{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

For tidligt fødte {{forumTopicSubject}}

Ja idag fik min skønne tæve 4 dejlige smukke hvalpe, men de er meget små og vi kørte derfor en tur til dyrlægen, som sagde at de så for tidligt fødte ud, de har svært ved at sutte, men fik at vide at jeg skulle tage det roligt, for hvis de var levedygtige skulle de nok klare den og hvis ikke ja så var det bare ærgeligt. Er der nogen der evt har erfaring med dette og hvad gør jeg ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tidligt fødte
  • #2   30. maj 2007 puha jeg fik et kuld for tidligt fødte, og prøvede med modermælkserstatning, men kunne desværre ikke redde dem, så hvis du kan få fat i en sonde er der større chance for de klarer sig, hvis de ellers er udviklede nok.

• #3   30. maj 2007 Sagde dyrlægen ikke hvad du skulle gøre?
    Ellers så prøv at ring. Måske skal de hjælpes lidt på vej ved at håndfodre dem. Har ikke en dyt forstand på det :o)
    Jeg havde ringet til dyrlægen.
    Held og lykke!

• #4   30. maj 2007 jeg ville starte med at sørge for at der er dejligt varm i det rum de er i, så de ikke skal bruge energi til at holde varmen og så vil jeg bede dyrlægen om at vise mig hvordan jeg skulle sondemade dem, hvis de ikke kan sutte selv - ulempen er at de så ikke holde mælkeproduktionen oppe hos tæven og hun derfor mister sin mælk

• #5   30. maj 2007 Jeg vil da lige prøve at ringe til dyrlægen

• #6   30. maj 2007 Emma - er de fuldt udviklede mht pels ??? Det der kendetegner for tidlig fødte hvalpe er mangel på pels, da det er noget af det sidste, der bliver udviklet.
    At de er små behøver ikke betyde så meget. Har lige haft en på 88 gr ( normal vægt er mellem 160 til 200 + gr ) hun havde dog ikke problemer med at sutte selv.

MHT sondefodring - er der ikke mange dyrlæge her i DK, der ved noget om det. Birgitte Schjøth ved det, så hende kunne du jo prøve at kontakte.

• #7   30. maj 2007 jeg ville sondefodre dem hvis det var mig

• #8   30. maj 2007 og det er ikke svært jeg gjore det ved mit sidste kuld.
    dyrlægen blev lidt forbavset over at jeg selv kunne finde ud af det, men det er det sikreste og du ved de får noget at spise

Kommentér på:
For tidligt fødte

Annonce