råd til at give 12.000, det er mange penge, er man kun seriøs hvis man har mange penge, hvad med os der har børn og bil, osv osv...
    Jamen hvordan køber folk lige hvalp?? NU vil vi have hvalp og så skal den satme også være på bordet om 2 måneder?? Er det fuldstændig utænkeligt at der kommer månedlige udgifter på en hund - som man kan lave en opsparing af nu?!
    Nej, for når man har besluttet sig, så sættes al impulskontrol og rationalisering åbenbart ud af spil..

Det er frustrerende at se på - både sælgere og købere smiley smiley

• #23   25. mar 2021 Det er en fuldstændig vanvittig blanding smiley
    Jeg synes en Xolo er en smuk hund, men det der..

Markedet for hvalpe her under corona er gået fuldstændig amok. Jeg plejer at have 1-3 forespørgsler på hvalpe om måneden, det har jeg haft om dagen de sidste 4-5 måneder smiley

Håber markedet for hvalpe falder lidt til ro igen, når hverdagen bliver mere normal.

• #27   26. mar 2021 Checkede lige den der gopte side. WAUW folk er ikke kede af det. 11.500/12.500 for en herlig blanding af golden retriver/samojedspids og husky smiley De skal nok blive 'sjove' sige jeg og tænker tilbage på de to golden/samojed blandinger jeg har kendt. De begge endte med aflivninger pga nogle virkelig trælse temperamenter.
    Old English bulldog/husky - hvor man når man ser farven tænker 'og noget andet'; en af forældrende må have været merle og det er ikke en anerkendt farve i nogen af de to racer smiley Den er da i det mindste billig.
    Adskillige labrador kuld uden stamtavler til højere priser end dem med stamtavler, markprøver, sundhedsresultater osv. Nogle af dem er så endda ikke helt renracede selvom overskriften siger labrador.
    En fejlkøbt bulldogblanding på 7 mdr med øjenbetændelse: 15.000 spir smiley
    Men selvfølgelig er der jo så ingen garantier for at skidtet nu også sælges til de priser smiley

• #28   26. mar 2021 Ej men man skal lade være med at kigge på de sider, det er fuldstændig forrykt.
    12.500 kr for et kuld chihuahua/pekingeser-blandinger, 4.000 kr for at reservere, og så tænker man "av" når man ser de ben tæven går rundt med smiley
    19.500 (!!!) for pomeranian-hvalpe m. tavle, og en "american bully pocket" på 7mdr til den nette sum af 18.000.....

Et kuld staff/cane corso blanding, 13.000 f.... kroner!! Hvor sælger reklamerer med at "2 solgt på 4 timer" og det koster 4.000 i depositum som IKKE bliver refunderet hvis køber springer fra smiley smiley

Jeg ved slet ikke om jeg skal grine eller græde når jeg er inde på den side. Hvilken verden lever folk i?? Man kan håbe at hundene ikke bliver solgt til de priser, men udbuddet er da nok en afspejling af efterspørgslen....

• #30   27. mar 2021 Næ, der er vel ikke rigtig nogen grænse for hvad der avles og sælges.
    Selvom de ikke er så kønne så er de nok vældig søde og charmerende.
    Det virker dog underligt at så mange mennesker pludselig efterspørger hunde? Det bliver jo nok hverdag igen på et tidspunkt og mon der så stadig er tid og lyst til vovse? Men ok, har man betalt 20-30.000kr smider man den nok ikke bare ud. Det må jo være lidt positivt ved de utrolige prisstigninger.

• #31   27. mar 2021 Jeg synes de er vidunderlige smiley ville ikke sige nej til sådan en smiley

Men er det egentlig så slem en blanding? Temperamentsmæssigt tænker jeg?
    Umiddelbart tænker jeg da, at det er bedre end al slags jagt/slædehunde miks mm. Eller alle bulldogblandingerne

• jan F
    jan F Tilmeldt:
    feb 2021

Svar: 13
    #32   29. mar 2021 der findes ingen agressive hunderacer, til gengæld kan enhver hund gøres aggressiv man skal bare være ond imod den / mishandle den, og den slags mennesker som gør dette vælger ofte "muskelhunde", schæfere, rottweilere eller dobermanns mm,
    og så får folk let den ide at det er hunderacerne som er "forkerte" og farlige,
    jeg har haft en samojede, og han var den dejligste fredeligste kærligste hund man kan forestille sig, men altså ikke primært på grund af racen, men lige så meget fordi han altid blev behandlet med kærlighed og respekt, jeg savner ham stadig vildt, selv om jeg nu har en lab. tæve som sjovt nok også er 100% venligtsindet og kærlig. ;o)

• #33   29. mar 2021 Jan, har du læst tråden? smiley Den handler ikke om at alle hunde bare skal have kiks og kærlighed, og så kan de babysitte kattekillinger og ællinger. Den handler om vanvittige blandinger til vanvittige priser smiley

• jan F
    jan F Tilmeldt:
    feb 2021

Svar: 13
    #34   29. mar 2021 A, ja min kommentar relaterede til hjemmegåendes indspark som talte om bla slædehunde blandinger som særligt slemme/forkerte, men er da helt enig i at også indenfor hundesalg/avl er grådighed en ækel faktor, og nej der findes ingen vanvittige blandinger, men helt klart vanvittige priser.

• #35   29. mar 2021 Jan: Det er nu ikke fordi Sam (Rhodesian Ridgeback) har fået tæsk eller er mishandlet, at han har meget hanhunde aggression i sig, eller gerne nakker hvad nakkes kan af mindre dyreliv... det ligger til gengæld til racen, at have stort jagt instinkt og en del køns aggression i sig efter kønsmodning. smiley

• #37   29. mar 2021 Jan nu relaterede min kommentar sig egentlig heller ikke til aggressivitet men mere til sundhed og modstridende instinkter/raceegenskaber og 'trænbarhed'

• #38   29. mar 2021 Jan, du får mig til at tænke på den her smiley

profilbillede
  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 6 Svar: 10
    #39   30. mar 2021 Nej, der er ingen såkaldte "Grænser" for nogen mennesker.

Kommentér på:
Er der grænser?

Annonce