2.112 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Cairn terrier Han til parring - hvor? Cairn terrier Han til parring - hvor?

Ja som overskriften lyder, er vores cairn tæve kommet i løb i går. Den hanhund vi havde regnet med at bruge er desværre ikke en mulighed alligevel, men jeg har svært ved at finde andre muligheder, eftersom man på mange grupper på fb ikke må søge efter én der.

Hvad har i gjort?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cairn terrier Han til parring - hvor?
  • #1   3. apr 2020 Ikke noget i den retning. Synes ikke parringer er noget, der skal forhastes.

• #2   3. apr 2020 Venter til det er planlagt ordentligt.

• #5   3. apr 2020 Ventet til næste løbetid.

• #6   3. apr 2020 Søger parring i specialklubben.

• #7   4. apr 2020 Det er planlagt ordentligt, jeg er netop hjemme de måneder vi har hvalpe, det kan jeg ikke være til næste løbetid smiley derfor er det møg lrgerligt at corona lige har fået sat en stopper for det denne gang smiley
    Tak for svar.

• #9   4. apr 2020 Specialklubben (Dansk Terrier Klub) kan ikke hjælpe. Der er en specialkkub for alle terrierracerne (over 30 forskellige). Der er ingen hanhundeliste eller sted at søge han. Du kan finde opdrættere under Cairn og så kontakte dem én af gangen. Det er dog vigtigt at du kender din hunds linjer og ved hvad du går efter. Er det en dansk hanhund, så har han nok en bror, halvbror, far du måske kunne bruge. Der er vel en grund til at det netop skulle være ham?
    Ja det er vigtigt at have en reservehan i baghånden. Du kunne jo risikere at første han slet ikke vil parre sin tæve eller din tæve vil lade ham parre sig. Det kan være løst krudt hvis det er inseminering osv. Der er mange cairner, så det burde være rimelig nemt. Har du spurgt på gruppen Cairn Terrier i Danmark på fb? Altså ikke på han, men fremlægge problematikken og spørge hvor man kan finde hanner? Men ja jeg er bange for at det kan komme til at lyde useriøst.

• #11   4. apr 2020 Ja netop Isabelle.

• #13   4. apr 2020 Tør man groft sagt, overhovedet lave parringer nu her?
    - Dels selve parringen, og dermed mødet lige pt mellem mennesker osv. - og også tanken sådan længere hen i forløbet, når vi ikke ved hvordan situationen ser ud om nogle måneder, på mange punkter?

Vi aner ikke hvordan økonomien ser ud; er hund noget folk synes de har rum til osv.?

Ikke at al avl skal gå i stå, men tænker bare når jeg ser opslag om folk der laver parringer osv. nu her, at jeg ville ikke turde, af så mange årsager smiley Det er ingen kritik men oprigtig undring!

• #15   4. apr 2020 Mange henviser til specialklubben, men hvis man kigger på TS’s profil, er tæven tavleløs. Så specialklubben er næppe behjælpelig smiley

• #17   4. apr 2020 Haha, det har du sgu da ret i, Ida smiley

• Bella J
    Bella J Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #18   7. apr 2020 Har du overvejet Gitte -Maja i Snertinge hun har lækre hunde

Kommentér på:
Cairn terrier Han til parring - hvor?

Annonce